كيهان و خوانندگان


 دروغ نامه کیهان  4 دی – 97
كيهان و خوانندگان
* شوراي شهري كه مرفهين در آن تصميم گيرنده باشند همين مي شود كه مي گويند هر كس مي خواهد در تهران زندگي كند بايد هزينه اش را پرداخت كند مثلا به اين صورت كه براي يك سفر كوتاه با مترو بليت 10 هزار توماني بخرد. كمبود وسائل حمل و نقل عمومي، عدم خدمات مناسب شهري به معلولين، بافت هاي فرسوده اي كه در زمان وقوع بحران، خودشان بحران مستقلي هستند و صدها مشكل ديگر وجود دارند ولي عضو شوراي شهر به جاي رفع مشكلات راهكار دست كردن در جيب مردم كم درآمد و افزايش هزينه هاي زندگي در پايتخت را مطرح مي كند! گويا هنري جز فشار آوردن بر مردم ندارند.
آشوري
* ساز و كار مالي ارائه شده از سوي اروپايي ها بعد از گذشت 8 ماه از برجام اروپايي به گونه اي است كه معادله به صورت كالا به كالا منهاي نفت باشد. كشورهاي اروپايي با اين ساز و كار كالاهاي مصرفي را با قيمتي كه خودشان تعيين مي كنند سرازير كشور كرده و بدين طريق باقي مانده توليد داخلي را نيز از بين مي برند.
6111?0912
* دولتي ها در مواجهه با كنوانسيون ها و پيمان هاي ساخته و پرداخته غربي ها مي گويند غير از پذيرش آنها چاره اي نداريم و متاسفانه خيلي زود عقب نشيني مي كنند در حالي كه با موقعيت برتري كه در منطقه داريم با كوچك ترين مقاومت و ايستادگي مي توانيم امتياز بگيريم. چرا بعضي ها قدر استقلال و اقتدار منطقه اي و ديگر داشته هاي انقلاب را نمي دانند و منفعل هستند؟
5721?0912
* با توجه به خسارت هايي كه خودروسازان داخلي به كشور و مردم زده اند و مي زنند و با توجه به شاهكارهاي صنايع دفاعي در توليد جنگنده كوثر، موشك هاي مختلف، شناورها، خودروهاي مدرن براي نياز دفاعي، پهپاد و... كاش مي شد از توان و روحيه جهادي اين عزيزان در توليد خودروي ملي نيز استفاده شود و خودروسازي داخلي از چنبره محدود شدن به سر كيسه كردن مردم نجات مي يافت.
همداني
* دعايم بدرقه راه حاميان مردم در قوه قضائيه است كه با جديت و بدون ملاحظه اي مفسدين اقتصادي را محاكمه مي كنند. به قوه قضاييه خدا قوت مي گويم و تقاضامندم همچنان با جديت پيگير مطالبات مردم باشد و مطمئن باشد كه مردم در اين مسير قوه قضاييه را حمايت مي كنند.
1522?021
* برخورد قوه قضائيه با مفسدين اقتصادي مي تواند كشور را از بحران اقتصادي نجات دهد. اين جنايتكاران اقتصادي بودند كه بازار ارز و سكه و... را دچار نوسان شديد كردند و با اقدامات آنان بود كه سفره مردم كوچك تر شد از آن زماني كه برخورد قانوني با اين عده سرعت گرفته احساس مي شود اقتصاد در حال بازيابي حيات است.
3507?0919
* از قوه قضائيه سپاسگزارم كه با قاطعيت حكم اعدام مفسد اقتصادي را صادر و اجرايي كرد تا درسي باشد براي ديگر حرامخواران كه بدانند عزم قوه قضائيه براي برخورد با فساد جزم است.
3152?021
* پيشنهاد مي كنم اختلاسگران و افرادي را كه مايحتاج مردم را احتكار مي كنند چند روز در غسالخانه مجبور به شست وشوي اموات بكنند شايد به خودشان بيايند و از كار كثيف خود دست بردارند.
0220?-0935
* دلسوزان نظام دغدغه پير شدن جمعيت كشور را دارند ولي برخي نفوذي ها در مراكز مختلف با گراني هاي سرسام آور، جوان با حداقل درآمد را از بچه دار شدن باز مي دارند. كارگري كه روزي 50 هزار تومان درآمد دارد بايد 7-8 روز كار كند و به خانواده خرجي ندهد تا يك سونوگرافي انجام دهد! اگر اين كارگر هر روز حتي جمعه ها هم به كارگري برود با يك ميليون و چند صد هزار تومان چگونه از عهده اين همه مخارج برآيد؟
صفري- كرمان
* ما بازنشسته ها غير از كيهان وسيله ديگري براي بيان اعتراض ها و گلايه هاي خود نداريم. چاپ مطالب ما در روزنامه موجب مي شود دل دردمندمان تا حدي از غصه خيانت عده اي وطن فروش تسكين پيدا كند.
6632?0911
* گروهي از هم وطنان در چند ماه گذشته به دلايل مختلف نتوانسته اند گوشي تلفن همراه خود را در طرح رجيستري ثبت نام كنند. آيا وزارت ارتباطات برنامه اي براي فرصت دادن به اين جماعت در دستور اجرا دارد يا خير؟
9951?0935
* ورود عزيزان سپاه پاسداران در بخش امنيت پرواز در دهه 60 موجب شد توطئه دشمن در هواپيماربايي متوقف و ريشه كن بشود. بعد از جنگ هم قرارگاه خاتم سپاه در سراسر كشور به عمران و آبادي پرداخته است. وقتي كار در دست مديران جهادي باشد نتيجه اش امنيت و سازندگي كشور با كمترين هزينه مي باشد.
0609?0915
* وزير جديد راه و شهرسازي نيز به تاسي از اسلاف خود مسكن مهر را در برنامه زنده تلويزيوني(شبكه يك 97/10/1 ساعت 11/50) آفت تلقي كرد! چرا مدعيان نخبگي اين قدر حرف هاي بي ربط مي زنند؟ كمي هم به كارشان برسند.
5591?0912
* اگر با وزيري كه به فرماندار اهانت كرد يا ميكروفن از خبرنگار گرفت و پرت كرد برخورد شده بود دامنه اين گونه رفتارهاي متكبرانه به نماينده مجلس نمي كشيد، كه هم توهين كند و هم طلبكار باشد؟!
5401?0912
* در طي چند سال گذشته در بحث گزينش ها از متقاضيان آزمون هاي مختلفي صورت مي گرفت اما با كمرنگ شدن معيارهاي گزينش شاهد ورود افرادي به مراكز حساس و مهم كشور بوديم و از همانجا ضربه خورديم. لذا بايد مجددا توجه ويژه اي به گزينش افراد صورت پذيرد.
1361?021
* تبليغات دولت در خصوص سبد كالا همانند وعده هاي انتخاباتي از آب درآمد! چرا دولت نسبت به وعده هايش پايبند و متعهد نمي ماند و مجلس هم پيگير آنها نمي شود؟
6494?045
* برخلاف اعلام رسانه ها مبني بر ارزان شدن اجناس به ويژه گوشت و مرغ متاسفانه چنين خبري در بازار نيست.
2537?0916
* اگر دولت توان مديريت و تنظيم بازار را ندارد لااقل با احياي طرح كوپن، ارزاق و مايحتاج عمومي مردم را با قيمت مصوب به دست آنان برساند.
6858?0919
* پدرم مستمري بگير تامين اجتماعي است پس چرا بسته حمايتي دولت بر ايشان تعلق نگرفته و بلاتكليف مي باشد.
4817?0913
* با شماره داروخانه هلال احمر (41651) تماس گرفتم منشي تلفن مرا به قسمت اطلاعات دارويي متصل كرد منشي تلفن آنجا اعلام كرد كمي صبر كنيم و ما كلي صبر كرديم. مدتي بعد اعلام كرد متاسفانه كسي پاسخگوي شما نيست! اين است اطلاع رساني شبانه روزي؟
5364?0912
* سازمان ثبت احوال ابتدا كارت هاي جديد ما را كه يك سال است ثبت نام كرده ايم تحويل دهد و بعد كارت ملي هاي قديمي را باطل كند.
5098?0990 و 6116?0903
* وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي لطفا بگويد چه موقع قرار است بسته حمايتي مستمري بگيران را پرداخت كند؟! بيش از 2 ماه از صحبت ها و قول و قرار و وعده هاي مسئولان براي پرداخت سبد كالا (200 هزار توماني) گذشت؟!
حسيني- يك مستمري بگير از اراك
* يك كارمند دولتم كه حدود سه ميليون حقوق مي گيرم. اگر كل حقوقم را پس انداز كنم و طي 6 ماه هزينه هيچ خوراك و پوشاكي نداشته باشم مي توانم يك يخچال مونتاژ داخل با موتور چيني بخرم! مسئولان امر براي امرار معاش و چرخيدن چرخ اقتصادم چه پاسخي دارند؟!
محمدي
* بعد از 9 ماه كه درخواست كارت ملي كرده ام هنوز از صدور آن خبري نيست چطور قرار است كارت قبلي ما را ابطال كنند؟!
4652?0912
* تعدادي كاميون دار هستيم كه از سال 95 با پرداخت پول به حساب شركت سايپا ديزل براي خريد كاميون ثبت نام كرديم ولي با گذشت 2 سال خبري از تحويل كاميون نيست. تا الان دو مرتبه جلو اين شركت واقع در كيلومتر 14 جاده تهران-كرج تجمع داشته ايم ولي نتيجه نگرفته ايم. از مطبوعات درخواست داريم صداي ما را به گوش مسئولان برسانند.
عبدالله زاده