75 عضو اخوان المسلمین در مصر به اعدام محکوم شدند

 75 عضو اخوان المسلمین در مصر به اعدام محکوم شدند   6مرداد-97
تهران -ایرنا - دادگاهی در مصر در ادامه سرکوب مخالفان دولت این کشور 75 نفر از اعضای گروه اخوان المسلمین را به اعدام محکوم کرد.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، دادگاه جنایی قاهره به ریاست قاضی 'حسن فرید' حکم اعدام 75 تن از اعضای اخوان ‌المسلمین را در پرونده موسوم به ' در هم شکستن تجمع رهبران، اعضا و حامیان اخوان المسلمین' در میدان 'رابعه العدویه' در شمال شرق قاهره در سال 2013 میلادی برای تایید به مفتی این کشور ارجاع داد.
دادگاه همچنین روز 8 سپتامبر 2018 (17 شهریور 1397) را روز قرائت حکم محکومان این پرونده پس از دریافت نظر شرعی مفتی در این باره تعیین کرد.
اعضا و حامیان اخوان المسلمین در سال 2013 در اعتراض به کودتای نظامی در کشور و سرنگونی 'محمد مرسی' رئیس جمهوری پیشین در میدان رابعه العدویه تظاهرات و تجمع کردند.
ارتش مصر در 14 آگوست 2013 (23 مرداد 1392 )تحصن کنندگان میدان رابعه العدویه را با توسل به خشونت متفرق کرد که در جریان آن صدها نفر در برخورد خشونت آمیز ارتش کشته ، زخمی و یا دستگیر شدند.
تجمع در میدان رابعه العدویه برای اعتراض و مخالفت با کودتای نظامی از جمله اتهاماتی است که به اعضای محکوم اخوان المسلمین وارد شده است.
ارتش مصر 739 شهروند مصری را در ارتباط با این پرونده دستگیر کرده بود.
مقام های مصری از سال 2013 اخوان المسلمین را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده اند.
از زمان برکناری مرسی فشار علیه اخوان المسلمین افزایش یافته است.
مرسی و بسیاری از دیگر رهبران و اعضای اخوان المسلمین تاکنون با اتهام هایی همچون قتل، خشونت و جاسوسی به مجازات های مختلفی از جمله حبس و اعدام محکوم شده اند.