گزیده خبرهای 12 بهمن - 97


گزیده خبرهای 12 بهمن - 97

جلسه محاكمه 8 متهم جاسوسي از مراكز نظامي كشور برگزار شد
جلسه محاكمه 8 متهم جاسوسي از مراكز نظامي كشور به صورت غيرعلني در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد.به گزارش خبرگزاري ميزان، جلسه محاكمه 8 متهم جاسوسي از مراكز نظامي كشور صبح  ديروز به صورت غيرعلني در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد.در اين جلسه از دادگاه كه وكلاي تعييني متهمان نيز حضور داشتند، نماينده دادستان تهران بخشي از كيفرخواست پرونده را قرائت كرد.
تيراندازي در مجلس سوگواري آبادان يك قرباني گرفت
رسم غلط تيراندازي در مجلس فاتحه خواني در يكي از روستاهاي آبادان يك قرباني گرفت.بخشدار مركزي آبادان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تاييد كشته شدن يك نفر بر اثر تيراندازي در مجلس ختم اظهار كرد: اين حادثه در روستاي ابوشانگ از توابع بخش مركزي آبادان رخ داد. بتول سعيدي زاده افزود: طبق بررسي اوليه شليك اسلحه از محل نخلستان اين روستا بوده و اصابت گلوله به مردي 40 ساله مرگ وي را رقم زد. وي گفت: پليس در حال پيگيري اين حادثه و شناسايي و دستگيري عامل اين تيراندازي استتيراندازي در مراسم عروسي و عزا در خوزستان بارها منجر به وقوع حوادث ناگوار شده است. تيراندازي در مجالس عروسي و عزا، رسم غلطي در استان خوزستان است كه به يك معضل اجتماعي تبديل شده است
كشف طلا
يزد- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي استان يزد از كشف طلاي قاچاق در اين استان خبر داد.سرتيپ محمدرضا ميرحيدري اظهار داشت: در راستاي مبارزه با ورود كالاي قاچاق و ارز، پليس استان يزد هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور مهريز- يزد به يك دستگاه خودروي سواري مشكوك شد و آن را متوقف كرد.وي ادامه داد: در بازرسي از خودرو توقيفي، پنج كيلو و 350 گرم طلاي قاچاق كشف شد كه كارشناسان ارزش آن را 19 ميليارد ريال برآورد كرده اند.وي اضافه كرد: در اين زمينه يك متهم دستگير شد.
اجراي حكم قصاص
ساري - ايرنا: دادستان مركز مازندران از اجراي حكم قصاص يك قاتل در نور خبر داد. سيد يونس حسيني عالمي گفت: قاتل مرد 66 ساله بود كه چهار سال پيش به خاطر قتل يك خانم محاكمه و به اعدام محكوم شده بود.وي افزود: حكم قصاص محكوم عليه پس از صدور از سوي دادگاه كيفري استان و تاييد ديوان عالي كشور و استيذان از رئيس قوه قضائيه با حضور مسئولان اجراي احكام، اولياي دم و پزشك قانوني در محوطه زندان نور به اجرا درآمد
خروج اتوبوس از جاده
سرويس شهرستان ها: رئيس پليس راه استان كرمانشاه گفت: اتوبوس مسافربري كه از كرمانشاه عازم تبريز بود به علت خروج از جاده واژگون شد. سرهنگ محمد حيدري افزود: در جريان اين حادثه 13 نفر مصدوم شدند كه تعدادي به صورت سرپايي مداوا و چند نفر هم به مراكز درماني منتقل شدند.وي خاطرنشان كرد: طبق بررسي هاي انجام شده سرعت بالا و ناتواني راننده در كنترل خودرو علت وقوع اين حادثه بوده است.
سارق كارت هاي بانكي
اراك- مهر: يك سارق حرفه اي كه با بيهوش كردن قربانيان خود اقدام به سرقت اموال آنها مي كرد، در محور ريلي اراك شناسايي و توسط پليس دستگير شد.اين پرونده تاكنون 12 شاكي دارد و  اين سارق  به شيوه بيهوشي مالباختگان، تاكنون بيش از 200 ميليون تومان سرقت كرده است.طبق اظهارات بزه ديدگان و اعترافات متهم، سارق پس از ايجاد ارتباط و جلب اعتماد مالباخته به شيوه بيهوشي، كارت هاي بانكي، وجوه نقد و اموال گران بهاي بزه ديدگان را سرقت مي كرد.به دستور مقام قضائي و بازپرس شعبه هشت اراك، تصوير اين سارق حرفه اي رسانه اي شده تا در صورتي كه مسافراني در ايام گذشته بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفته اند به حوزه قضائي محل سكونت خود مراجعت كرده و مراتب را گزارش و اعلام كنند.