رئیس جمهوری:راهی جز ایستادگی مقابل یاوه‌گویی دشمن نیست

 رئیس جمهوری:راهی جز ایستادگی مقابل یاوه‌گویی دشمن نیست12 اردیبهشت-98
ایستادگی ادعایی خامنه ای و روحانی که درفرصت دیداری و سخنرانی که دارند تکرار می شود  زیر پوشش مقابل دشمن مقابل مردم معترض وناراضی ایران است . برای اینکه   معترضان ضدحکومتی فریاد زده اند دشمن ما همین جاست.
کرمانشاه- ایرنا- رئیس جمهوری گفت: در مقابل خواسته‌های ناروا، غیرمنطقی و یاوه‌گویی‌های دشمنان راهی جز ایستادگی وجود ندارد، البته باید توقعات خود را با شرایط فعلی کشور تطبیق دهیم و تلاش برای تولید و اتحاد را مضاعف کنیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسن روحانی عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در محل استانداری افزود: به عنوان فردی که از روز اول انقلاب از سال 1342 به عنوان یک سرباز در کنار انقلاب بودم، در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان مسئولیت داشتم و در حوادث بعدی نیز کمابیش حضور داشتم، شرایطی که دشمنان در سال 97 و 98 برای کشور ایجاد کرده‌اند، شرایط بسیار سختی است.
رئیس جمهوری گفت: دشمنان امروز یک جنگ بزرگ اقتصادی و روانی را علیه ملت ایران آغاز کرده‌اند و مردم بدانند که دولت منتخب آنان و مسئولان جمهوری اسلامی آغازگر این درگیری اقتصادی نبوده‌اند.
او افزود: در جنگ تحمیلی هم ما آغازگر جنگ نبودیم اما اجازه ندادیم دشمن پیروز شود و حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار بگیرد و توانستیم با اتحاد، فداکاری و باور به شرایط از آن دوران و مشکلات بزرگ عبور کنیم.
او گفت: ما از روز اجرای برجام یعنی 26 دی‌ ماه 94 تاکنون توافق هسته‌ای را نقض نکردیم و پای قول خود ایستاده‌ایم و با تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تمام تعهدات خود عمل کرده‌ایم.
رئیس جمهوری با بیان اینکه عده‌ای در آمریکا تمام تعهدات بین‌المللی خود را یکی پس از دیگری زیرپا می‌گذارد، گفت: آنها نه فقط برای ایران که برای همه جهان مشکل درست کرده‌اند و بسیاری از شرکت‌ها و دولت‌ها بخاطر اقدامات دولت آمریکا در رنج و مشقت قرار گرفته‌اند.

**
اروپا هم به تعهداتش عمل نکرده است
روحانی در عین حال گفت: همه طرف‌های مذاکرات هسته‌ای نسبت به توافق هسته‌ای با ایران تخلف دارند و در رأس آنها آمریکا قرار دارد سپس اروپایی‌ها که در بسیاری از تعهدات خود خوب حرف زده‌اند اما عملکرد خوبی نداشته‌اند و دیگر طرف‌ها هم همین طور.
رئیس جمهوری اظهار کرد: آمریکایی‌ها حرفشان این است که ایران باید در مسائل منطقه‌ای، دفاعی و فناوری‌های پیشرفته در چارچوبی که ما می‌گوییم حرکت کند، یعنی اگر بخواهیم با دوستان منطقه‌ای خود تعامل کنیم یا در فناوری‌های دفاعی و پیشرفته اقدامی کنیم باید از آنها اجازه بگیریم اما ما برای توانمندی دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم.
روحانی تاکید کرد: چیزی که دشمنان از ایران می‌خواهند برای مردم غیور ما قابل قبول نیست راهی جز ایستادگی در برابر خواسته‌های ناروا، غیرمنطقی، زورگویی و یاوه‌گویی‌ها دشمن وجود ندارد.

**
موانع را از پیش پای مردم برداشتیم
رئیس جمهوری اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند جنگ، دشوار و مذاکره آسان است اما بی‌تردید مذاکره هم به اندازه جنگ سخت است اما سختی‌های آن فرق می‌کند.
روحانی گفت: همانطور که در جنگ تحمیلی دشمنان زیادی از صدام حمایت کردند در مذاکرات هم در برابر 6 قدرت بزرگ جهانی تنها بودیم اما پیروز شدیم البته دشمنان به دروغ می‌گویند که در قرارداد هسته‌ای سر آنها کلاه رفته و آمریکا بدترین قرارداد تاریخ را امضاء کرده است.
او با اشاره به اینکه باید باور کنیم در شرایط عادی قرار نداریم، تاکید کرد: در دولت تلاش‌های فراوانی کردیم که موانع را از پیش پای مردم برداریم و این کار را کردیم.

**
تقویت صادرات غیرنفتی برای جبران کاهش صادرات نفت
رئیس جمهوری گفت: اینکه در سال گذشته 43 میلیارد صادرات غیرنفتی داشتیم و امسال هم قابل تکرار است یعنی می توان با اتحاد و بهره گیری از ظرفیت‌ها کشور را در مسیر صحیح قرار دهیم.
روحانی افزود: با افزایش صادرات غیرنفتی می توان به راحتی کاهش احتمالی صادرات نفت را جبران کرد و با ممانعت از قاچاق، می توانیم قیمت دلار و ارز را کنترل و نقشه های دشمن را خنثی کنیم که این کار شدنی است.

**
آمریکا تروریست ترین کشور دنیاست
روحانی با تاکید بر اینکه آمریکا در زمینه سیاسی و اقناع افکار عمومی دنیا کاملا شکست خورده و ناموفق بوده است، گفت: البته آنها در زمینه اقتصادی با فشار به شرکت‌ها ممکن است شرایط را برای مردم سخت کرده باشند و مردم اکنون فهمیده‌اند که این ادعای آمریکا دروغ است که آنها حامی ملت ایران هستند و تنها با نظام و دولت مشکل دارند.
او افزود: دولتی که برای ورود دارو و مواد غذایی به ایران مشکل ایجاد کرده، یعنی دشمن مردم است؛ آمریکا دست به تروریسم اقتصادی زده و تروریست‌ترین کشور دنیاست چنانچه حقوق مردم فلسطین و سوریه را هم نادیده گرفته و نیروی رسمی و فداکار «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را به اصطلاح خود در ردیف گروه های تروریستی قرار داده است.
به گفته رئیس جمهوری، ملت ایران قادر است با وحدت و اتحاد و تلاش مضاعف و درک شرایط از این مشکلات عبور کند البته برخی حرف‌ها، مقالات و تیترهایی زده می‌شود که انگار یادشان می رود ما در شرایط جنگ هستیم و دشمن همه توان خود را علیه ملت ایران بکار گرفته است و فکر می کند می تواند ملت ایران را شکست دهد.

**
برخی در انتخابات بداخلاقی می‌کنند
روحانی در ادامه گفت: افتتاح بیش از هفت هزار میلیارد تومان طرح در استان کرمانشاه در یک روز و نیز بهره برداری از بزرگترین پالایشگاه بنزین و 6 فاز همزمان در پارس جنوبی در سال 97 به معنای این است که ملت ایران در مسیر توسعه و تولید قرار دارد.
او گفت: مطمئن باشید اگر درست و متحد حرکت کنیم خداوند ما را پیروز می کند و بی‌تردید ما در برابر دشمن مقاوم هستیم و از تحریم‌ها عبور می کنیم.
رئیس جمهوری همچنین به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 اشاره و اظهار کرد: انتخابات مانند باران نوروز امسال هم رحمت و هم زحمت است؛ برخی در انتخابات بداخلاقی می‌کنند و برای مردم زحمت درست می‌کنند اما امیدوارم انتخابات امسال به طور کامل رحمت باشد و بهترین‌ها برگزیده شوند.

هزینه هشت میلیارد دلار در کرمانشاه
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خودکفایی گندم برای چهارمین سال متوالی، این اتفاق را نشانگر روحیه کار و تلاش مردم و کارآفرینان دانست.
روحانی درباره توسعه و آبادانی استان کرمانشاه هم گفت: در شرایطی که دشمنان می‌خواهند القا کنند کشور به بن‌بست رسیده و تحرکی وجود ندارد، امروز بزرگترین طرح توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور در استان کرمانشاه افتتاح شد که مایه خوشحالی ملت ایران است.
او تصورات دشمنان درباره ملت ایران را واهی برشمرد و گفت: دولت خادم مردم است و تمام توان خود را برای رفع مشکلات آنان بکار می گیرد.
روحانی به زلزله مهیب سال 96 در استان کرمانشاه اشاره و اضافه کرد: با تلاش همه مسئولان و دستگاه‌های امدادی و نظامی و مدیریت استاندار پرکار کرمانشاه، خدمات بسیار بزرگی به زلزله زدگان انجام شد در حالی که روند جبران خسارت‌های سیل، زلزله و سونامی در اروپا، آمریکا و سایر کشورها بسیار طولانی است.
او افزود: این افتخارآمیز است که امروز 29 هزارمین واحد تخریبی زلزله، بازسازی و همه 66 هزار واحد آسیب دیده هم تعمیر شد و در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت.
رئیس جمهوری با اشاره به تکمیل راه آهن کرمانشاه در سال گذشته گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم کارهای بسیار بزرگی در زمینه راه سازی انجام شد و شاهد اتصال همدان، کرمانشاه، ارومیه و رشت به راه‌آهن سراسری بودیم.
رئیس جمهوری عنوان کرد: امروز طرح هایی به ارزش 6 هزار و 750 میلیارد تومان در استان کرمانشاه افتتاح شد و دولت های یازدهم و دوازدهم در مجموع هشت میلیارد دلار در استان کرمانشاه هزینه کرده‌اند که موجب تحول استان شده و خواهد شد.

**
کرمانشاه نباید بیکار داشته باشد
روحانی در واکنش به انتقاد از وضعیت بیکاری استان کرمانشاه هم گفت: گرچه در سال 97 از نرخ بیکاری استان کاسته شده اما باید تلاش کنیم که کرمانشاه بیکار نداشته باشد زیرا ظرفیت‌های بزرگی در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری استان وجود دارد و مهمتر از آن مردمی غیور، ایثارگر و پرتلاش در این استان حضور دارند.
او اتصال کرمانشاه به راه‌آهن سراسری، افتتاح بزرگترین طرح آب و خاک کشور در استان و روابط دوستانه ایران با عراق را زمینه‌های ارزشمندی برای توسعه استان کرمانشاه دانست و گفت: جاذبه‌های متعدد و زیبای گردشگری استان باید در صداوسیما به مردم معرفی شود.

**
دولت 40 هزار میلیارد تومان خسارت سیل را جبران می‌کند
روحانی همچنین با بیان اینکه دولت خسارت‌های سیل را به طور کامل پرداخت می کند، گفت: رقم خسارت‌ها بسیار بالا و حدود 40 هزار میلیارد تومان است اما به فضل الهی همه خسارت‌ها را جبران خواهیم کرد.
به گفته رئیس جمهوری با برنامه‌ریزی و تقسیم کار دولت، هم خانه های آسیب دیده ساخته و تعمیر می شود و هم لوازم خانه سیل زده ها تامین خواهد شد.
حجت الاسلام روحانی صبح چهارشنبه وارد استان کرمانشاه شد و پس از افتتاح هشت طرح بزرگ و شرکت در جلسه شورای اداری، این استان را به مقصد تهران ترک کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا است.
این استان بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی بیش از 30 هزار نفر دارد.
7444/8066
خبرنگار: عبدالله الماسی