حزب‌الله عنصری ثابت در عرصه سیاسی لبنان است

 تحلیلگر انگلیسی:
حزب‌الله عنصری ثابت در عرصه سیاسی لبنان است   7 اسفند – 97
 چه رابطه ای  بین این تحلیگر با سپاه قدس هست .چون دیدگاه مشترک محور حزب الشیطان لبنان دارند؟
لندن- ایرنا- یک تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی، تأثیر ممنوعیت فعالیت حزب‌الله در انگلیس بر امنیت این کشور را زیر سؤال برد و تصریح کرد که این جنبش، عنصری ثابت در سیاست لبنان به شمار می‌رود.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «کریس دویل» مدیر شورای روابط انگلیس و دنیای عرب در گفت ‌وگو با نشریه «میدل ایست ای» پرسید: آیا این تصمیم به نفع انگلیس است و ما را به لحاظ امنیتی ایمن می‌کند؟
وی افزود: به نظر من این تصمیم، همکاری انگلیس با لبنان را دشوار می‌کند؛ چراکه حزب‌الله عنصری ثابت در سیاست لبنان است و تصمیم دولت انگلیس کار دیپلمات‌های این کشور را برای اینکه نیروی مؤثری در لبنان باشند، دشوار می‌کند.
ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس روز دوشنبه جنبش حزب‌الله لبنان را تهدیدی علیه امنیت این کشور خواند و شاخه سیاسی این گروه را نیز با فشار لابی صهیونیستی به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه کرد.
بر اساس بیانیه‌ای که در تارنمای دولت منتشرشده، جاوید مدعی شد که حزب‌الله به اقدامات خود برای بی‌ثبات کردن وضع شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و 'ما نمی‌توانیم تفکیکی بین شاخه نظامی تحریم شده این گروه و شاخه سیاسی آن قائل شویم.'
وی افزود: «به همین جهت، تصمیم گرفته‌ام که کل گروه را ممنوع اعلام کنم
شاخه نظامی حزب‌الله در سال 2008 میلادی توسط وزارت کشور انگلیس ممنوع اعلام‌ شده بود، اما مقام‌های انگلیس برای حفظ روابط خود با دولت لبنان، شاخه سیاسی این گروه را تحریم نکرده بودند.
جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس اظهار کرد که تمایزی بین شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله وجود ندارد و با تحریم کردن حزب‌الله به هر شکل ممکن، دولت پیامی آشکار می‌دهد که فعالیت‌های این گروه در منطقه کاملاً غیرقابل‌ قبول و زیان‌بار برای امنیت ملی انگلیس است.
او در عین‌حال تصریح کرد که این اقدام، مانع تعهد لندن به دولت لبنان که رابطه گسترده و عمیقی دارد نخواهد شد.
این اقدام لندن در حالی صورت گرفته که حزب‌الله لبنان در این کشور فعالیت سیاسی داشته و در دولت جدید سعد حریری 3 وزیر دارد.
هم‌زمان رژیم صهیونیستی ضمن قدردانی از تصمیم لندن برای تروریستی اعلام کردن کل گروه حزب‌الله لبنان به بقیه کشورهای اروپا توصیه کرد؛ مسیر انگلیس را در پیش بگیرند.
فشارها برای تحریم حزب‌الله پس‌ از آن بالا گرفت که لابی صهیونیسم در اعتراض به اهتزاز در آوردن پرچم حزب‌الله در جریان راهپیمایی روز قدس در لندن، خواستار منع فعالیت این گروه شده بود.
تصمیم امروز دولت انگلیس به این معناست که طرفداران و افرادی که برای پیوستن به این گروه تبلیغ می‌کنند، به 10 سال حبس در انگلیس محکوم خواهند شد.
طرح ممنوعیت حزب‌الله اینک در قالب لایحه به رأی پارلمان گذاشته خواهد شد و در صورت تأیید، از روز جمعه به اجرا گذاشته می‌شود.