زمان برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب قطعی نیست

 دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در پاسخ به ایرنا:
زمان برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب قطعی نیست 10 بهمن-97
 دکان عوامفریبی وحزب بازی خیلی وقت است که  کساد شده چون کرکره اش پایین کشیده شده است .برای اینکه با وجود رهبر انتصابی همه کاره بدون پاسخگوی  با فصل الخطاب بودن گفته هایش چه جایی برای  احزاب وحزب بازی باقی می ماند؟
تهران - ایرنا - دبیرکمیسیون ماده احزاب گفت: هنوز روز نهم اسفندماه برای انتخابات خانه احزاب قطعی نشده است .اگر چه تقاضای خانه احزاب برگزاری در این تاریخ بود اما احتمالا مجمع عمومی اواخر اسفندماه برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حمید ملانوری»در نشست خبری در پاسخ به این پرسش ایرنا که آیا احزاب تا زمان برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب در روز نهم اسفند ماه باید خود را با قانون جدید احزاب تطبیق دهند، گفت: هنوز روز نهم اسفند برای انتخابات خانه احزاب قطعی نشده است. تقاضای اعضای خانه احزاب برگزاری در این تاریخ بوده اما به دلیل طی شدن این فرایند احتمالا مجمع عمومی اواخر اسفندماه برگزار می شود.
مدیر کل سیاسی وزارت کشور افزود: به شکل قانونی احزاب باید خود را با قانون جدید احزاب تطبیق دهند و در غیر این صورت باید معطل بمانند تا مجددا فرایند صدور مجوز طی بکنند.
دبیر کمیسیون ماده 10 قانون احزاب خاطرنشان کرد: 81 حزب تا به امروز خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده اند که برابر قانون می توانند از مزایا و خدمات بهره مند شوند.
وی گفت: جلسه چهاردهم کمیسیون ماده 10 احزاب با حضور و معرفی جمال عرف معاون سیاسی جدید وزارت کشور برگزار شد و به پیشنهاد رییس، بنده به عنوان دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب انتخاب شدم و امیری اصفهانی نماینده دادستان کل کشور به اتفاق آرا به عنوان نایب دبیر کمیسیون ماده 10 انتخاب شد.
ملانوری یادآور شد: دستور کار بعدی این جلسه، تصمیم گیری و تعیین تکلیف احزاب و گروه های سیاسی که خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده اند ، بود. تا به امروز 81 حزب خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده اند که برابر قانون می توانند از مزایا و خدماتی حضور در مجمع خانه احزاب و یارانه بهره مند شوند.
مدیر کل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه رویکرد این وزارتخانه همکاری با فعالان سیاسی است، تصریح کرد: به دلیل آنکه جمعی از نخبگان برای تصمیم سازی و تصمیم گیری برای کمک به مدیریت اجرایی کشور در احزاب حضور دارند مدیریت اجرایی می تواند از کمک آنها استفاده کند.
ملانوری در بخش دیگری از سخنان خود درباره تخصیص یارانه به احزاب گفت: غیر از سال 1384 تا 1396 ، در سایر سالها یارانه به احزاب تعلق می گرفت . از سال 96 بار دیگر یارانه احزاب برقرار شد و 2 میلیارد تومان به عنوان یارانه در اختیار خانه احزاب قرار گرفت.
به گفته وی از این رقم 5 درصد برای هزینه های جاری خانه احزاب و 95 درصد در اختیار احزاب و تشکلهای سیاسی قرار گرفت.
مدیر کل سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: موضوع بعدی جلسه، تقاضای خانه کارگر برای تغییر ماهیت از حزب سیاسی به تشکل صنفی بود که با آن موافقت شد.
خبر تکمیل می شود..