یک مسئول سابق: مسئله کشور به رسمیت نشناختن تفاوت در اندیشه است

 یک مسئول سابق: مسئله کشور به رسمیت نشناختن تفاوت در اندیشه است     12دی-97
مگر دررژیم ولایت فقیه که گفته های رهبر انتصابی ولی فقیه برای همگان فصل الخطاب است جایی برای صدا یا تفاوت اندیشه وجود دازد که شاکی باوجود شناخت این موضوع ولی بازهم متوقع  توهم زده است؟
مشهد- ایرنا- معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به رسمیت شناختن تفاوت اندیشه ها و فکرها را نکته اساسی جهان معاصر توصیف و بیان کرد: بسیاری از مشکلات کنونی کشورمان از به رسمیت شناخته نشدن این مهم نشات می گیرد.
محمدرحیم نوروزیان شامگاه سه شنبه در نشست علمی و فرهنگی مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان با موضوع 'فرصتهای از دست رفته و بایسته های پیش رو' در مشهد مهمترین ویژگی انسان را فکر و اندیشه و پرسشگری، جستجو و کنکاش را از ویژگیهای فکر و اندیشه ذکر و بیان کرد: با کمال تاسف به دلیل بدفهمی ناشی از این مسئله اکنون تضاد، تفاوت، تناقض و تقابل را یکی می دانیم و به همین دلیل دچار اشکال می شویم.
وی ادامه داد: اشکال اساسی در بد و خوب دیدن و سیاه و سفید دیدن است. اگر به اختلاف نظر و سلیقه اعتقاد نداشته و پایبند نباشیم، به نوعی آزادی انسان را زیرسئوال برده ایم.
وی که کمتر از دو ماه پیش بخاطر شمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان پست معاونت استاندار خراسان رضوی را ترک کرد گفت: از سوی دیگر در ایران که کشوری مذهبی است بیشتر اوقات اختلافات و تفاوتها جنبه دینی و مذهبی پیدا کرده و این مسئله کار را پیچیده و مشکل می کند. بطور مثال در انتخابات رای حق و باطل و رای اسلامی و غیراسلامی مطرح می شود.
نوروزیان درست کردن خط قرمزهای زیاد در مقدسات و دینی کردن و ضددینی کردن مسائل را آسیب زا و خطرناک توصیف و بیان کرد: وقتی اجازه حرف زدن نمی دهیم در حقیقت اسلام، پیامبر اعظم(ص) و مقام معظم رهبری را بایکوت می کنیم.
نوروزیان افزود: در صحنه انتخابات گروهی از 'ترفند تقابل دیدگاهها و مقدسات' استفاده کردند تا رقیب را از پای دربیاورند، در حالی که ملت ایران هوشمند و هوشیار بودند، هر چند که دولت نتوانست از این فضا در دوره دوم ریاست جمهوری استفاده کند.
وی به نقش اصلاح طلبان در شرایط کنونی نیز اشاره و بیان کرد: با گفت و گو در فضای باز، تعامل، مدارا و چاره اندیشی برای حل چالشها می توان به اصلاح و پیشرفت کشور امید داشت.

*
فتنه 98
نوروزیان که کمتر از دو ماه پیش بخاطر شمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان پست معاونت استاندار خراسان رضوی را ترک کرد همچنین به کلیدواژه اخیرا طرح شده با عنوان 'فتنه 98' اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان هشدار دادند که سال 1398 به دنبال توطئه های آمریکا خوش بین نباشیم و شاید دشمن بیشتر فشار بیاورد. این در حالی است که همین موضوع را یک عده به انتخابات و فتنه 98 تعمیم داده اند.
وی افزود: در این خصوص صدا و سیما به بهانه سالروز حماسه 9 دی برنامه هایی را تولید و پخش کرد با این مضمون که فتنه 98 در پیش است. دولت و تمامی گروههای سیاسی باید نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند.
معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: دولت ما دولت پاسخگو نیست زیرا اختیار ندارد. بطور مثال برای یک انتصاب باید از ده جا نظر گرفت و به دیگران باج داد.
وی بر لزوم اصلاحات در آیین نامه ها نیز تاکید و بیان کرد: بطور مثال اکنون در مراسم 22 بهمن و قدس تمام سخنرانانی که از سراسر کشور برای آنها اعزام می شوند مخالفان دولت هستند چون مسئولیت این امر از صفر تا صد با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می باشد و این موضوع نیازمند اصلاح است.
نوروزیان افزود: شفاف سازی و اصلاحات جسورانه در بودجه و ساختارهای اداری، برخورد با مفاسد اقتصادی در درون خود دولت، محدود کردن حرکات و اقدامات فراقانونی برخی نهادها، جلوگیری از فساد و بستن رانتها و پافشاری در اجرای قانون از راهکارهای برون رفت از شرایط موجود است.
وی همچنین ریزش مشارکت مردم را در انتخابات آتی هشداردهنده توصیف و بیان کرد: اگر شرایط به همین منوال پیش برود و چاره اندیشی صورت نگیرد حضور مردم در انتخابات به شدت پایین خواهد آمد و این مسئله برای نظام و کشور آسیب زا است