قاسمی: منطق ایران گفت و گو و تعامل است


قاسمی: منطق ایران گفت و گو و تعامل است 11 مرداد -97
 چگونگی این تعامل از سوی علی مطهری رونمایی شده است .چون وی تازگی فاش ساخت آنانی که موشک هوا می کردند مسئول شرایط کنونی و  به نتیجه نرسیدن برجام اند  البته  به هدف شان هم رسیدند .
تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: منطق جمهوری اسلامی ایران بر گفت وگو و تعامل استوار است که نیازمند احترام متقابل و پایبندی به تعهدات بین المللی بوده و تحریم و فشار نقطه مقابل آن به شمار می رود.
بهرام قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره سخنان جدید رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام آمادگی برای گفت وگو با ایران بدون پیش شرط افزود: اینکه رئیس جمهوری آمریکا با تغییر ادبیات خود تصمیم گرفته است دست از زبان تهدید علیه مردم ایران بردارد نشانه سرخوردگی از لفاظی های بی حاصل است.
وی ادامه داد: هر چند اظهارات بعدی وزیر خارجه آمریکا که بلافاصله بعد از صحبت های آقای ترامپ بیان شد، نشان از سردرگمی و آشفتگی در سیاست خارجی آمریکا دارد.
قاسمی اظهار داشت: پیشنهاد گفت و گو با ایران از سوی آقای ترامپ در شرایطی ارائه می شود که دولت ایالات متحده آمریکا بدون هیچ توجیهی و برخلاف تمام موازین بین المللی از برجام خارج شده و تحریم های غیرعادلانه خود را مجددا بر مردم ایران تحمیل کرده است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کرده که اهل گفت وگو و منطق است و چنانچه تعهدی بپذیرد بدان پایبند می ماند. اما آیا آقای ترامپ هم می تواند چنین ادعایی بکند؟ مذاکره شرایط و الزاماتی دارد که تاکنون در گفتار و رفتار آقای ترامپ و همکارانش نشانه ای از آن دیده نشده است.
سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: ترامپ چگونه می تواند به مردم ایران ثابت کند که سخنان شب گذشته وی از سر یک اراده واقعی بوده و برای عوام فریبی بیان نشده است در حالی که وزارت خزانه داری آمریکا، کشور به کشور حرکت می کند و به آنها برای ممانعت از همکاری های اقتصادی و بازرگانی با ایران فشار می آورد؟
قاسمی تاکید کرد: منطق جمهوری اسلامی منطق گفت وگو و تعامل است که نیازمند احترام متقابل و پایبندی به تعهدات بین المللی است و تحریم و فشار نقطه مقابل گفت وگو است.