گزارش خبري كيهان: معركه ضد ايراني نتانياهو غرب را هم به خنده انداخت!

اوین نامه ی کیهان 13 اردیبهشت  -97
گزارش خبري اوین  نامه  كيهان: معركه ضد ايراني نتانياهو غرب را هم به خنده انداخت

سربازجو شریعت نداری و خامنه ای و پاسداران نه اینکه نباید با ضرب سیلی صورت سرخ کنند ووانمود نمایند که از موضع نتانیاهو خنده شان  گرفته است د بلکه باید اشک برای بعداز 22 اردیبهشت 9 روز دیگر ذخیره کنند .برای اینکه هدف نخست وزیر اسراییل ازنمایش  مدارک هسته ای رژیم ولایت فقیه متقاعد کردن ترامپ بود تا متوجه شود رژیم ولایت فقیه درمورد برنامه هسته ای دروغ گفته و در مورد برجام قابل اطمینان نمی باشد که گویا به هدف خود نایل آمده است .
مهمتراینکه چرا خامنه ای و اطلاعات سپاه متخصص وحرفه ای جاسوس نفوذی دشمن بیگانه شناس نمی گویند  موساد اسراییل چگونه  نیم تن اسناد رااز شورآباداطراف  تهران خارج کرده است؟  همینطورعوامل نفوذی پاسدار که باموساد همکار کردند که بوده اند دستگیر شده اند یانه؟


    
نخست وزير رژيم صهيونيستي در يک شوي تبليغاتي، با بيان برخي جزئيات ادعايي و دروغ هاي بزرگ، ادعاهايي غيرواقعي در رابطه با ابعاد نظامي فعاليت هاي هسته اي ايران بيان کرد.نمايش مضحک نتانياهو، غرب را هم به خنده انداخت.
    
رسانه هاي رژيم صهيونيستي از چند روز قبل در حال تبليغ براي سخنراني بنيامين نتانياهو، نخست وزير اين رژيم در عصر دوشنبه 10 ارديبهشت بودند و همه اين رسانه ها يک نکته را در تبليغات خود برجسته مي کردند که نتانياهو در سخنان دوشنبه عصر خود به مسائلي اشاره خواهد کرد که توافق هسته اي غرب با ايران را تغيير خواهد داد.
    
آنچه همگان از سخنراني يک مقام سياسي در ذهن دارند، تريبون يا ميزي است که آن مقام سياسي از پشت آن سخناني را ارائه مي کند. اما آنچه نتانياهو اين بار ارائه کرد يک شوي تمام عيار بود. نتانياهو روي يک سن قرار گرفته بود که پشت سر او يک ويدئو پرژکتور، يک کتابخانه 5 طبقه به عرض تقريبا 4 متر- که مملو از زونکن بود و بيش از 140 زونکن در آن قرار داشت و صفحه بزرگ که روي آن قريب 100 لوح فشرده قرار داشتند. نتانياهو پشت يک تريبون شيشه اي قرار گرفت و سخنان خود را از روي نوشته خواند. در هر مرحله از سخنان نتانياهو عکس نوشته هايي روي صفحه ويدئو پرژکتور ظاهر مي شدند. نتانياهو از تريبون جدا مي شد و با اشاره به عکس نوشته ها سخنان خود را تشريح مي کرد.
    
نتانياهو در بخش اول سخنان خود گفت قصد دارد مدارکي را فاش کند که نشان مي دهد ايران فعاليت هسته اي نظامي داشته است اما آنها را مخفي کرده است. اينکه کسي مدعي شود مدارکي را فاش مي کند که هيچ کس از آن خبر ندارد براي خوانندگان و مخاطبان همواره هيجان انگيز است.
    
    
ادعاهاي بي سند
    
به گزارش تسنيم، نتانياهو در سخنان خود به قفسه زونکن هايي اشاره کرد که در خود قريب 150 زونکن را جا داده بود. او با اشاره به زونکن هايي که حتي پر يا خالي بودنشان نيز مشهود نبود مدعي شد اينها اسنادي است که موساد از فعاليت هسته اي مخفي ايران تهيه کرده است. او قفسه لوح هاي فشرده اي که قريب 100 لوح فشرده داشت را نيز نشان داد و گفت اينها نيز داده هايي است که موساد تهيه کرده است.
    
اين بار نتانياهو دوباره به سراغ موشک هاي ايران رفت. او گفت ايران همواره برد موشک هاي خود را افزايش داده است. او با نشان دادن 3 موشک ايراني گفت اين موشک ها مي توانند رياض، اسرائيل و روسيه را هدف قرار دهند. راستي چرا از اين 3 نام برد؟ اين کاملا مشهود است که نتانياهو علاوه بر آنکه به جنون سعودي براي مقابله با ايران اميدوار است، به شدت از همراهي روسيه با ايران هراس دارد و به هر طريق مي خواهد آن را از بين ببرد.
    
او پس از سرهم کردن اين همه ادعاي بي سند در شوي خود يک نتيجه گرفت و اينکه «ايران در تمام اين مدت به تمام دنيا دروغ گفته است و مي گويد». پيام پاياني نتانياهو به ترامپ بود و گفت اميدوار است ترامپ هفته آينده تصميمي بگيرد که هم به نفع آمريکا، هم به نفع صهيونيست ها است.
    
    
هراس از توان موشکي ايران 
    
سخنان نتانياهو شباهت زيادي به سخنان سال 2015 او در سازمان ملل داشت و به شکل يک جلسه ارائه و شوي تبليغاتي ارائه شد. نتانياهو با فراهم کردن يک سري مقدمات تلاش داشت از تمام سرمايه معنوي خود از جمله موساد و آمريکا استفاده کند تا سخنان خود را بر اذهان تحميل کند.
    
با وجود آنکه موضوع سخنان نتانياهو در ظاهر انرژي هسته اي ايران بود اما نتيجه گيري او هراس از قدرت موشکي ايران را دربر داشت و تلاش کرد با ترساندن اذهان از همراه شدن قدرت هسته اي و موشکي ايران همه ذهن ها را به سمت خطر بمب هسته اي ايران ببرد. اما حقيقت اين است که غربي ها براساس داده هاي آژانس به خوبي مي دانند که فعاليت هسته اي ايران در همان اندازه اي است که آژانس بارها تاييد کرده است و ترس نتانياهو از موشک هاي ايران است.
    
نتانياهو در اين شوي مضحک تبليغاتي از ناتواني خود در مقابله با ايران پرده برداشت و ضمن ارسال پيام در سخنانش براي روسيه به منظور جدا کردن روسيه از ايران، دست به دامن ترامپ شد و از او خواهش کرد تا براي مقابله با ايران به او کمک کند.
    
از سوي ديگر به نظر مي رسد هدف نتانياهو از اين شوي تبليغاتي تا حدي داخلي هم باشد. نتانياهو به شدت به فکر انتخابات آينده رژيم صهيونيستي است و تلاش دارد با اين شوي تبليغاتي خود را بالا بکشد. چرا که نظرسنجي ها از افول آراي حزب متبوع او حکايت دارند.
    
    
چوپان دروغگو
    «
محمدجواد ظريف» وزير امور خارجه در پيامي توئيتري، به شوي تبليغاتي نخست وزير رژيم صهيونيستي واکنش نشان داد.
    
ظريف نوشت:«پسربچه اي که نمي تواند از چوپان دروغگو بودن دست بردارد، باز هم به سراغ عادت قبلي خود آمده است. او از فضاحت نشان دادن آن نقاشي در مجمع عمومي سازمان ملل درس نگرفت. فقط سر بعضي از مردم را مي توان چند بار کلاه گذاشت».
    
اشاره ظريف به اقدام 6 سال پيش نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل است که با در دست گرفتن کاغذي که تصوير يک بمب را نشان مي داد، مدعي شد که در صورت گذشتن غني سازي اورانيوم ايران از حدي خاص که با رنگ قرمز نقاشي شده بود، ايرانيان توان ساخت بمب هسته اي خواهند يافت و جامعه جهاني نبايد اجازه بدهد که چنين اتفاقي رخ دهد.
    
ظريف همچنين در پيام توئيتري ديگري تصريح کرد: هدف از طرح اين ادعاهاي تکراري ايجاد بهانه اي براي خروج آمريکا از توافق هسته اي با ايران است.
    
    
دست و پا زدن رژيم کودک کش
    
بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه نيز نمايش مضحک تبليغاتي اخير نخست وزير رژيم صهيونيستي در يکي از آخرين سريال هاي تکراري از نمايش هاي بي ثمر و شرم آور درخصوص برنامه هسته اي مخفي ايران را دست و پا زدن هاي بي حاصل ورشکسته اي دروغ پرداز و رسوا خواند که جز دروغ پراکني و دغل کاري کالا و متاعي براي عرضه نداشته و ندارد.
    
قاسمي افزود: سران رژيم صهيونيستي بقاي«رژيم نامشروع و دروغ بنيان» خود را در تهديدانگاري با استفاده از شارلاتانيسم نخ نماي عصر جاهليت و بي خبري افکار عمومي جهانيان مي بينند که بيهودگي و بي ثمري آن بيش از پيش آشکار است. او و رژيم کودک کش و رسواي رژيم صهيونيستي بايد به اين فهم و درک اوليه رسيده باشند که مردم جهان از فهم، آگاهي و شعور کافي برخوردارند.
    
    
واکنش آژانس
    
سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي در واکنش به شوي تبليغاتي «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي تاکيد کرد که از سال 2009 تا کنون نشانه معتبري از اقدامات مربوط به برنامه هسته اي تسليحاتي ايران وجود ندارد.
    «
يوکيا آمانو» مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي هم که تاکنون بيش از ۱۰ بار در گزارش هاي رسمي پايبندي ايران به توافق هسته اي را تاييد کرده، با صدور بيانيه اي عملا ادعاهاي نتانياهو درباره نقض توافق توسط ايران را رد کرد.
    
    
کسي را قانع نکرد
    
روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت که نمايش تبليغاتي نتانياهو درباره برنامه هسته اي مخفي ايران چيز جديدي نبود و نتوانست کسي را قانع کند که ايران برجام را نقض کرده است.
    
هاآرتص با بيان اينکه نتانياهو خود مي دانست که تمام چيزهايي که مي گويد درست نيست، تاکيد کرد اما او اين کنفرانس خبري اغراق آميز را ترتيب داد زيرا مي دانست مردي (ترامپ) که قرار است درباره توافق هسته اي ايران تصميم بگيرد، هيچ وقت نمي تواند اين مسائل را توضيح دهد.
    «
عوزي عيلام» مدير سابق کميته انرژي اتمي رژيم صهيونيستي نيز با رد ادعاي تازه نخست وزير اين رژيم درباره برنامه هسته اي ايران، آن را کم اهميت دانست و گفت، هيچ نشانه اي از اينکه ايران توافق هسته اي را نقض کرده باشد نيست
    «
ملوين گودمن» يکي از تحليلگران سابق ارشد سازمان «سيا» تصريح کرد که اظهارات اخير نخست وزير رژيم صهيونيستي درباره برجام تئاتري تاسف بار بود که تاثيري بر تصميم گيري رئيس جمهور آمريکا درباره توافق هسته اي ايران و 1+5 ندارد.
    
    
واکنش کاخ سفيد
    
کاخ سفيد بعد از نمايش تبليغاتي بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي درباره ايران بيانيه اي صادر و اعلام کرد که ايران برنامه هسته اي مخفي دارد، اما ساعاتي بعد بعضي از افعال اين بيانيه را تغيير داد!
    
به نوشته پايگاه اينترنتي هيل، بعد از ادعاهاي نخست وزير رژيم صهيونيستي مبني بر وجود تسليحات اتمي در ايران، کاخ سفيد گفته بود «ايران برنامه تسليحات هسته اي محکم و مخفيانه اي «دارد” که تلاش کرده آن را از جهان و مردم خودش پنهان کند اما موفق نشده است».
    
هيل در ادامه نوشت، بيانيه اوليه کاخ سفيد که در تضاد با گزارش هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي و نظر ديگر امضاکنندگان برجام است که ايران را متعهد به اين توافق مي دانند، ساعتي بعد با اندکي تغيير مواجه شد.
    
کاخ سفيد در اصلاحيه اين بيانيه فعل «دارد» را از زمان حال به گذشته تغيير داد و بدين ترتيب بيانيه کاخ سفيد به اين شکل تغيير يافت که «ايران برنامه تسليحات اتمي محکم و مخفي »داشت” که تلاش کرده آن را از جهان و مردم خودش پنهان کند اما موفق نشده است».
    
    
سياسي کاري واشنگتن
    «
ريچارد هاس» رئيس انديشکده «شوراي روابط خارجي آمريکا» در واکنش به بيانيه نادرست کاخ سفيد درباره برنامه هسته اي ايران، گفت صدور چنين بيانيه اي مي تواند نشانه سياسي کاري دولت «دونالد ترامپ» در ارائه اطلاعات درباره برنامه هسته اي ايران باشد.
    
هاس افزود: بيانيه نادرست و خلاف واقع کاخ سفيد درباره برنامه هسته اي ايران، يا نشانه نبود يک فرآيند دقيق امنيت ملي است يا (بسيار بدتر از آن) نشانه سياسي کردن اطلاعات، مثلا تحريف عامدانه واقعيات براي توجيه بر هم زدن برجام.
    «
ميخائيل اوليانوف» نماينده دائم روسيه در سازمان ملل نيز در واکنش به مواضع واشنگتن درباره ايران گفت: از مواضع مقامات واشنگتن اين طور مشخص است که برخي مقامات آمريکايي قادر بودند در مدت کوتاهي 100 هزار سند را سريعا بررسي کنند و عليه ايران حکم غيرمنصفانه صادر کنند. نه روسيه و نه آژانس بين المللي انرژي اتمي هرگز اين قدر سريع قضاوت عجولانه نمي کنند.
    
شبکه 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي در گزارشي اعلام کرد: يک مقام ارشد اسرائيلي گفت اظهارات نتانياهو عليه ايران، با کاخ سفيد هماهنگ شده بود و دليل آن تاثير گذاشتن روي تصميم ترامپ درباره برجام در تاريخ 12 مي(22 ارديبهشت) بود.
    
    
بي اعتنايي اروپا
    «
فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در واکنش به نمايش تبليغاتي نخست وزير رژيم صهيونيستي، با بيان اينکه آژانس بين المللي انرژي اتمي بارها پايبندي ايران به برجام را تاييد کرده است، گفت نتانياهو استدلالي مبني بر نقض اين توافق توسط ايران ارائه نکرده است.
    «
آويگدور ليبرمن» وزير جنگ رژيم صهيونيستي که پيش از اين گفته بود که همه مشکلات اين رژيم، در ايران خلاصه مي شود، حالا دشمن جديدي پيدا کرده و آن بي اعتنايي ديگر کشورها به دروغ پردازي هاي سران اين رژيم است.
    
واکنش اروپايي ها اما باب ميل نتانياهو نبود؛ فرانسه، آلمان و انگلستان اذعان کردند که او هيچ اطلاعاتي که نشان دهنده نقض توافق از سوي ايران باشد، ارائه نکرده است.
    
ليبرمن در واکنش به اين رفتار اروپايي ها گفت که اسرائيل ۴ دشمن دارد؛ «ايران، ايران، ايران و دورويي.» وي پيش از اين فقط به سه مورد اول اشاره کرده بود.