موشک های یمنی نظامیان سعودی را هدف قرار دادند

 موشک های یمنی نظامیان سعودی را هدف قرار دادند 13اردیبهشت-98
پاسداران آنقدر سیاست هدیه موشکی به حوثی های یمنی ادامه می دهند تا به سوی عربستان شلیک شود که  درنهایت منجر به جنگ باخودش ورهبرش و...شود
تهران- ایرنا- محل تجمع نیروهای متجاوز سعودی پنج شنبه شب در جنوب غرب عربستان هدف چهار فروند موشک ارتش و کمیته های مردمی یمنی قرار گرفت.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، این موشک ها از نوع زلزال 1 ساخت یمن بوده است که نیروهای متجاوز سعودی و نیروهای وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن را در منطقه «الربوعة» در عسیر عربستان هدف قرار داده است.
این منبع یمنی به تلفات نیروهای سعودی و منصورهادی هیچ اشاره ای نکرده است.
در همین راستا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه گذشته اعلام کرد که در حمله موشکی ارتش این کشور به جنوب عربستان 9 افسر سعودی و 45 تن از نیروهای وابسته به ائتلاف عربی کشته شدند.
حمله نظامی سعودی به یمن در چهار سال گذشته نه تنها موجب از بین رفتن انقلاب نوپای مردمی یمن نشده، بلکه این جنگ خسارت های جانی و مالی زیادی را برای دو عضو فعال ائتلاف یعنی عربستان و امارات در برداشته است، به گونه ای که کارشناسان بر این باورند در خوشبینانه ترین حالت، هر روز جنگ برای دولت ریاض 200 میلیون دلار هزینه دارد.
عربستان و امارات با تشکیل یک ائتلاف خودخوانده و با چراغ سبز آمریکا چهار سال پیش حملات همه جانبه خود به یمن را آغاز کرد.
بر اساس گزارش برنامه عمران ملل متحد، شمار جانباختگان جنگ یمن تاکنون به حدود 250 هزار نفر رسیده است.
این جانباختگان، علاوه بر افرادی که در نتیجه خشونت ها کشته شده اند، کسانی را شامل می شود که در نتیجه کمبود مراقبت های بهداشتی و کمبود آب، جان خود را از دست داده اند.