امامان جمعه: سران سه قوه با همدلی در رفع مشکلات بکوشند

 در حال تکمیل
امامان جمعه: سران سه قوه با همدلی در رفع مشکلات بکوشند   12 مرداد - 97
استانها - ایرنا - امامان جمعه در مراکز استانها از سران سه قوه خواستند تا با همدلی و پیروی از نظرات رهبر معظم انقلاب در رفع مشکلات معیشتی مردم بکوشند و به صورت جدی و قاطع با مفسدان اقتصادی برخورد کنند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، پیشنهاد مذاکره آمریکا، بالا رفتن نرخ ارز، برخورد با مفسدان اقتصادی، انتشار اخبار کذب در فضای مجازی، تاکید بر حفظ وحدت و اعتماد عمومی، استقامت مردم و بزرگداشت روز خبرنگار از جمله مهمترین محورهای خطبه های نماز جمعه 12 مرداد بود.

-
گزیده ای از خطبه های نماز جمعه در مراکز استانها

**
مشهد
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: پیشنهاد مذاکره آمریکا توطئه ای دیگر و در تداوم خط دشمنی با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است.
آیت الله سیداحمد علم الهدی افزود: پیشنهاد اخیر مذاکره در حقیقت تداوم همان تحریم هاست زیرا وضعیت اقتصادی داخل کشور ما در شرایطی است که دشمن ما را در نقطه ضعف می بیند.

**
اهواز
نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر اینکه باید با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و سریع شود گفت: قوه قضاییه و دولت جدی تر با محتکران برخورد کنند.
آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری از دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه خواست تا طبق رویه امام علی (ع) با محتکران و مفسدان اقتصادی برخورد شود.
امام جمعه اهواز گفت: برخی افراد فاسد اخبار کذب و شایعات را با نیات شوم در فضای مجازی منتشر می کنند، این افراد از سوی دشمنانی همچون آل سعود حمایت می شوند.

**
کرمانشاه
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به گرانی های اخیر از مسئولان خواست همانگونه که رهبر معظم انقلاب توصیه کردند با قدرت و توانمندی ظاهر شوند و با تدابیر عملی بازار را کنترل کنند.
ماموستا مُلا محمد محمدی یادآور شد:انقلاب اسلامی فراز و نشیب های زیادی از سر گذرانده است و ملت هوشیار و آگاه به مسائل در کنار مسئولان با بصیرت این برهه حساس کنونی را نیز پشت سر خواهند گذاشت.

**
کرمان
خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه اعتماد عمومی سرمایه امروز کشور است، گفت: اثرات تخریب اعتماد عمومی بیش از عملیات های خرابکارانه خیابانی است.
حجت الاسلام علی توکلی افزود: بسیاری از فسادها بدلیل نبودن شفافیت و نظارت رخ می دهد و با شفاف سازی مردم نیز با مسئولان همراهی می کنند زیرا بی اعتمادی نتیجه نبود شفافیت است.
وی تاکید کرد که مردم در شرایط اقتصادی فعلی باید استقامت داشته باشند.

**
ساری
امام جمعه موقت ساری تاکید کرد که مسئولان نگذارند که اعتراضات مردمی به دستاویزی برای دشمنان نظام اسلامی مبدل شود.
حجت الاسلام یوسف یوسف پور افزود: در حالیکه مردم از بیکاری، گرانی و افزایش بی رویه ارز گله مند هستند شماری سودجو از این امر سوء استفاده کرده اند.
وی از 17مرداد به عنوان سالگرد شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا یاد کرد و حرفه خبرنگاری را یکی از حساسترین و دشوارترین مشاغل جهان دانست.

**
زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: خبرنگاران در آگاه سازی مردم دقت، حساسیت و صداقت تمام به خرج دهند.
حجت الاسلام علی خاتمی همچنین به 14 مرداد سالروز حقوق بشر اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: دولت های سلطه گر برای خود روش های گوناگونی را تعریف کرده تا در مسائل داخلی دولت ها دخالت کنند که یکی از آنها همین موضوع حقوق بشر است.

**
شیراز
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه تحمل بسیاری از مشکلات برای مردم آسان نیست، گفت: انتظار است که مدیران با حرکت های جهادی خود جامعه را دلگرم کنند.
آیت الله لطف الله دژکام افزود: باید از مدیران حرکت هایی دیده شود که مردم دلگرم شوند، مردم ببینند که مشکلاتشان توسط دولت دنبال می شود، منظور ما از دولت هر سه قوه است، مجلس و قوه قضاییه هم باید حرکت کنند، مردم باید این حرکت ها را ببینند، نمی شود همه بار مشکلات را روی دوش مردم گذاشت.

...
درحال تکمیل است