نامزد صلح نوبل براي برجامي كه ديگر وجود ندارد

خبر ويژه 
نامزد صلح نوبل براي برجامي كه ديگر وجود ندارد  10 مهر-96
سربازجو شریعت نداری بدون توجه به یادداشت های خودش وهمکارانش درا وین نامه کیهانش که از دوران خاتمی تاحال هرروز علیه مذاکرات هسته ای و برجام  که باچاشنی شعارهای ضدآمریکایی واسراییلی بوده است . همچنین درحمایت ازسیاست موشکی وجنگ افروزی برون مرزی  پاسداران ومخالفت شان بابرجام بوده است .البته شامل دلواپسان نگران حامی خامنه ا ی وپاسداران درمخالفت بابرجام می شود .درحالی که اکنون باپاک کردن صورت مسأله مدعی شده است    طي 20 ماه پس از اجراي برجام دولت هاي اروپا و ترامپ و کنگره آمريکا علي الدوام با اعمال يا تصويب تحريم هاي مختلف، به نقض مفاد مختلف توافق برجام پرداخته و عملا تحريم ها را به انحاء مختلف برگردانده يا حتي تشديد کرده اند به نحوي که عملا سرمايه گذاران و بانک هاي بزرگ اروپايي از همکاري با ايران ابراز نگراني و امتناع مي کنند.
 درادامه افزوده است :سخنان اخير ظريف، نوعي تغافل و انکار و تحريف صورت مسئله است؛ چه اينکه 20 ماه است آمريکا پياپي برجام را نقض مي کند و به اتهام پراکني از موضع طلبکاري عليه ايران مي پردازد اما ديگر طرف هاي برجام ساکتند و به اعتبار سکوت و انفعال تيم آقاي ظريف در وزارت خارجه ايران کمترين اعتراض عملي به بازگشت تحريم ها و لگدمال شدن برجام نمي کنند.
 بالاخره سربازجو شریعت نداری چنین تییجه کرده  است   :
 در چنين وضعيتي، بازي نامزدي ظريف در کنار موگريني براي جايزه صلح نوبل، شبيه سازي نامزدي ياسر عرفات در کنار اسحاق رابين و شيمون پرز براي دريافت صلح نوبل به خاطر مقدمه چيني مذاکرات اسلو در ميانه دهه 1990 ميلادي است که منجر به مشروعيت اشغال فلسطين و رسميت يافتن رژيم صهيونيستي شد.     گفتني است اخيرا وزير کشور آمريکا خواستار اتخاذ برخي تدابير براي کاهش درآمدهاي نفتي ايران شده است.

در حالي که مثلث آمريکا، اروپا و آژانس مشغول نقشه چيني براي تبديل ايران به طرف بازنده برجام هستند، محمدجواد ظريف به همراه فدريکا موگريني در فهرست نامزدهاي جايزه صلح نوبل قرار گرفت!
    
هنريک اوردال از مديران موسسه تحقيقات صلح در اسلو نروژ اعلام کرد که محمدجواد ظريف و فدريکا موگريني به خاطر تلاش براي دستيابي به توافق هسته اي (برجام) و حل يک اختلاف 12 ساله بين المللي، در فهرست نامزدهاي دريافت جايزه صلح نوبل قرار گرفته اند.
    
اوردال مدعي شد: انتخاب من به معناي انتقاد از جان کري نيست اما افتخار حصول توافق، بايد نصيب دو هماهنگ آن يعني وزير خارجه ايران و مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا شود(!) اين رفتار فريبکارانه نهاد اروپايي (صلح نوبل) در حالي است که اتحاديه اروپا هم اکنون به موازات رويکرد دولت آمريکا حرکت مي کند و کمترين اعتراض عملي و بازدارنده نسبت به نقض سيستماتيک برجام از سوي دولت آمريکا نشان نداده است. حتي سخنگوي موگريني چندي پيش مدعي شد تمام طرف هاي توافق به طور کامل به آن پايبند بوده اند. اروپايي ها در عين حال، نسبت به آزمايش هاي موشکي ايران ابراز نگراني کرده اند.
    
طي 20 ماه پس از اجراي برجام دولت هاي اروپا و ترامپ و کنگره آمريکا علي الدوام با اعمال يا تصويب تحريم هاي مختلف، به نقض مفاد مختلف توافق برجام پرداخته و عملا تحريم ها را به انحاء مختلف برگردانده يا حتي تشديد کرده اند به نحوي که عملا سرمايه گذاران و بانک هاي بزرگ اروپايي از همکاري با ايران ابراز نگراني و امتناع مي کنند.
    
از سوي ديگر يوکيا آمانو مديرکل آژانس ضمن تکميل پازل شيطنت هاي دولت آمريکا اخيرا خواستار شفاف سازي دوباره در بند T (ماده 82 ضميمه يک برجام) شده و آن را مبهم خواند. وي ادعا کرده ابهام اين بند کار نظارت آژانس را دشوار و دچار چالش مي کند. اين ابهام افکني، نوعي مستندسازي ادعاي آمريکا درباره لزوم بازديد از مراکز نظامي ايران است.
    
جالب اينکه در وضعيت همدستي آمريکا و اروپا و آژانس براي محروم کردن ايران از حقوق خود در برجام و تحميل تعهدات جديد، وزارت خارجه همچنان منفعلانه عمل مي کند يا حداکثر مواضع سياسي فاقد اثر و کارکرد اتخاذ مي کند، آقاي ظريف در مصاحبه با روزنامه هاي گاردين و فايننشال تايمز و اينديپندنت گفته است: تنها راهي که ايران اجازه خواهد داد محدوديت هاي اعمال شده بر برنامه هسته اي خود ادامه يابد، آن است که ديگر طرف هاي برجام (انگليس، فرانسه، آلمان، روسيه و چين) همگي به شرايط قيد شده در برجام پايبند مانده و با تحريم هاي احتمالي آمريکا مقابله کنند.
    
وي افزود: در صورتي که اروپا، ژاپن، روسيه و چين تصميم بگيرند که با آمريکا همراه شوند، در آن صورت فکر مي کنم که پايان برجام فرا خواهد رسيد.
    
سخنان اخير ظريف، نوعي تغافل و انکار و تحريف صورت مسئله است؛ چه اينکه 20 ماه است آمريکا پياپي برجام را نقض مي کند و به اتهام پراکني از موضع طلبکاري عليه ايران مي پردازد اما ديگر طرف هاي برجام ساکتند و به اعتبار سکوت و انفعال تيم آقاي ظريف در وزارت خارجه ايران کمترين اعتراض عملي به بازگشت تحريم ها و لگدمال شدن برجام نمي کنند.
    
در چنين وضعيتي، بازي نامزدي ظريف در کنار موگريني براي جايزه صلح نوبل، شبيه سازي نامزدي ياسر عرفات در کنار اسحاق رابين و شيمون پرز براي دريافت صلح نوبل به خاطر مقدمه چيني مذاکرات اسلو در ميانه دهه 1990 ميلادي است که منجر به مشروعيت اشغال فلسطين و رسميت يافتن رژيم صهيونيستي شد
    
گفتني است اخيرا وزير کشور آمريکا خواستار اتخاذ برخي تدابير براي کاهش درآمدهاي نفتي ايران شده است.