بازهم پای یک سعودی در میان است

 عملیات انتحاری در بغداد؛
بازهم پای یک سعودی در میان است 8  خرداد - 97
 یعنی سپاه قدس وعوامل مزدوران عراقی اش نقشی درناامنی وبی ثباتی وعملیات انتحاری- انفجاری- تروریستی درعراق نداشته وندارند.
بغداد– ایرنا – انفجار انتحاری اخیر در منطقه الشعله در غرب بغداد که 4 کشته و 15 زخمی برجای گذاشت، بار دیگر نام سعودی ها را در حمایات از عملیات های تروریستی در داخل عراق بر سر زبان ها انداخته است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، افشای هویت فرد انتحاری توسط دستگاه های امنیتی عراق باعث شده است که افکار عمومی عراق مراتب انزجار و خشم خود را از رژیم عربستان سعودی بروز دهند، زیرا فرد انتحاری باز هم تبعه سعودی است.
افکار عمومی عراق اواخر هفته گذشته و از اولین لحظاتی که مطلع شده اند، فرد انتحاری از عناصر تکفیری تبعه عربستان سعودی است که قصد داشته، فضای آرامش و معنوی رمضان عراقی ها را به خاک و خون بکشد، همچنان در شبکه های اجتماعی نسبت به سیاست های خصمانه سعودی ها نسبت به عراق واکنش نشان می دهد.
'njma'
یکی از کاربران عراقی نوشته است که 'اظهارات رسمی مسوولان عراقی حاکیست که فرد انتحاری بازهم یک شهروند سعودی است که از کل بدن انتحاری فقط سر پر از کینه تکفیری او بجا مانده است.'
برخی از شبکه های اجتماعی و خبری عراق، تصاویری از صورت و سر فرد انتحاری را بعد از انفجار منتشر کرده اند که به خاطر مراعات احساسات عمومی، ایرنا از انتشار این تصاویر دلخراش خودداری می کند.
تصاویر پیوست خبر فرد انتحاری پیش از انجام عملیات و نیز نقطه ای که حمله انجام شده است را نشان می دهد.
'
تجربه وطن' یکی دیگر از کاربران عراقی نوشته است که 'جنگ شیعه کشی که رژیم سعودی و بوق های رسانه ای منتسب به این رژیم وعده داده بودند، به نظر می رسد با انفجار الشعله بغداد شروع شده است.'
اما 'خاوه' دختر عراقی به کنایه از آل سعود به عنوان 'فرزندان (خاندان) هیزم کش' (حماله الحطب) یاد کرده که اشاره به ابولهب و همسرش دارد که با پیامبر خدا (ص) دشمنی کینه توزانه داشتند و خداوند به آنها وعده آتش جهنم را داده بود.
او نوشته است: 'فرزندان هیزم کش، (فرزندان معنوی ابولهب) حمله انتحاری الشعله را محکوم کردند ...اما جای تعجب است آنهایی که این روزها برای رابطه با رژیم صهیونیستی دست و پا می زنند، چرا اینگونه شتابزده انفجار الشعله را محکوم کرده اند.'
خاوه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی، یک رژیم تروریستی و مسوول کشتار روزانه فلسطینیان است، بیانیه محکومیت سعودی ها را در قبال انفجار الشعله، بدلیل برقراری رابطه با رژیم تروریستی اسراییل بی دلیل دانسته است.
وزارت خارجه عربستان سعودی که در طول 15 سال گذشته نسبت به بسیاری از انفجارهای بزرگ تروریستی که معمولا دهها و صدها کشته و زخمی در عراق به دنبال داشته و جزء ایام سیاه عراق به شمار می روند، سکوت می کرد، در انفجار الشعله به صورت دستپاچه بیانیه محکومیت صادر کرد.
سعودی ها در این بیانیه مدعی شده اند که 'در کنار عراق در مبارزه با تروریسم هستند'، که این فقره از بیانیه مورد استهزاء افکار عمومی عراق قرار گرفته زیرا عامل همه ناآرامی ها و انفجاری تروریستی را عربستان سعودی و افکار منحرف و تکفیری وهابی می دانند.
کاربران اجتماعی عراق، هویت سعودی عامل حمله انتحاری اخیر را از دلایل ادامه حمایت ریاض از روند ناآرامی در عراق به ویژه بعد از ناکامی سعودی ها در اثرگذاری بر انتخابات عراق می دانند.
یکی از کاربران عراقی در واکنش به نفاق سیاسی رژیم عربستان سعودی که از یک طرف تروریست هایش را همچنان برای کشتار به عراق می فرستد و از طرفی وزارت خارجه این رژیم بیانیه محکومیت صادر می کند، به گلایه نوشته است: 'تشکر محمد بن سلمان ولی عهد سعودی!'
اما 'داخل الشمری' با اشاره به وقوع انفجار در برابر دفتر حزب کمونیست عراق در مرکز بغداد تنها دو روز بعد از حادثه انفجار الشعله نوشته است: 'آیا انفجار در برابر حزب کمونیست برای دور کردن انظار از هویت تابعیت سعودی عامل انتحاری الشعله است؟'
یکی از کاربران که بر خود نام 'عراقی' نهاده نیز به تلاش بی حاصل شبکه 'العربیه' عربستان سعودی برای انتساب انفجار به ایران اشاره کرده و به طنز نوشته است که 'شبکه العربیه می گوید جواربی که انتحاری به پا داشته، روی آن نوشته شده است ساخت ایران!!؟'
این کاربر عراقی در ادامه این نوشته تعدادی از شکلک های خنده دار را گذاشته است.
طبق اظهاراتی که قبلا ابومهدی المهندس نایب رییس تشکیلات الحشد الشعبی عراق اعلام کرده، در طول سنوات گذشته 50 درصد عاملان حملات انتحاری از اتباع عربستان سعودی بوده اند.
منابع رسمی عراق تعداد کل انتحاری های سعودی که در مناطق غیرنظامی عراق ودر میان شهروندان عادی خود را منفجر کرده اند را بالغ بر 5 هزار رقم عنوان کرده اند.
علاوه بر این، بیشتر عناصر گروه های تروریستی که در طول 15 سال گذشته در عراق ظاهر شده اند، از اتباع عربستان سعودی بوده اند و در حال حاضر اغلب زندانیان محکوم به اتهامات تروریستی نیز سعودی هستند.
گروه تروریستی داعش نیز در همین راستا مسوولیت حمله انتحاری به الشعله را برعهده گرفته و تصاویری از فرد انتحاری را قبل از حمله منتشر کرده است.
ارتباط بین گروه های تروریستی که افکار و عقاید آنها از فکر منحرف وهابی تغذیه می شود با رژیم عربستان سعودی یکی از معماهایی بوده که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در سفیر اخیر خود به آمریکا از آن پرده برداشت.
وی در 26 مارس 2018 (6 فروردین 97) در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست اعتراف کرد که عربستان سعودی همسو با سیاست آمریکا، از فکر تکفیری وهابی در جنگ سرد تا به امروز بهره برده است.
جدا از همه اینها، آنچه برای افکار عمومی و رهبران سیاسی عراق مهم است، فتاوای تکفیر علیه مردم عراق است که از منابر وهابیت در عربستان سعودی به طور مرتب صادر می شود و سیل اینگونه فتاوای تکفیر در منظر رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.
کارشناسان معتقدند که شکست سنگین سعودی ها در انتخابات لبنان و عراق و عدم توفیق و بعضا شکست شخصیت های مورد نظر سعودی ها در انتخابات عراق، باعث شده است که رژیم سعودی در قبال اوضاع سیاسی عراق دچار نوعی جنون سیاسی شود.
قبل از انتخابات 22 اردیبهشت ماه پارلمانی عراق، گزارش های مختلف حاکی از آن بود که عربستان سعودی با کمک متحدان منطقه ای و بین المللی، میلیون ها دلار برای تاثیرگذاری بر انتخابات عراق هزینه کرده است اما نتوانست، تغییر بنیادین در معادله سیاسی عراق ایجاد کند و همین امر باعث شده است که - از نظر برخی ناظران- سعودی ها بار دیگر به شیوه قدیم خود، یعنی تحریک تروریست ها برای برهم زدن اوضاع داخلی در عراق روی بیاورند.