نامه‌هاوصدای شما


آیا تشکیل اتاق‌های فکر وگفتگو در قزوین مشکلی را حل خواهد کرد؟
چند روز پیش معاون سیاسی وامنیتی استانداری قزوین از طریق رسانه‌های جمعی اعلام کرد برای اخذ نظرات از عموم مردم به ویژه نخبگان، در قالب اتاق‌های فکر در تصمیم‌گیری‌های استان قزوین بهره گیری می‌شود تا رفع مشکلات شتاب بگیرد. ماهیت فکر وفکر کردن وچاره جویی جمعی برای حل مشکلات وتوسعه استان یک امر ضروری است ودر دین ما نیز موضوع فکر مورد تاکید قرار گرفته اما آیا در این شرایط تشکیل اتاق‌های فکر اولویت است یا خیر؟ موضوعی است که مسئولان اجرایی باید پاسخ گوباشند. آیا آن روستایی به دلیل مشکلات فراوان پیش رو مجبور به مهاجرت به شهر می‌شود ویا برداشت‌های بی‌رویه آب در دشت قزوین وسهل انگاری مدیران این بخش موجب نابودی بخش کشاورزی استان شده وعملا روستایی کار خود را از دست داده است برای چاره جویی نیاز به اتاق فکر دارد وصد‌ها مشکل نظیر آن که نیاز به همت جهادی دارد تا مشکلات حل وفصل گردد. مشکلات پیش رو در تولید وصنعت پشت میز‌های مذاکره وگفتگو رفع نمی‌شود باید آستین‌ها را بالا زد ودر میدان عمل برای آن اقدامی صورت داد به نظر می‌رسد این نوع تصمیمات نوعی فرا فکنی مسئولان اجرایی است چاره کار حرکت جهادی است نه گفتگو در محدوده اتاق‌های در بسته.
احمدی – قزوین
*سالارزاده از تهران: اینکه یک جوان 31 ساله 38 هزار سکه خریداری می‌کند، نشان‌دهنده نابسامانی در بانک مرکزی و غفلت تصمیم‌گیران در این حوزه بسیار حساس است. به نظر من در شرایطی که دشمنان تلاش می‌کنند فشارهای اقتصادی زیادی به کشور و مردم وارد کنند، نباید به سادگی از کنار این موضوع گذشت. باید از این فرد سوال شود آیا از کسی دستور گرفته است؟ اگر روشن شود وی عامدانه قصد اخلال در نظم اقتصادی کشورمان را داشته است، باید با او مثل یک متهم در این حوزه رفتار شود.
*
اسماعیل حسینی از تهران: رئیس جمهوری محترم می‌گویند در کشور کمبود واقعی کالا نداریم. بله، ما هم نمی‌گوییم کمبود هست، می‌گوییم گرانی است! گوشت، تخم‌مرغ، لبنیات و... به شدت گران شده‌اند و ارز هم که آنطور شده است! یکی از علل گرانی‌ها کمبود مایحتاج عمومی است، چرا که اگر همه چیز بوفور یافت شود، دلیلی برای گرانی‌ها وجود نخواهد داشت. سر و صدای مردم از گرانی‌ها بلند است و بس!