گزیده ها 11 دی - 96

گزیده ها 11 دی - 96
رئيس كل دادگستري استان مازندران: مازندران رتبه دوم كشور را در جرايم مهم داراست
ساري - خبرنگار کيهان: رئيس کل دادگستري استان مازندران گفت: استان مازندران رتبه دوم کشوري را در خصوص 10 جرم مهم در کشور به خود اختصاص داده است.    حجت الاسلام والمسلمين تقوي فرد افزود: با بررسي هاي انجام گرفته از طريق سيستم کشوري در خصوص 10 عنوان جرم مهم، متاسفانه استان مازندران رتبه دوم کشوري را به خود اختصاص داده است که بيشتر پرونده ها در اين استان مربوط به اهانت، تهديد، تخريب، طلاق، مهريه و اختلافات خانوادگي است.    وي ادامه داد: در بعضي از مسائل مانند درگيري، قبل از اعمال نظر کارشناس در رابطه با جرم صورت پذيرفته اين رفتار ناآگاهانه مردم باعث درگيري و اهانت به يکديگر در جامعه مي شود.    رئيس کل دادگستري مازندران خاطرنشان کرد: تمام دستگاه هاي استان از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات و به ويژه صدا و سيماي مرکز استان بايد تلاش بيشتري در خصوص فرهنگ سازي در جامعه انجام دهند تا اين معضل اجتماعي کاهش يابد.

5 كارگر به علت سقوط در فاضلاب صنعتي در اصفهان جان باختند
پنج کارگر به دليل سقوط در حوضچه فاضلاب صنعتي شرکت بازيافت و توليد مواد اوليه پلاستيک واقع در شهرک صنعتي «جي» اصفهان، جان خود را از دست دادند.
    مدير حوادث و فوريت هاي پزشکي اصفهان در گفت و گو با ايرنا گفت: يک حادثه سقوط در حوضچه فاضلاب صنعتي اصفهان به اورژانس 115 اعلام و در پي آن دو واحد امدادي اورژانس پيش بيمارستاني به محل اعزام شد.

    غفور راستين افزود: در اين حادثه، پنج کارگر مرد، جان باختند.

    مدير روابط عمومي و سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان نيز گفت: پس از اعلام اين حادثه به سامانه 125، نيروهاي آتش نشاني شهرک صنعتي و تيم هاي نجات ايستگاه 15، 5 و 4 اصفهان به همراه تجهيزات تخصصي و خودروهاي مجهز به دستگاه تنفسي به محل حادثه اعزام شدند.

    محمد شريعتي افزود: به گفته حاضران در محل، کارگران در حال تخليه سبتيک اصلي چاه فاضلاب بودند که پمپ آن دچار گرفتگي شد و يکي از کارگران هنگام پايين رفتن براي رفع عيب پمپ، بر اثر گازگرفتگي به داخل چاه سقوط کرد.

    وي گفت: چهار کارگر ديگر نيز بدون تخصص و تجهيزات کافي، يکي پس از ديگري وارد چاه شده و پس از اولين تنفس، به انتهاي چاه سقوط کردند.

    شريعتي با اشاره به اينکه چهار تن از کارگران، تبعه افغانستان و يک نفر ايراني بودند، افزود: آتش نشانان در لحظه اوليه حضور در محل، اقدام به اکسيژن دهي به درون چاه کرده و همزمان سه تن از آتش نشانان با استفاده از تجهيزات ويژه حوادث و زدن دستگاه تنفسي وارد چاه شدند.

    سخنگوي سازمان آتش نشاني اصفهان با اشاره به وضعيت بسيار خطرناک محل حادثه بدليل وجود گازهاي بسيار سمي از جمله آمونياک، سولفيد هيدروژن، متان و دي اکسيد کربن خاطرنشان کرد: با وجود استفاده از تجهيزات تخصصي توسط نيروهاي امدادي در طول عمليات، بارها مشکلات تنفسي براي آنها بوجود آمد و حتي انتشار گاز سمي به دليل اکسيژن دهي به داخل چاه، فعاليت نيروهاي امدادي حاضر در بالاي چاه را نيز مشکل کرده بود.

    شريعتي ادامه داد: سرانجام آتش نشانان، اجساد کارگران را از داخل چاه به بيرون منتقل کردند و با معاينات عوامل اورژانس حاضر در محل مشخص شد که پنج کارگر ياد شده در همان لحظات اوليه جان باخته اند.
شخيص سرطان با انگشت!
خبرگزاري فرانسه در مطلبي به معرفي زنان نابينايي پرداخت که با قدرت سرانگشتانشان، سرطان را در مراحل اوليه بروز بيماري تشخيص مي دهند.
    به گزارش خبرگزاري فرانسه، سرطان، بيماري قرن بيستم است که سالانه انسان هاي زيادي را در گوشه و کنار جهان به کام مرگ ميکشاند.

    تشخيص سرطان معمولا با آزمايشهاي پيشرفته پزشکي ممکن است، اما کمتر درباره زنان نابينايي شنيده ايم که با نوک انگشتان خود قادر به رديابي سلولهاي سرطاني هستند.

    «ليدي گارسيا»، يکي از بانوان نابيناي کلمبيايي است که با نوک انگشتانش مي تواند سرطان را تشخيص دهد!

    در سال 2011، گارسيا يک روز صبح از خواب بيدار شد و فهميد ديگر نمي تواند ببيند. چنين اتفاقي براي «فرانچسکا پاپاميجا» يک زن ديگر کلمبيايي نيز رخ داد. آنچه ميان هر دو زن مشترک بود، افزايش قدرت لامسه آنها بود. قدرت بينايي آنها به طور کامل به نوک انگشتان آنها منتقل شده بود. به طوري که آنها با لمس بدن، حتي سرطان را در ابتدايي ترين مرحله تشخيص مي دادند!

    پس از آنکه ليدي و فرانچسکا از توانايي خود آگاه شدند، تحت آموزش هاي ويژه تشخيص سرطان سينه قرار گرفتند. در اين آموزش ها آنها ياد گرفتند تومورهاي سرطان سينه از چه نقاطي رشد ميکنند. در حال حاضر آنها با قدرت سرانگشتانشان، روزانه ده ها زن را معاينه و آنها را از احتمال ابتلا به سرطان آگاه مي کنند. اين دو زن تاکنون ابتلا به سرطان را در 900 زن، به درستي تشخيص داده اند.

    سالانه بيش از 2 هزار زن در کلمبيا به دليل ابتلا به سرطان سينه جان خود را از دست ميدهند.

    «فرانک هافمن»، پزشک آلماني حدود 10 سال پيش از احتمال ارتقاي قدرت ساير حسهاي انسان در پي بروز نابينايي خبر داد. وي اعلام کرد: نابينايان بيش از ساير افراد قادر به شناسايي برجستگي هاي بسيار ريز و توده هاي لمس نشدني سلول هاي سرطاني هستند.

    در حال حاضر، پنج زن 25 تا 35 سال نابينا در جهان وجود دارند که قادرند با قدرت سرانگشتان خود سرطان سينه و هرگونه توده و کيست را در مراحل ابتدايي تشخيص دهند.

اصفهان - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه کامیون کشنده را که حامل هفت دستگاه خودری خارجی قاچاق به ارزش 30 میلیارد ریال بود توقیف کردند. سردار «مهدی معصوم بیگی» فرمانده انتظامی استان اصفهان، گفت:ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که حامل هفت دستگاه خودروی سواری خارجی بود مشکوک و آن را متوقف کردند.وی با اشاره به اینکه کامیون کشنده حامل سه دستگاه خودروی "ام وی ام"، یک دستگاه "لکسوز"و سه دستگاه "تویوتا" بود افزود: راننده خودرو مدارگ گمرکی خودروها را ارائه نداد که هر هفت دستگاه سواری و تریلر حامل آنها توقیف شدند.این مقام انتظامی بیان داشت: این خودروهای از جنوب کشور به مقصد تهران بارگیری شده بودند که ارزش آنها توسط کارشناسان 30 میلیارد ریال اعلام شده است.سردار معصوم بیگی اضافه کرد: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
دستگیری سارقان موتورسیکلت در خمینی شهر
خمینی شهر خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی: فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری سه سارق موتورسیکلت و کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی خبر داد. سرهنگ «علی جعفری نژاد» گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت موتورسیکلت در شهرستان خمینی شهر،بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.این مقام انتظامی افزود: ماموران گشت یکی از کلانتری‌های شهرستان خمینی شهرحین گشت زنی سه سارق موتورسیکلت را در حال سرقت یک موتورسیکلت مشاهده و دستگیر کردند.سرهنگ جعفری نژاد بیان داشت: افراد دستگیر شده در بازجوئی‌های پلیس به سرقت چندین موتورسیکلت اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از شهروندان خواست، موتورسیکلت خود را در پارکینگ پارک کنید و از نگهبان آن رسید دریافت کنید، هنگام پارک کردن حتماً به وسیله قفل و زنجیر مناسب موتورسیکلت خود را قفل و هیچگاه به بهانه طول نکشیدن کار، موتورسیکلت خود را روشن ترک نکنید.
سارق میلیاردی اماکن خصوصی دستگیر شد
اصفهان خبرنگار روزنامه جمهور‌ی اسلامی: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری یک سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی و کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد. سرهنگ «ستار خسروی»، گفت: در پی دریافت شکایاتی مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی در شهر اصفهان، شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این سرقت‌ها به صورت ویژه دردستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص موفق شدند یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.