گزیده ها


گزیده ها 11 آبان - 97
رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: مالکان سایت‌های خرید و فروش اموال دسته دوم باید اطلاعات خریداران و فروشندگان را در اختیار پلیس قرار دهند.
سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با فروش اموال مسروقه در سایت‌های خرید و فروش اموال دست دوم اظهار کرد: سایت‌هایی در فضای مجازی درحال فعالیت هستند که کارشان خرید و فروش اموال دست دوم و مستعمل است.
وی با بیان اینکه باید راهکارهای شناسایی کاربران برای مراجع مختلف تبیین شود، افزود: اشخاصی که از این طریق فعالیت می‌کنند، توسط پلیس فتا قابل شناسایی هستند، در همین راستا باید مالکان سایت‌ها و کانالهای فروش اموال دست دوم، افرادی را که مرتکب جرم می‌شوند را به پلیس معرفی کنند.
سرهنگ کاظمی گفت: تاکنون درباره این موضوع در پلیس فتای تهران بزرگ هیچ پرونده‌ای تشکیل نشده و شاکی در این خصوص به ما مراجعه نکرده است.
وی افزود: فروش اموال مسروقه موضوعی است که از قدیم مطرح بوده و پلیس آگاهی نیز با شناسایی متخلفان، نسبت به دستگیری مالخرها اقدام می‌کرد و اکنون اینگونه جرائم در فضای مجازی درحال انجام است.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تعداد این سایت‌ها روزانه درحال افزایش است، گفت: پلیس فتا به مالکان سایت‌های خرید و فروش اموال دست دوم هشدارهای لازم را داده است، لذا مالکان این سایت‌ها موظف هستند تا خریداران و فروشندگان متخلف را به پلیس معرفی کنند، در غیر این صورت با حکم قضایی با متخلفان برخورد می‌شود و همچنین این سایت‌ها مسدود خواهند شد.
وی افزود: این سایت‌ها بستر مناسبی را برای مجرمان فراهم می‌کنند تا اموال دست دوم مسروقه را به فروش رسانند. همان گونه که در فضای حقیقی هرگونه معامله‌ای نیازمند شناسایی هویت خریداران و فروشندگان است، در سایت‌ها و فضای مجازی نیز هویت معامله کنندگان اموال باید به صورت 100درصدی شناسایی و مشخص شود و صرفا این شناسایی منوط به دریافت شماره تلفن و اسم اینترنتی نیست.
سرهنگ کاظمی گفت: پلیس فتا برای مقابله با سوء استفاده کنندگان در این حوزه اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا بتواند برای شهروندان بستری امن و پایدار فراهم کند و آنان بتوانند با خیال آسوده در سایت‌ها و فضای مجازی به خرید و فروش اقدام کنند.
مرد معتادی که بعد از ترخیص از کمپ ترک‌اعتیاد به پاتوق موادفروش‌ها رفته و قصد زورگیری از آنان را داشت، در یک درگیری کشته شد.
در ساعت 17:30 دقیقه 30 مهر ماموران کلانتری 117 جوادیه در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ مرد 60 ساله‌ای در بیمارستان خبر دادند.
به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد میانسال با ضربه میله آهنی به سرش کشته شده است. در ادامه تحقیقات مشخص شد که مرد میانسال از پاتوق موادفروشان در حوالی ترمینال جنوب به آنجا منتقل شده است.
بدین ترتیب کارآگاهان جنایی راهی محل شده و در بررسی‌ها مشخص شد که دو برادر عاملان این جنایت هستند. دو مرد جوان بازداشت شده و در تحقیقات به قتل اعتراف کردند.
یکی از آن‌ها گفت: مقتول سه روز قبل از کمپ ترک اعتیاد ترخیص شده بود. او به پاتوق ما آمد تا از موادفروش‌ها و معتادان زورگیری کند. من و برادرم هم به حمایت از دوستانم او را زدیم، اما بر اثر اصابت ضربه میله آهنی به سرش مجروح شد و در بیمارستان مرد.
به دستور بازپرس جنایی دو متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.
رئیس کلانتری 132 نبرد از دستگیری سارق تلفن‌های همراه شهروندان در شرق پایتخت خبر داد.
در حاشیه اجرای طرح رعد 17 در پلیس پیشگیری تهران بزرگ سارق تلفن همراه محله نبرد دستگیر شد.
اظهارات متهم به شرح زیر است:
شغلت چیه؟
خیاط هستم.
تحصیلاتت چیه؟
لیسانس برق دارم.
چرا دستگیر شدی؟
خیاط ماهری بودم، با یکی آشنا شدم که تو مولوی مالخر بود و بعد آشنایی‌، به من پیشنهاد داد که بیام تو کار گوشی دزدی.
شیوه سرقتت چطوری بود؟
مالخره به من یاد داد که چه جوری سرقت کنم، گفت با این شگرد که پشت ماشینایی که پارک می‌کنن کمین کنم و تو یه موقعیت مناسب بپرم جلو مردم و گوشی و سوئیچ ماشینشون رو ازشون بگیرم.
یعنی خودرو هم سرقت می‌کردی؟
نه، سوئیچارو می‌گرفتم که دنبالم نکنن، بعد از اینکه گوشی‌هاشون رو ازشون می‌گرفتم بهشون می‌گفتم که سوئیچ ماشینتون رو 200 متر اون طرف‌تر می‌ندارم برید بردارید.
کی و کجا دستگیر شدی؟
حین سرقت بودم که مامورای کلانتری 132 نبرد دستگیرم کردن.
چند تا سرقت به این روش انجام دادی؟
20-30
تا.
تو که تحصیلات داری، چرا سرقت می‌کنی؟
تحصیلات دارم، اما پول که ندارم. پول دکتر مادرم، خرجی خودم رو از کجا بیارم؟
چرا کار نمی‌کنی؟
یک ماه پیش از کار بیکار شدم خیاطی می‌کردم. دیگه هم بهم کار ندادن، یعنی کار نیست.
از کارت پشیمونی؟
آره.
سرهنگ جهانشاه تیموری رئیس کلانتری 132 نبرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: متهم با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت هوندا با پلاک مخدوش سرقت می‌کرد و در زمان مواجهه با مقاومت شهروندان، با استفاده از سلاح سرد به آنان صدمه می‌زد.
وی افزود: با توجه به سرقت‌های انجام شده و تعداد شاکیان صدمه دیده به وسیله متهم، پرونده جهت بررسی و صدور حکم نهایی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا از کشف بیش از 18 میلیارد ریال اسکناس جعلی و دستگیری اعضای باند حرفه‌ای جعل اسکناس توسط پلیس فرودگاه مشهد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر حمل اسکناس جعلی، به لحاظ حساسیت و اهمیت موضوع، بلافاصله شناسایی و دستگیری متهمان در دستورکار پلیس فرودگاه مشهد قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا پس از هماهنگی لازم با مقام قضائی، خودروی حمل اسکناس‌های جعلی در محل پارکینگ پروازهای داخلی شناسایی و توسط پلیس فرودگاه مشهد توقیف شد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: در بررسی خودروی توقیفی تراول چک‌های جعلی 500 هزار ریالی جمعا به مبلغ 18 میلیارد و چهارصد میلیون ریال که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد.
سردار شرفی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و مراقبتی، 5 نفر از جاعلان اسکناس از جمله جاعل اصلی دستگیر و در بازرسی از محل سکونت آنها علاوه بر کشف دو دستگاه چاپ طلا کوب، یک دستگاه چاپگر رنگی، یک دستگاه برش ورق به همراه پایه مربوطه مقداری کاغذ مخصوص که در چاپ اسکناس مورد استفاده قرار می‌گرفت به همراه مقداری اقلام ممنوعه از جمله مواد مخدر نیز کشف شد.