ادامه فعالیت سامانه بارشی تا فردا صبح/دمای کرمانشاه امشب به منفی 10 می‌رسد


مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایلنا:

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ادامه فعالیت سامانه بارشی تا فردا صبح در مناطق شمالی کشور خبر داد و گفت: دمای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه امشب به منفی 10 درجه می‌رسد.
احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: در حال حاضر در نیمه شمالی کشور به ویژه دامنه‌های البرز بارش برف و در برخی موارد باران مشاهده می‌شود. همچنین در نیمه جنوبی کشور در برخی ساعات باد گزارش شده است.
او ادامه داد: از عصر امروز و امشب در شرق اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمالی بارش‌هایی به صورت برف و باران پراکنده دیده می‌شود. در دامنه‌های البرز شامل شمال استان‌های سمنان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی امشب تا فردا صبح بارش برف ادامه خواهد داشت. از فردا صبح نیز بارش در این مناطق کمتر خواهد شد.
مدیر کل سازمان هواشناسی کشور گفت: در روزهای آینده از سامانه بارشی کاسته شده و فقط با کاهش دما روبرو هستیم و این کاهش دما تا صبح چهارشنبه ادامه دارد. در تهران نیز کمینه دما به منفی 6 و بیشینه دما 3 درجه بالای صفر خواهد بود.
وظیفه خاطرنشان کرد: از شدت بارش برف در تهران نیز در حال حاضر کاسته شده و تا ساعاتی دیگر قطع خواهد شد، امشب نیز در تهران با توجه به برودت هوا معابر و سطح خیابان دچار لغزندگی و یخ زدگی خواهند شد.
او همچنین درباره وضعیت آب و هوای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و سرپل ذهاب گفت: روز گذشته در این مناطق بارش مختصری برف وجود داشت اما کماکان افت دما در این مناطق دیده می‌شود و امشب به منفی 10 درجه خواهد رسید.
مدیرکل سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از روز سه‌شنبه دمای اکثر مناطق کشور افزایش خواهد یافت و روند گرمایش در اکثر مناطق کشور دیده می‌شود.