وزیران خارجه ائتلاف آمریکایی گرد هم می آیند

 وزیران خارجه ائتلاف آمریکایی گرد هم می آیند بهمن-97
نیویورک- ایرنا- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد نشست وزیران خارجه کشورهای عضو ائتلاف امریکایی فعال در عراق و سوریه روز هفدهم بهمن ماه در واشنگتن برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در بیانیه عصر سه شنبه دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است در این نشست، 79 عضو ائتلاف در زمینه قریب الوقوع بودن شکست پایدار و مبارزه کامل با داعش در سوریه و عراق که نتیجه آنچه که چهار سال ائتلاف و تلاش شرکا خوانده شده است، تبادل نظر خواهند کرد.
بر این اساس، ممانعت از تجدید حیات داعش در عراق و سوریه دیگر موضوعی است که در این نشست به آن پرداخته خواهد شد که گفته اند باید از طریق همکاری های ایجاد ثبات و امنیت محقق می شود.
تخریب شبکه های جهانی داعش و وابستگان آن در خارج از عراق و سوریه هم هدف دیگری است که برای این نشست مطرح شده است.
بیانیه وزارت خارجه این نشست را یک فرصت کلیدی برای هماهمنگی در مبارزه با داعش دانسته و ادعا کرده است: آمریکا مصمم است پس از خروج از سوریه، از حیات مجدد داعش در سوریه و عراق جلوگیری کند و همچنان به همکاری با ائتلاف جهانی برای از بین بردن شکل گیری مجدد داعش و جاه طلبی های جهانی آن متعهد است.
در این بیانیه آمده است: ائتلاف، تلاش های ثبات سازی خود را با تسهیل بازگشت امن و داوطلبانه افرادی که مجبور به ترک خانه هایشان شده اند، ادامه خواهد داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه دسامبر اعلام کرد 2 هزار نیروی خود را از سوریه بیرون می کشد. او گفته بود این کار به سرع انجام می شود اما با گذشت دو ماه، هنوز اتفاقی نیفتاده است.