نامه‌ها و صدای شما

بازیافت جعبه‌های پلاستیکی مخصوص میوه

در پایان هر روز جعبه‌های پلاستیکی میوه‌ها را پس از جمع آوری از میادین میوه و تره بار و مغازه‌های میوه فروشی، با نیسان به مراکز بازیافت حمل و پس از آسیاب کردن از آنها، جعبه‌های جدید می‌سازند. این کار در ابعاد وسیع و در سراسر کشور انجام می‌شود و استهلاک خودروهای باربری مثل نیسان‌ها، مصرف بیهوده سوخت و آلودگی هوا را نیز بدنبال دارد.
پیشنهاد می‌شود اگر امکان داشته باشد – این جعبه‌ها که حالت یکبار مصرف را دارند به محکمی جنس جعبه‌های پلاستیکی حمل و نقل مرغ و لبنیات ساخته شوند تا از آنها بارها و بارها برای حمل میوه استفاده شود.
اگر این امکان وجود ندارد، در میادین میوه و تره بار – دستگاه آسیاب جعبه‌های پلاستیکی در گوشه‌ای از میدان کار گذاشته شود تا در پایان هر روز یا چند روز در میان جعبه‌های بازیافتی را به پودر پلاستیک تبدیل کنند.
جعبه‌های پلاستیکی میوه فروشی‌ها هم توسط صاحبان خودروهای باربری مثل نیسان‌ها جمع آوری و در همین میادین فروخته شده و به پودر تبدیل شوند.هر چند وقت یکبار گونی‌های حامل پودر جعبه‌های پلاستیکی بازیافتی از میادین میوه و تره بار به کارخانه تولید جعبه‌های پلاستیکی میوه ارسال کنند.با انجام این کار، از دفعات متعدد هر روزه برای حمل جعبه‌های پلاستیکی به مراکز بازیافت کاسته می‌شود.اکبر عابدی اشلقی - تهران
*اسماعیل حسینی از تهران: گرانی‌ها به حدی رسیده که مردم را به ستوه آورده است، با این اوصاف بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی همچنان اصرار دارند که نرخ تورم 10 درصد است! اگر تورم در این سطح است، چرا سال گذشته این همه ناراحتی و اعتراض به گرانی‌ها نبود؟
*
حیدری از تهران: پیش از معاینه فنی خودروام که گاز سوز است باید مخزن گاز را تست کنم که برای این کار مبلغ 100 هزار تومان پرداخت کردم. وقتی به مرکز معاینه فنی رفتم باز از من 22 هزار تومان برای تست مخزن گرفتند، در حالی که فقط یک نگاه سطحی کردند! چرا به بهانه‌های مختلف از مردم پول می‌گیرند؟ یک متقاضی دریافت سهام عدالت از تهران: سازمان خصوصی‌سازی لطفاً پاسخ دهد تکلیف کسانی که نتوانسته‌اند برای سهام عدالت ثبت نام کنند و شرایط آنراهم دارند، چیست و چگونه می‌توانند در این مورد اقدام کنند؟