نامه‌ها و صدای شما

آفت واردات و مونتاژکاری دامنگیر کشور شده است؟!
رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال فرمودند: امسال را «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اعلام می‌کنم.
در دیدار نخبگان نیز فرمودند: صنعت کشور گرفتار آفت مونتاژکاری است. با توجه فرمایشات رهبر معظم انقلاب، هر روز در رسانه‌های خبری به نقل از تولید کنندگان داخلی و برخی از کارشناسان اقتصادی، واردات بی‌رویه کالاهای بُِنجل، غیراستاندارد و نامرغوب چینی‌ها به بازار کشورمان سرازیرتر می‌شود!
حتی به گفته اغلب وارد کنندگان، خود چینی‌ها از تاجران ایرانی می‌پرسند، برند معروف کدام کشور را بر روی کالاهایشان حک کنند یا برچسب آن را الصاق کنند.
براستی کجا ایستاده‌ایم و به کجا می‌رویم که اقتصاد کشور را به سمت و سوی تخریب و ویرانگری کشانده و ارزش نظام پولی کشورمان را نزدیک به 40 سال است که در برابر ارز بیگانه به طور ننگین و خفّت بار کاهش داده ایم.
تنها خدمتی که در این وانفسا به کشور بیگانه‌ای چون چین کرده‌ایم، جیب آنها را پُر کرده و برای جوانان چینی اشتغال آفریده ایم!
امروزه با ا فتخار تیتر می‌زنیم در روزنامه‌های مختلف: 30 درصد واحدهای تولیدی تعطیل شدند و......
حال باید از آقایان مسئولان دلسوز نظام اقتصادی کشور سئوال کرد برای پیشگیری از این آشفته بازار، ناهنجاراقتصادی، و رانت خواری و دلّال بازی و سوءاستفاده گران تاکنون چه برنامه‌های تاثیرگذار و تدابیری اندیشمندانه اتخاذ کرده اند؟! آیا واردات بی‌رویه و ایجاد اشتغال به نیروهای کشور بیگانه و خروج میلیاردها دلار و ارز از کشورمان به علت نبود تفکر اقتصادی، نداشتن بصیرت لازم است؟!
اکنون پس از گذشت نزدیک به 40 سال از واردات بی‌رویه نباید آستین همت را بالا بزنیم و نگذاریم چرخه واحدهای تولیدی کشور از حرکت و نفس بیفتد و بر خیل عظیم جمعیت بیکار در کشورمان اضافه شود!!
شعار دادن و کشف کالای قاچاق واردات و حتی قانونی، مشکل اقتصادی کشور را نمی‌توان بهبود بخشید. اقتصاد بیمار و در دام خفاشان و رانت خواران گرفتار است. بیایید یکبار برای همیشه تا دیر نشده حرکت کنید به سوی پیشگیری از واردات هرگونه کالا بدون تعارف و فامیل بازی و دوستی!
همچنین برای پیشرفت و توسعه فعالیت واحدهای تولیدی داخلی با گزینش مدیران کارآمد، کاردان، با تجربه و هوشمند و اقتصاددان دلسوز و دل سیر، از بحران تعطیلی نجات دهید.!!
رضا کاظمی - تهران
: *خسروانی از اندیشه: جاده اندیشه به طرف تهران به علت ساخت چندین پل روگذر و تعویض جاده چندماهی است ترافیک سنگینی دارد، چرا این پروژه با سرعت بیشتری ادامه پیدا نمی‌کند؟
*
ایزدی از کرمانشاه: چرا شهرداری منطقه یک کرمانشاه برای پارک «باران» از ساخت سرویس بهداشتی خودداری می‌کند؟ عدم سرویس بهداشتی در این پارک مشکلاتی برای کودکان و سالمندان ایجاد می‌کند. لطفاً صدای من را به گوش مسئولان برسانید تا اقدامی صورت دهند.
*
رحمانی از رامسر: با توجه به فصل بارش باران در شهرهای شمالی کشور و نبود کانال کشی فاضلاب شهری مناسب در رامسر، با کمترین میزان باران تمامی معابر خیابان‌ها دچار آبگرفتگی می‌شوند.
*
جعفری از اردبیل: قلیان کشی در شهر اردبیل حتی در بین نوجوانان در حال افزایش است! چرا مسئولان هیچ اقدامی نسبت به جلوگیری و کاهش این عمل نامناسب انجام نمی‌دهند؟