ممنوع الخروجی سیاسیون و تجار در الجزایر

ممنوع الخروجی سیاسیون و تجار در الجزایر 12 فروزذین-98
تهران-ایرنا- الجزایر که در هفته های گذشته شاهد تظاهرات ضد دولتی در این کشور است، کلیه پرواز و فرود هواپیماهای ویژه سیاسیون و تجار را از فرودگاه های این کشور تا پایان ماه آوریل ممنوع کرد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،دولت الجزایر درباره این تصمیم که پش از بازداشت «علی حداد» از تجار الجزایری اتخاذ شده توضیح بیشتری نداده است.
تاجر علی حداد از نزدیکان به خانواده عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر است، رئیس سابق همایش روسای شرکت‌های تجاری بود که در جریان تلاش برای خروج از کشور به مقصد تونس صبح یکشنبه در گذرگاه مرزی 'ام طبول' بازداشت شد.
تاکنون جزئیاتی درباره علت بازداشت یکی از حامیان اصلی بوتفلیقه که در کلیه مراسم ها رسمی کنار او دیده می شده اعلام نشد است.
احمد قاید صالح رئیس ارتش الجزایر که خواستار اجرای بند 102 قانون اساسی این کشور مبنی بر اعلام ناتوانی رئیس جمهور در انجام مسئولیت هایش و کنار گذاشتن او است،پیش تر گفته بود که برخی طرف های الجزایر در نشستی تبلیغاتی و رسانه ای سعی دارند این را ترویج دهند که شهروندان الجزایری با پیشنهاد او در زمینه اجرای ماده 102قانون اساسی مخالفند و این موضوع از نظر ارتش خط قرمز است.
اخیرا از پرواز ۱۱ هواپیمای اختصاصی تجار الجزایری در فرودگاه‌های این کشور ممانعت به عمل آمد.
تلاش برای تعیین عبدالقادر بن صالح به عنوان سرپرست ریاست جمهوری الجزایر با مخالفت مردم در تظاهرات روز جمعه رو به رو شد.
مردم الجزایر نگران نظامی گری در کشور هستند و به گزینه بوتفلیقه که بیمار است و نمی تواند مسئولیت های خود را انجام دهد و نیز احمد قاید صالح به عنوان یک فرمانده نظامی و تسلط ارتش بر قدرت اعتراض دارند.
ارتش الجزایر اعلام کرد که نشستی محرمانه برای مخدوش کردن وجهه ارتش برگزار شده است