گزیده ها 9 بهمن - 96

گزیده ها 9 بهمن - 96
سخنگوی مرکز مدیریت راه های کشور
خالدی گفت: با توجه به اعلام رسمی از شبکه خبر و سایر بخش های رسانه متاسفانه در آزاد راه تهران ساوه که از دو روز پیش اعلام انسداد کرده ایم و در مبادی ورودی اصلی آزادراه پلیس راه از ورود خودرو ممانعت می کرد اما همچنان برخی هموطنان از محورهای فرعی وارد آزاد راه شدند.
سخنگوی مرکز مدیریت راه های کشور گفت: با وجود اعلام رسمی از مسدود بودن آزاد راه تهران ساوه و ممانعت پلیس راه از ورود خودروها برخی از هموطنان از مسیرهای فرعی وارد آزاد راه شده که در نهایت مشکلاتی را برای خود و سازمان راهداری ایجاد می کنند.
به گزارش میزان، خالدی گفت: با توجه به اعلام رسمی از شبکه خبر و سایر بخش های رسانه متاسفانه در آزاد راه تهران ساوه که از دو روز پیش اعلام انسداد کرده ایم و در مبادی ورودی اصلی آزادراه پلیس راه از ورود خودرو ممانعت می کرد اما همچنان برخی هموطنان از محورهای فرعی وارد آزاد راه شدند.
وی افزود: این ورود باعث گرفتاری هموطنان شد و در کنار آن باعث این شد که همکاران من در راهداری استان با تاخیر به مناطقی که باید پاکسازی صورت می گرفت، برسند.
سخنگوی مرکز مدیریت راه های کشور عنوان کرد: خواهش ما از هموطنان این است در محورهایی که اعلام انسداد می شود ورود نکنند زیرا به طور قطع این مسیرها ایمن نیستند و حفظ جان هموطنان ما در اولویت اول سازمان راهداری و سایر دستگاه های خدماتی قرار دارد.
هنوز جزئیات حمله یک فرد ناشناس به نماینده آیت الله سیستانی مشخص نشده و نمایندگان شیعه خواهان حمایت امنیتی از مراجع دینی هستند.
هنوز جزئیات حمله یک فرد ناشناس به نماینده آیت الله سیستانی مشخص نشده و نمایندگان شیعه خواهان حمایت امنیتی از مراجع دینی هستند.
به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، یک منبع عراقی اعلام کرد که در پی حمله یک فرد ناشناس به عبدالمهدی الکربلائی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در کربلا در روز جمعه شخص مهاجم بازداشت و به یکی از مقرهای امنیتی برده شد.
این منبع اعلام کرد که نیروهای امنیتی و سازمان اطلاعات شخص مهاجم را بازداشت کرده‌اند تا درباره دلایل این حمله از او بازجویی کنند. همچنین گفته شده، طرف‌های دیگری پشت این حادثه هستند.
این منبع بعید ندانست که این حمله یک حمله تروریستی باشد. وی احتمال داد که بیانیه رسمی از سوی عتبات حسینی درباره جزئیات این حمله صادر شود.
حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه تماس تلفنی با الکربلائی داشت تا از سلامتی وی اطمینان حاصل کند.
این حمله، با واکنش‌های گسترده‌ای در میان محافل سیاسی شیعیان مواجه شده است و آن‌ها خواهان حمایت امنیتی از شخصیت‌های دینی هستند.
این نمایندگان شیعه نسبت به طرح جدید تروریست‌ها برای هدف قرار دادن عتبات و مراکز دینی هشدار دادند.
زینب البصری، نماینده ائتلاف دولت قانون گفت: با توجه به مواضعی که مرجعیت دینی درباره رخدادهای سیاسی عراق داشته، این حمله بعد سیاسی دارد.
وی خواهان حمایت امنیتی دولت از مرجعیت دینی و اماکن مقدس شد که به گفته وی هدف بعدی تروریسم هستند.
علی العلاق، نماینده ائتلاف دولت قانون نیز نسبت به تکرار این حملات هشدار داد و گفت: دستورکارهای خارجی یا گروه‌های گمراه داخلی هستند که خواهان بازگشت درگیری و نزاع طایفه‌ای و حمله به شخصیت‌های دینی هستند.
نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق نیز این حمله را محکوم و آن را "گستاخی بی‌سابقه" برای حمله به مرجعیت دانست.
ایاد علاوی، معاون دیگر رئیس‌جمهوری عراق نیز این حمله را محکوم و تأکید کرد: مرجعیت دینی همواره خواهان وحدت و کنار گذاشتن تعصب و تندروی است.
روز جمعه گذشته یک فرد ناشناس برای حمله به الکربلائی حین خطبه‌های نماز جمعه تلاش کرد اما کسانی که اطراف الکربلائی بودند مانع وی شده و او را بازداشت کردند.
اکبر شوکت:
عضو کارگری هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید، مدافعان افزایش سن بازنشستگی، ایران را با فرانسه اشتباه گرفته‌اند.
روزنامه ایران نوشت:‌ «اکبر شوکت با انتقاد از دیدگاه‌هایی که درباره افزایش سن و سابقه بازنشستگی وجود دارد، گفت: موافقان افزایش سن و سابقه بازنشستگی، شرایط طاقت‌فرسای کار در کارگاه‌های ایران را نادیده می‌گیرند و وانمود می‌کنند در کشورهای اسکاندیناوی یا فرانسه زندگی می‌کنند که متوسط سن بازنشستگی در آنها ۶۵ سال است.
وی با بیان این که کشورهایی که سن بازنشستگی را بالا برده‌اند، سختی کار در محیط‌های کارگاهی خود را کاهش داده‌ یا به‌ صورت کلی از بین برده‌اند، گفت: در کشور ما، دولت کوشش خاصی برای نوسازی صنایع و کاهش یا از بین بردن سختی کار نکرده و آمار حوادث کار نیز در حال افزایش است. در ۳۰ سال اخیر سالی حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر فوتی بر اثر حوادث کار وجود داشته است به همین میزان هم کارگر، قطع نخاع شده است. پرسش این است که چرا با وجود علم به آن چه بر سر کارگران آمده، باز هم صحبت از افزایش سن بازنشستگی می‌کنند.
عضو کارگری هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر این که این گونه اظهار نظرها توهین به شعور کارگران است، افزود: در نظر داشته باشید که اکثر کارگران با حداقل مستمری بازنشسته می‌شوند و در نتیجه در ایام بازنشستگی حداقل مستمری را می‌گیرند. حتی کارگران ایرانی پس از بازنشستگی طول عمرشان پایین می‌آید و امید به زندگی بسیار پایینی دارند. با این وصف افزایش سن بازنشستگی تنها توهین به شعور کارگران است.
شوکت افزود: افرادی که استدلال می‌کنند چون سن امید به زندگی در ایران بالا رفته، باید سن بازنشستگی را هم افزایش داد، باید نگاهی هم به سن امید به زندگی در میان ۱۳ میلیون کارگر و حدود ۳ میلیون بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی بکنند تا بفهمند هیچ کارگری تمایل ندارد مثلاً تا ۶۵ سالگی کار کند.
شوکت با تأکید بر این که دولت باید نسبت به تسویه بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی اقدام کند تا بازنشستگان تأمین اجتماعی تحت فشار روحی قرار نگیرند، گفت: کارگران بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی، جور دست‌اندازی به صندوق خود را می‌کشند. آنها چه گناهی کرده‌اند که باید این گونه مورد بی‌مهری دولت‌ها قرار بگیرند و شاهد کاهش ضریب پشتیبانی صندوقی باشند که سرمایه‌اش از پول‌های خودشان تشکیل شده است.»
احد وظیفه افزود:‌ بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در سواحل دریای خزر استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و برخی مناطق شمال شرق، بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد تا روز چهارشنبه (۱۱ بهمن) در کشور پیش بینی می‌شود همچنین با توجه به کاهش هوا در نیمه شمالی کشور طی ۲۴ ساعت آینده یخ‌زدگی در معابر عمومی و جاده‌های بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی قابل پیش‌بینی است.
به گزارش ایسنا، احد وظیفه افزود:‌ بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در سواحل دریای خزر استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و برخی مناطق شمال شرق، بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در برخی مناطق جنوب شرق کشور پدیده گرد و خاک به سبب باد شدید دور از انتظار نخواهد بود. فردا (۱۰ بهمن‌ماه) برای استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه (۱۱ بهمن ماه )اغلب مناطق کشور هوای صاف خواهند داشت و برای جنوب شرق وزش باد شدید قابل پیش بینی است.
وی درباره وضعیت جوی تهران، طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان پایتخت سه شنبه (۱۰ بهمن ماه) نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد و با بیشینه و کمینه دمای ۲ درجه سانتیگراد و منفی ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران روز چهارشنبه (۱۱ بهمن) صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود که در این روز بیشترین دما ۴ درجه سانتیگراد و کمترین آن منفی ۵ درجه سانتیگراد است.
وظیفه درباره وضعیت جوی کرج نیز گفت: آسمان کرج سه شنبه کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای یک درجه سانتیگراد و منفی ۱۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود . آسمان مرکز استان البرز چهارشنبه صاف خواهد بود که در این روز دما در گرم‌ترین زمان به ۱۲ درجه سانتیگراد و در سردترین زمان به منفی یک درجه سانتیگراد می رسد.