گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها قسمت سوم 10 آذر -97
این پروژه در استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان، کرمان و فارس از طریق هواپیما و مناطقی همچون خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی و غربی از طریق پهپاد اجرا خواهد شد.
مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها، از برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای اجرای پروژه باروری ابر‌ها در ۱۰ استان کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، فرید گلکار مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابر‌ها با بیان اینکه برای اجرای پروژه بارورسازی ابر‌ها و همکاری نیروی هوا و فضای سپاه هیچ مانعی نداریم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، اظهار داشت: این پروژه در استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان، کرمان و فارس از طریق هواپیما و مناطقی همچون خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی و غربی از طریق پهپاد اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار، باروری ابر‌ها در استان کرمانشاه نیز به شیوه زمینی و از طریق ژنراتور انجام خواهد شد.

مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابر‌ها اظهار کرد: قرارداد تامین پهپاد، مواد باروری، هواپیما و تجهیزات قابل نصب روی آن با نیروی هوا و فضای سپاه آماده شده و به زودی وارد فاز اجرا خواهیم شد.

گلکار با اشاره به تامین "فلیر" و "پیروپاترون" به عنوان مواد قابل استفاده در باروری ابر‌ها تصریح کرد: فلیر توسط نیروی هوافضا و پیروپاترون توسط صنایع دفاع در داخل تولید می‌شود. امکان خرید خارجی این مواد نیز وجود دارد، اما از چندین منظر، بهتر و شایسته است از تولید داخل استفاده شود.

مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابر‌ها با بیان اینکه تا اواخر اردیبهشت‌ماه امکان اجرای بارور سازی ابر‌ها در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در صورت تسریع در انجام امور و تبادل تفاهم‌نامه با نیروی هوافضا امکان آغاز و آمادگی برای اجرای پروژه‌های افزایش بارش نیز وجود دارد.
اظهارات پنس در ادامه ادعاهای دیرینه مقام‌های صهیونیستی و آمریکایی است و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی حتی اخیرا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مدعی شد که ایران یک تاسیسات اتمی سری در «تورقوزآباد» در حومه تهران دارد.
مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در سخنانی در شورای آمریکایی اسرائیلی (IAC) و در جمع صهیونیست‌ها، با تکرار ادبیات تهدیدآمیز و اتهامات نخ نما گفت: اجازه نخواهیم داد، ایران به تسلیحات هسته‌ای دست یابد.
به گزارش ایرنا، وی در ادامه این سخنان مدعی وضع «شدیدترین تحریم‌ها» علیه ایران شد و بار دیگر با « فاجعه‌بار» خواندن برجام، خروج آمریکا از آن را ستودنی دانست.
این در حالی است که سیزدهمین گزارش یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران به همه تعهدات بر اساس برجام را تأیید کرد.
اظهارات پنس در ادامه ادعاهای دیرینه مقام‌های صهیونیستی و آمریکایی است و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی حتی اخیرا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مدعی شد که ایران یک تاسیسات اتمی سری در «تورقوزآباد» در حومه تهران دارد.
این ادعا به سرعت مضحکه کارشناسان آگاه به مسائل ایران و کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.
تهران مطابق با فتوای رهبر معظم انقلاب، هیچ‌گاه به دنبال تسلیحات هسته‌‌ای نبوده است.
رژیم صهیونیستی با ذخیره بیش از صدها بمب اتمی در زرادخانه خود، خطرناک ترین تهدید برای امنیت منطقه محسوب می‌شود و این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاکید کرده است.
سرپرست مجتمع دادگاه‌های خانواده کرمان هشدار داد:
سرپرست مجتمع دادگاه‌های خانواده کرمان گفت: افرادی که با ایراد ضرب عمدی باعث ایجاد خشونت علیه زنان بشوند حسب مورد، علاوه بر پرداخت دیه به مجازات‌های تعزیری مقرر در قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین "محمد شفیعی" با بیان اینکه قانونگذار برای هرکس که در اماکن عمومی و یا معابر متعرض و مزاحم زنان شود، مجازات حبس از دو تا شش ماه و تا ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته است، عنوان کرد: همچنین هر کس به واسطه ضرب عمدی یا اذیت و آزار زن باردار موجب سقط جنین وی بشود، علاوه بر پرداخت دیه یا قصاص، حسب مورد، به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهد شد.

وی افزود: پدیده خشونت علیه زنان پدیده‌ای نوظهور نیست بلکه از گذشته‌های دور تا عصر حاضر در جوامع مختلف بشری، علیه زنان خشونت صورت گرفته است از آزار و آسیب جسمی تا قتل دختران در دوران جاهلیت تا امروز که جوامع غربی از زن و استفاده ابزاری از آن جایگاه زن را به پائین‌ترین وضع خود تنزل داده‌اند.

رئیس شعبه اول دادگاه حقوقی (خانواده) کرمان گفت: با آمدن اسلام و ظهور آن در شبه جزیره عربستان زن جایگاه خاصی پیدا کرد که در هیچ مکتبی تا این اندازه به زن نگاه ارزشمندی نشده است و به عنوان یک موجود بافضلیت ولطیف معرفی شده است که باید از هر نوع تعرض وآسیب در امان باشد، اما متاسفانه در عصر حاضر نیز شاهد خشونت علیه زنان هستیم که بارزترین شکل آن خشونت خانگی علیه زنان است که غالباً از سوی شوهران علیه همسرانشان اعمال می‌شود.

این مقام قضائی ادامه داد: شاید زن و مردی که به تعبیر قران باید مایه کمال و آرامش یکدیگر باشند رفتارشان با مجادله و مناظره یک جانبه‌گر به برخورد فیزیکی و زد و خورد بیانجامد که در این بین این زنان هستند که قربانی این نوع خشونت هستند و با آسیب جدی جسمی و گاهی اوقات غیرقابل جبران مواجه می‌شوند، زیرا زنان در مقایسه با مردان از قدرت جسمی کمتری برخوردار هستند و در نتیجه بیشترین آسیب و صدمه را می‌بینند.

سرپرست مجتمع دادگاه‌های خانواده کرمان افزود: در اغلب درگیری‌های درون خانه، زن تنها حالت تدافعی به خود می‌گیرد و این مردان هستند که با صدمه زدن به زنان، خود را ظاهراً پیروز میدان نبرد خانگی می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه جوامع اسلامی خود پرچمدار حمایت از حقوق زنان هستند، گفت: با همه منابع غنی اسلام و حمایت همه جانبه آن از زن به‌عنوان یک موجود تکامل یافته و مکمل گرا برای تعالی بشریت و پرورش انسان و با وجود عقایدی همچون از دامن زن، مرد به معراج می‌رود و یا اینکه بهشت زیر پای مادران است شایسته نیست که شاهد حتی یک مورد خشونت علیه زنان در جامعه اسلامی باشیم.

رییس شعبه اول دادگاه خانواده کرمان افزود: البته عموم جامعه انقلابی و اسلامی ایران مبرای از این امر هستند، اما باز هم شاهد اتفاقاتی از نوع خشونت خانگی علیه زنان هستیم که در پرونده‌های دعاوی خانوادگی به درخواست زنان، طلاق و جدایی مطرح می‌شود که علت آن ناشی از سوء رفتار وخشونت مردان علیه زنان است.

وی گفت: باید توجه کنیم که علاوه بر تبعات قانونی و مجازات‌های کیفری و اعطاء حق طلاق به زنان، وقوع چنین حوادث تلخ و ناگوار نشان دهنده عمق فاجعه انسانی است که بشر در قرن بیستم هنوز دنباله رو جاهلیتی است که از آن به جاهلیت مدرن تعبیر می‌شود.

شفیعی گفت: می‌طلبد به خود بیاییم و به فکر چاره‌اندیشی و فرهنگ‌سازی باشیم و با شناخت و عمل به آموزه‌های دین مقدس اسلام، راه برون رفت از این نوع جاهلیت را بیاموزیم.
سیستمی به نام ماتریس همپوشانی در ۱۶۰۰ ستون افقی و ۱۶۰۰ ستون عمودی ایجاد شده است و جایگاه هر ایرانی را از نظر بیمه‌ای مشخص می‌کند. در حال حاضر هزاران موقعیت بیمه‌ای در بیست سال گذشته ایجاد شده است و اکنون یک نفر نمی‌تواند هم بیمه بیکاری دریافت کند و هم شاغل باشد.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: با اجرای طرح همپوشانی، افرادی شناسایی شدند که به دلیل استفاده از یارانه بیمه‌ای خود را کارگر ساختمانی و یا قالیبافی معرفی کرده بودند، ولی برخی از آن‌ها دارای ۲۵۰ خودروی بالای ۵۰ میلیون تومان بودند و تعدادی نیز چند صد میلیارد تومان تسهیلات بانکی گرفته بودند.

محمدحسین زدا در گفتگو با فارس، درباره اجرای طرح همپوشانی بیمه‌ای اظهار داشت: تحولی در سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفته است و در حال حاضر بانک‌های اطلاعاتی لازم را درباره بیمه شدگان در اختیار داریم و از این اطلاعات جهت همپوشانی‌های بیمه‌ای غیرمنصفانه و ناحق استفاده می‌کنیم و افرادی که در جایگاه اصلی خود بیمه نشده‌اند، از بیمه حذف می‌شوند.

وی ادامه داد: سیستمی به نام ماتریس همپوشانی در ۱۶۰۰ ستون افقی و ۱۶۰۰ ستون عمودی ایجاد شده است و جایگاه هر ایرانی را از نظر بیمه‌ای مشخص می‌کند. در حال حاضر هزاران موقعیت بیمه‌ای در بیست سال گذشته ایجاد شده است و اکنون یک نفر نمی‌تواند هم بیمه بیکاری دریافت کند و هم شاغل باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی شماره 
SNN یا شماره بیمه تأمین اجتماعی دارند که این شماره‌ها مختص هر بیمه شده است.

زدا بیان داشت: درحال حاضر از یک میلیون کارگر ساختمانی ۱۰۰ هزار نفر از آن‌ها شناسایی شده‌اند که شغل اصلی آن‌ها کارگر ساختمانی نبوده است و ۷۰ هزار نفر شناسایی شده‌اند که بیمه قالیبافان دریافت می‌کرده‌اند و قالیباف نبوده‌اند، بنابراین از این افراد خواهش کرده‌ایم که از شغلی اصلی، بیمه خود را پرداخت کنند و هنوز نسبت به قطع بیمه این افراد اقدام نشده است، اما از ماه بعد در صورتی که از این نوع بیمه‌ها خارج نشده باشند بیمه آن‌ها قطع خواهد شد.

وی افزود: سیستم تأمین اجتماعی آنقدر به روز شده است که در حال حاضر می‌توانم ۷۰ هزار اسم نام ببرم که شغل‌شان چیز دیگری است، ولی به دلیل استفاده از سوبسید‌های بیمه‌ای برای قالیبافان و کارگران ساختمانی، خود را در این شغل معرفی کرده‌اند.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی افزود: کارگر واقعی ساختمان باید بیمه شود، نه کسی که چند صد میلیارد تسهیلات بانکی گرفته است و خود را کارگر ساختمانی معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: افرادی هستند که ۲۵۰ خودروی بالای ۵۰ میلیون تومان دارند، ولی خود را کارگر ساختمانی معرفی کرده‌اند.