7546 نفر از متاثران سیل و برف امدادرسانی شدند

 رئیس سازمان امداد و نجات در گفت و گو با ایرنا:
7546 نفر از متاثران سیل و برف امدادرسانی شدند   10 بهمن-97
 به چه تعداد افراد بیشتر سیل زده امداد وخدمات رسانی نشده است که ممکن است موجب مرگ برخی شان هم شده باشد؟
تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از امدادرسانی نیروهای امدادگر و نجاتگر این سازمان به 7 هزار و 546 نفر از هموطنان، مسافران زمستانی و متاثران سیل و آبگرفتگی، طوفان، برف و کولاک در 116 شهر، روستا و محور کوهستانی طی سه روز اخیر خبر داد.
مرتضی سلیمی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اعلام گزارش حوادث جوی (سیل، طوفان، برف و کولاک) از هفتم تا ساعت پنج بامداد امروز دهم بهمن اظهار داشت: 20 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، البرز، اردبیل، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران و یزد درگیر برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی و طوفان بوده اند که این حوادث طبیعی هموطنان را با مشکلاتی روبه رو کرده است.
وی ادامه داد: در سه روز گذشته 453 دستگاه خودرو از برف و 14 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند، به علاوه هزار و 6 نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره مند، 22 نفر به مناطق امن منتقل و 10 مصدوم نیز به مراکز درمانی اعزام و 12 نفر دیگر نیز در محل درمان سرپایی شدند. این خدمات با تلاش 224 تیم عملیاتی شامل هزار و 9 نفر امدادگر و نجاتگر به هموطنان ارائه شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، به تخلیه آب از 210 واحد مسکونی در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی اشاره کرد و افزود: در 72 ساعت گذشته 257 دستگاه چادر، 229 تخته موکت، 764 بسته غذایی، 577 تخته پتو، 953 کیلوگرم نایلون، هزار و 480 قوطی کنسرو، 320 قرص نان، 76 کیلوگرم خرما، 2 هزار کیلوگرم برنج، 520 کیلوگرم روغن، هزار و 327 کیلوگرم قند و شکر و 600 بسته بیسکوییت در میان متاثران از سیل و آبگرفتگی، طوفان، برف و کولاک توزیع شد و عملیات امدادرسانی به آسیب دیدگان همچنان ادامه دارد.
سلیمی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره 112 در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است