گزیده خبرهای 9 بهمن – 97 قسمت -2

گزیده خبرهای 9 بهمن – 97 قسمت -2
 
دفتر آيت الله مكارم شيرازي: دفتر رئيس جمهور به جاي پذيرش و اصلاح اشتباه فرافكني مي كند
پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله مكارم شيرازي از فرافكني دفتر رئيس جمهور در پي اظهارات وي درباره حجاب و فضاي مجازي انتقاد كرد.به گزارش رسا، پايگاه اطلاع رساني آيت الله مكارم شيرازي همچنين در ادامه توضيحات كوتاه، فيلم هايي از سخنراني رئيس جمهور و اظهارات وي درباره فضاي مجازي و حجاب منتشر كرد.در اطلاعيه پايگاه اطلاع رساني دفتر اين مرجع تقليد آمده است: پس از سخنراني مشكل دار رياست جمهوري و موضع گيري صريح آيت الله العظمي مكارم شيرازي، متاسفانه دفتر رياست جمهوري به جاي عذر خواهي و اصلاح اشتباه، دست به فرافكني زده و اظهارات اشتباه ديگري داشته است. با توجه به سوالات مكرر مخاطبان در مورد سخنان رئيس جمهور، موضع معظم له و بيانيه دفتر رياست جمهوري، عليرغم ميل باطني ناچار به انتشار بخش هايي از سخنان رئيس جمهور شديم. اميدواريم خداوند متعال عاقبت همه را ختم به خير بفرمايد.
وزارت اطلاعات اعلام كرد: دستگيري 2 متهم اخلال در نظام اقتصادي كشور
سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان آذربايجان شرقي با مجموعه اقدامات اطلاعاتي پيچيده و فني ، شبكه سازمان يافته اخلال در نظام توليدي كشور در حوزه صنعت پلاستيك را شناسايي و متلاشي كردند.به گزارش فارس، سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان آذربايجان شرقي با مجموعه اقدامات اطلاعاتي پيچيده و فني ، شبكه سازمان يافته اخلال در نظام توليدي كشور در حوزه صنعت پلاستيك را شناسايي و متلاشي كردند.اين شبكه با تشكيل شركت هاي تعاوني سهميه ويژه واحد هاي توليدي را به دلالان و شركت هاي بازرگاني مي فروختند و توليد كنندگان ناچار به خريد مواد اوليه خود با قيمت گزاف از بازار سياه مي شدندفروش 146 هزار تن مواد اوليه پتروشيمي به ارزش 5800 ميليارد ريال به دلالان بخشي از فعاليت 3 ساله شبكه اخلال در صنعت پلاستيك بوده است.وزارت اطلاعات در اين زمينه 2 متهم اصلي را به اتهام اخلال در نظام اقتصادي كشور دستگير و با حكم قضايي بازداشت كرد و 7 نفر نيز احضار شدند.
قاتل خاموش
اصفهان - خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان از فوت يك نفر در اثر گازگرفتگي در يك كارگاه خبر داد. سرهنگ حسن ياردوستي، افزود: ماموران هنگامي كه به محل اعزام شدند مشاهده كردند مردي 41 ساله در اثر گازگرفتگي فوت كرده است.وي علت وقوع اين حادثه كه توسط كارشناسان اعلام شده است را عدم رعايت نكات ايمني در نصب وسايل گاز سوز ذكر كرد.
برخورد پرايد با تريلي
تايباد - خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي تايباد گفت: بر اثر برخورد خودرو سواري پرايد با تريلي در جاده تايباد - مشهد يك نفر كشته و چهار نفر مصدوم شدند. سرهنگ علي اكبر قرباني، افزود: در اين حادثه يك نفر از مصدومان به علت شدت جراحات در دم فوت كرد و چهار مصدوم ديگر به كمك نيروهاي امدادي به بيمارستان خاتم الانبيا (ص) شهر تايباد منتقل شدند.وي گفت: كارشناسان پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان تايباد علت وقوع اين تصادف را تخطي از سرعت مطمئنه و خواب آلودگي راننده خودرو پرايد اعلام كردند.
موادمخدردر بار خودرو
سرويس شهرستانها: رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان يزد از كشف انواع مواد مخدر در اين استان خبر داد. سرهنگ محمدحسين ستوده نيا گفت: در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ ماموران پليس استان يزد با انجام كار اطلاعاتي متوجه شدند قاچاقچيان قصد انتقال يك محموله مواد مخدر را دارند.وي ضمن اشاره به شناسايي و توقيف خودرو تريلي در محورهاي مواصلاتي يزد افزود: ماموران در بازرسي از اين تريلي 120كيلو ترياك و 37كيلو حشيش را كه به طرز ماهرانه اي در بار خودرو جاساز شده بود، كشف كردند.وي با بيان اينكه در اين خصوص دو متهم دستگير شدند خاطرنشان كرد: سوداگران مرگ اين محموله را از شرق كشور بارگيري و قصد انتقال به استان «البرز» را داشتند.
درگيري منجر به قتل
آبادان - باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامي استان خوزستان از دستگيري عامل درگيري منجر به قتل در شهرستان خرمشهر در كمتر از دو ساعت خبر داد.  سرتيپ حيدر عباس زاده، افزود: در بررسي هاي اوليه پليس مشخص شد كه مقتول بوسيله ضربه يك چاقو به گردن  به قتل رسيده است.وي ادامه داد: ماموران پليس شهرستان خرمشهر با انجام اقدامات تخصصي و بررسي آثار به جاي مانده از صحنه جرم بلافاصله قاتل كه از بستگان مقتول بوده را كه پس از ارتكاب جرم متواري شده بود، شناسايي و در مخفيگاهش دستگير كردند.عباس زاده افزود: متهم در تحقيقات اوليه پليس به بزه انتسابي اعتراف و انگيزه خود را اختلافات مالي عنوان كرد.