هم افزایی سپاه و ارتش وارد مرحله جدیدی شده است

 هم افزایی سپاه و ارتش وارد مرحله جدیدی شده است   10آرز-97
خیلی وقت است که این فرمانده نه نقش هم افزایی ارتش و سپاه که نقش بسیجی درپوشش ارتش ایفا می کند.
بندرعباس - ایرنا - فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هم افزایی و همکاری نیروی دریایی سپاه و ارتش امروز وارد مرحله جدیدی شده به گونه ای که پشتیبانی دیگر نیروها را نیز جذب کرده است.
به گزارش ایرنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز شنبه در آیین پیوستن ناوشکن سهند به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) اظهار کرد: در اجرای دستور فرماندهی کل قوا امروز با حضور عناصر متعهد و متخصص و دانشمند و ولایت مدار هم افزایی بین ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نداجا و صنایع وجود دارد که سرعت و عمق بیشتری نیز گرفته است.
وی ادامه داد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و اسراییل و کسانی که خود را به آنها می چسبانند، از ایجاد نا امنی در منطقه ارتزاق می کنند و به حیات خود ادامه می دهند و به همین علت ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته پنجه در پنجه آنان انداخته و کوتاه نیامده است.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: زمان افول تضییع کنندگان حقوق بشر دور نیست و روزی فرا می رسد که بشریت از شر آنان آسوده خواهد شد.
امیر سرلشکر موسوی گفت: امروز در تاریخ نیروی دریایی بسیار مهم است، روح شهیدان سهند در این میدان حاضر و ناظر و شاهد و شهادت می دهند که فرزندان این مرز و بوم توانسته اند و می توانند هر ناممکنی را ممکن کنند.
او افزود: این روزهای مهم در تقویم نیروی دریایی کشور کم نبوده و در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نیروی دریایی خط روشن پر افتخاری را پیموده است.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دفاع جانانه و فراموش نشدنی تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر، حماسه هفتم آذر که کمر دشمن بعثی را شکست و نیروی دریایی دشمن را تا پایان جنگ از عرصه خارج کرد، تامین امنیت دریایی و همچنین اسکورت 10 هزار شناور تجاری از نقاط روشن و مهم آن روزها است.
امیر لشکرموسوی بیان کرد: نیروی دریایی که در رژیم گذشته وابسته به کشورهای دیگر بود با پیروزی انقلاب اسلامی به ناگهان انرژی متراکم خود را آزاد کرد و افتخارهای فراوان برای نظام اسلامی آفرید.
وی ابراز داشت: این روحیه است که ما را حافظ و حاکم امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان کرده است و می توانیم تحرک های قدرت های فرامنطقه ای را خنثی و امنیت را حفظ کنیم.
او اضافه کرد: اگرچه ساخت ناوشکن جماران نقطه عطفی محسوب می شود ولی توانایی طراحی، ساخت، ارتقا و بازسازی شناورها فراتر از ساخت یک ناوشکن است که به برکت ایران اسلامی نداجا به آن دست یافته است.
امیر لشکر موسوی گفت: از سال گذشته نیز که امیر دریادار خانزادی سکان نیروی دریایی را بر عهده گرفت، دوران اوج گیری نیروی دریایی با بهره گیری از تجربه های گذشته وارد عصر تازه ای شده است.
«
سهند» به عنوان پیشرفته ترین ناوشکن غرب آسیا با حضور فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شمار دیگری از مسوولان کشوری و استانی روز شنبه در بندرعباس به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیوست.
این ناوشکن که به دست متخصصان کشور طراحی و ساخته شده پیشرفته تر و دارای قابلیت های فیزیکی و عملیاتی بیشتری نسبت به ناوشکن «جماران» است.
این شناور با اتکا به دانش فنی داخلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیار جسورانه و مبتکرانه طراحی و سازه اصلی و رو سازه آن با ساختاری متفاوت از جماران با قابلیت رادار گریزی در بلوک های مجزا ساخته شده است.
قابلیت تهاجمی و تدافعی ناوشکن سهند حدود دو برابر جماران بوده و این تفاوت در بروز رسانی پرتابگرهای اژدرها، انواع توپ های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادار گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانور پذیری بالا و همچنین سامانه های الکترونیکی باید جست و جو کرد.
مزیت دیگر ناوشکن سهند در همسنجی با ناوشکن جماران افزایش تعداد موتور «هاب» آن است که با داشتن چهار موتور پرقدرت در انجام مانورهای حرکتی از ناوشکن جماران پیشی گرفته است.
پیشرفته ترین ناوشکن بومی منطقه غرب آسیا با داشتن سازه بسیار قوی و رادارگریز و افزایش سطح عرشه پرواز، قادر به 150 روز دریانوردی به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس های دور دست و آب های متلاطم است.
ناوشکن سهند به دست متخصصان کارخانه های نداجا ساخته شده است.