کرمی: حداقل حقوق کارگران در وضع اقتصادی کنونی باید ماهیانه 4 میلیون باشد

کرمی: حداقل حقوق کارگران در وضع اقتصادی کنونی باید ماهیانه 4 میلیون باشد12 اردیبهشت-98
دبیرکل جامعه اسلامی کارگران با اشاره به لزوم تعامل بهینه بین ارکان مختلف تولید تاکید کرد: باید رابطه برد- برد در روابط کارگر و کارفرما حاکم باشد تا چرخ‌های تولید به حرکت مستمر و موثر درآید.
کرمی: حداقل حقوق کارگران در وضع اقتصادی کنونی باید ماهیانه 4 میلیون باشد
به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درمراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر به پاس خدمات صادقانه و بی دریغ کارگران خدوم، مؤمن و صبور ایران اسلامی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، احمد کرمی دبیرکل جامعه اسلامی کارگران، بر لزوم رسیدگی به وضع معیشتی کارگران تاکید کرده و افزود: حداقل حقوق کارگران در وضع اقتصادی کنونی کشور باید ماهیانه 4 میلیون تومان باشد تا این کارگران زحمتکش کشور از حداقل معیشت و امکانات اولیه بهره مند شوند.
وی با اشاره به نامگذاری شعار سال 98 به رونق تولید از سوی رهبرمعظم انقلاب آن را دست یافتنی خواند و  تأکید کرد: با تلاش و کوشش مستمر شما کارگران عزیز رونق تولید محقق خواهد شد.
کرمی در ادامه افزود : کارگران، بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد و شکوفایی هستند و بی‌شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشأت گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است و در هر جامعه‌ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود توسعه و پیشرفت رونقی چند برابر خواهد یافت.
دبیرکل جامعه اسلامی کارگران با اشاره به لزوم تعامل بهینه بین ارکان مختلف تولید تاکید کرد: باید رابطه برد- برد در روابط کارگر و کارفرما حاکم باشد تا چرخ‌های تولید به حرکت مستمر و موثر درآید.
کرمی  وزارت اقتصاد را مسئول اصلی رسیدگی به وضع معیشتی کارگران خواند و خاطر نشان کرد: عمده مشکل در وزارت اقتصاد قابل حل است و این وزارتخانه به عنوان متولی اقتصاد کشور باید به وظایف خود در خصوص رفع مشکلات قشر عزیز و زحمتکش کارگر عمل نماید.
دبیرکل جامعه اسلامی کارگران گفت: تمام مشکلات کشور بخاطر تحریم‌های صورت گرفته نیست و مسئولین نیز باید با اتخاذ تصمیمات درست و عمل به وظایف خود زمینه حل مشکلات اقتصادی را فراهم کنند.
وی همچنین رسیدگی به وضع اشتغال در کشور را ضروری دانست و تشویق کارآفرینان توسط دولت و  احقاق حقوق قانونی کارگران را خواستار شد.
کرمی تاکید کرد : در حال حاضر 53 میلیون از جمعیت کشور جزو خانواده کارگرانند پس همه باید پاسخگو وضعیت معیشتی آحاد جامعه بخصوص کارگران زحمتکش باشند و برای رفع آن تلاش مضاعف و موثر صورت گیرد.
دبیرکل جامعه اسلامی کارگران با اشاره به لزوم کاهش وابستگی کشور و حمایت از تولید داخلی گفت: توان تولید 50 درصد از محصولات وارداتی کشور وجود دارد درنتیجه باید از میزان واردات کشور کاسته و واردات بطور هدفمند صورت پذیرد.
در مراسمی که جمع زیادی از تولید کنندگان ، کارآفرینان و کارگران حضور داشتند از طرح جامعه اسلامی کارگران درزمینه خرید اعتباری ، فروش اقساطی جهیزیه و... درراستای حمایت از کارگران با عنوان رز کارت جامعه رونمایی شد.
در این مراسم همچنین از تنی چند از کارکنان نمونه، خانواده های شهدا و کارآفرینان برتر کشور قدردانی شد.