امام جمعه موقت واوان: با شخصیتی مثل ترامپ نمی‌شودآشتی و دوستی کرد

امام جمعه موقت واوان:
با شخصیتی مثل ترامپ نمی‌شودآشتی و دوستی کرد/ وظیفه مسوولین خدمت بی‌منت به مردم است14ابان-97
حجت الاسلام مهدی زین الدینی گفت: با شخصیتی مثل ترامپ نمی‌شود آشتی کرد و دوست بود؛ آمریکا دشمن واقعی ملت ایران است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حجت الاسلام مهدی زین الدینی، امام جمعه موقت شهر واوان  شهرستان اسلامشهر در مراسم  راهپیمایی 13 آبان این شهرستان که با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم، مسوولین و دانش آموزان این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به توطئه‌ها و دسیسه‌ها و حرکاتی که از سوی رئیس جمهور آمریکا علیه کشور ما صورت می‌گیرد، آیا می‌شود با شخصیتی مثل ترامپ آشتی کرد و دوست بود؟     
زین الدینی با اشاره به وقوع رویداد مهم و سرنوشت ساز در تاریخ ایران، افزود: 13 آبان در حافظه تاریخ و ملت ایران غیور ایران ماندگار شده و هرگز محو نخواهد شد  این روز باید هر ساله یادآوری و به نسل‌های بعدی منتقل شود؛ روز 13 آبان 42 که بنیان گذار جمهوری اسلامی  دستگیر و به ترکیه تبعید گردید و آغاز هجرت 14 ساله امام خمینی (ره) فراموش شدنی نیست.
وی تاکید کرد: در 13 آبان 57 از روزهای تعیین کننده انقلاب برای این مملکت  بود و مردم  خروشیده بودند و با حقایق آشنا شده بودند، رژیم در اوج ضعف و ذلت قرار گرفته بود، جوانان و نوجوانان دانش آموز مدارس و کلاس‌های درس را تعطیل کرده و در کنار دانشجویان حاضر شده و در تجمعات مسالمت آمیز شرکت کردند؛ اما  عوامل رژیم  نتوانست این وحدت را  قبول کنند و همه آنها را به گلوله بستند.
سخنران مراسم  روز دانش آموز تصریح کرد: در 13 آبان 58 پس از آنکه کودتای 28 مرداد شکست خورد و دست چپاولگران آمریکایی برای همه رو شد، دانشجویان پیرو خط امام با هوشیاری و رشادت خود سفارت آمریکا در تهران را که به محلی برای جاسوسی عوامل این کشور شده بود، تسخیر و انقلاب دوم ایران را خلق کردند.
وی افزود: پشت سر تمام حوادث و اتفاقاتی که طی 40سال گذشته انقلاب و حتی در 70 سال گذشته تاریخ ایران و قبل از انقلاب به وقوع پیوسته، دست آمریکا و انگلیس در کار بوده و رژیم  وقت هم مجری برنامه‌های آنها بوده، رد پای آمریکائی‌ها در همه این حوادث و رخدادها مشهود است.
امام جمعه موقت واوان، با بیان اینکه شاید دانش آموزان امروز بپرسند چرا باید به دشمنی با آمریکا ادامه دهیم، تاکید کرد: در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی که  آمریکایی‌ها بر کشور ما تسلط داشتند و طرح دوستی با سران مملکت ریخته بودند، به ظاهر با ملت دوست بودند و در باطن تمام ثروت و دارایی‌های این مملکت را به چپاول می‌بردند و دشمنی خود را در نقاب دوستی پنهان می‌کردند.
وی تصریح کرد: زمانی که مردم ایران می‌خواستند، خودشان برای منابع معدنی و ذخایر نفتی کشور و ثروتشان تصمیم بگیرند، دشمنی آمریکایی‌ها و استکبار مانع از تحقق خواسته مردم شده و در لباس دوستی بر این ملت دشمنی کردند و با کودتاهایی که طراحی کردند، فرصت بزرگ درخشش ایران از بین رفت و به تاخیر افتاد.
حجت الاسلام زین الدینی با اشاره به برخی از دشمنی‌های آمریکایی‌ها، تاکید کرد: حریم‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی، کودتای 28مرداد، حمله نظامی طبس، کمک نظامی و تسلیحاتی به صدام و پشتیبانی از جنگ تحمیلی، حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس و تجلیل از فرمانده ناو جنگی آمریکایی عامل حمله به هواپیمای ایرانی، همه نمونه‌هایی از کینه و دشمنی آمریکایی‌ها علیه مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات به‌وجود آمده در منطقه و کشور ما، گفت: تا زمانی که دشمنی‌ها و رفتار آمریکایی‌ها با مملکتی مثل ایران اینگونه خصمانه و کینه‌توزانه باشد، ملت ایران در برابر آنها ایستاده و مقابله می‌نماید و ایستادگی رمز موفقیت ملت ایران است.
زین الدینی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، افزود: مهمترین مسئله در شرایط فعلی کشور، مسوولیت پذیری است که نظام بهای سنگینی برای این انقلاب پرداخته و باید از آن حفاظت کنیم.
وی تاکید کرد: در شرایط  فعلی و جنگ نرم، مهمترین وظیفه دانش آموزان جدیت در سنگر علم، دانش و حفظ فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است؛ امروز ایران اسلامی به پشتوانه ملت غیور و رهبری ولایت فقیه و اقتدار نظامی، علمی و... بر قله اقتدار ایستاده است.
حجت الاسلام زین الدینی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه همه مسوولین خدمت بی‌منت برای مردم و حرکت در مسیری است که مقام معظم رهبری نقشه آن را طراحی و ترسیم نموده است؛ علی‌رغم مشکلاتی که وجود دارد و بزرگنمایی‌هایی که می‌شود، با استقامت و صبر و ایثار ملت ایران از این بحران هم عبور خواهیم کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس در مراسم راهپیمایی پرشور اقشار مختلف مردم و دانش آموزان که پیشاپیش صفوف به هم پیوسته راهپیمایان، امام جمعه، فرماندار و مسوولین ادارات، ورزشکاران و جانبازان و ایثارگران حضور داشتند، حاضرین ضمن سردادن فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، پرچم استکبار جهانی را به آتش کشیدند و در پایان قطعنامه راهپیمایی 13 آبان را  قرائت و با شعار الله اکبر تایید کردند.