بیش از 22 هزار مصدوم ترافیکی در 9 روز گذشته به مراکز درمانی اعزام شدند

 رییس اورژانس کشور:
بیش از 22 هزار مصدوم ترافیکی در 9 روز گذشته به مراکز درمانی اعزام شدند  9 فروردین-98
درکشور مدعی امن ترین کشور جهان به جزآمار مرگ ومیرها روزی 2500 مصدوم ترافیکی وجوددارد.
تهران - ایرنا- رییس اورژانس کشور از اعزام 22 هزار و 156 مصدوم ترافیکی در 9 روز گذشته به مراکز درمانی خبر داد.
به گزارش روز جمعه ایرنا، «پیرحسین کولیوند» با تشریح آخرین آمار طرح عملیات نوروزی اورژانس کشور تا نهم فروردین ماه اظهارداشت:در این مدت 163 هزار و 599 مورد مأموریت اورژانس پیش بیمارستانی و 22هزار و 156 مصدوم ترافیکی به مراکز درمانی اعزام شده‌ و 29 هزار و 83 مورد نیز به کمپ‌های سیار اورژانس مستقر در مسیرها مراجعه کردند.
وی ادامه داد: یک میلیون و 491 هزار و 213 نفر نیز در این مدت به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کردند که از این تعداد 249 هزار و 749 نفر بستری شدند و تاکنون تعداد 33 هزار و 799 مورد عمل جراحی اورژانسی و 16 هزار و هفت مورد عمل جراحی الکتیو انجام شده و تعداد 6 هزار و 322 نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های کشور بستری و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.
رییس اورژانس کشور با بیان این که بیشترین علت مراجعه به مراکز درمانی بیماری‌های قلب، گوارشی، تنفسی و مغزی بود، گفت: آمارهای موجود نشان از حضور نیروهای فوریت‌های پزشکی با تمام توان است و آمار بستری‌ها و اعمال جراحی الکتیو و اورژانس نشان از حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌های کشور است.
به گفته کولیوند خدمات فوریت‌های پزشکی و سلامت برای سیل‌زدگان همچنان با تمام توان ادامه دارد و اورژانس هوایی یکی از فعال‌ترین این واحدها است که تاکنون توانسته افراد زیادی را از مرگ حتمی نجات دهد.