266 فلسطینی در تظاهرات بزرگ بازگشت شهید شدند

266 فلسطینی در تظاهرات بزرگ بازگشت شهید شدند   9فروردین-98
تهران - ایرنا - وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که از آغاز برگزاری تظاهرات بزرگ بازگشت از 30 مارس 2018 (دهم فروردین 97) تا کنون 266 فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها شهید و بیش از 16 هزار نفر نیز رخمی شدند.
به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین تازه ترین آمار خود را در خصوص قربانیان تظاهرات بازگشت اعلام کرد.
در گزارش وزارت بهداشت فلسطین آمده است: 50 کودک و 6 زن در تظاهرات بازگشت به دست صهیونیست ها شهید و سه هزار و 175 کودک و یک هزار و 8 زن نیز در جریان این تظاهرات زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، 6 هزار و 857 نفر با گلوله جنگی، 844 نفر با گلوله های فلزی و دو هزار و 331 نفر بر اثر استشمام گاز اشک آور و یک هزار و 989 نفر نیز در جریان درگیری زخمی شدند.
در آمار وزارت بهداشت فلسطین همچنین تاکید شده است که در جریان اعتراضات در مرز غزه و سرزمین های اشغالی سه امدادرسان شهید و 665 نفر نیز زخمی شدند.
بنابراین گزارش، دو خبرنگار نیز در راهپیمایی بازگشت به ضرب گلوله صهیونیست ها شهید و 347 خبرنگار نیز زخمی شدند.
مردم غزه از 30 مارس 2018 مصادف با 10 فروردین ماه 1397 با برگزاری تظاهرات گسترده با عنوان بازگشت خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و شکست محاصره غزه شدند و این اقدام را هر هفته تجدید کرده اند.
راهپیمایی بازگشت در روزهای جمعه هفته های گذشته برگزار شد که این هفته به صورت استثنا روز شنبه برگزار می شود.
مردم فلسطین در نوار غزه برای مشارکت در راهپیمایی میلیونی بازگشت در سالروز آغاز این راهپیمایی در شنبه آینده و همزمان با روز زمین با هدف شکستن محاصره غزه آماده می شوند.