قامت يكي از متهمان پرونده پتروشيمي در دوبي به بهانه درمان

در نهمين جلسه دادگاه مطرح شد: اقامت يكي از متهمان پرونده پتروشيمي در دوبي به بهانه درمان!  11 اردیبهشت-98
نهمين جلسه محاكمه مديرعامل سابق شركت بازرگاني پتروشيمي و 13 متهم ديگر به رياست قاضي مسعودي مقام در شعبه سوم دادگاه ويژه رسيدگي به اخلالگران نظام اقتصادي برگزار شد.
 به گزارش خبرگزاري ميزان، در اين جلسه پس از ادامه دفاعيات وكيل متهم حسيني از جلسه قبل، وكيل مدافع متهم حسين شيرعلي براي بيان دفاعيات در جايگاه حاضر شد و گفت: موفق به ارتباط تلفني با موكلم در دوبي شدم. بنا به اطلاعات دريافتي نامبرده به بيماري خوني مبتلا است و اين موضوع به تاييد كنسولگري ايران و وزارت خارجه رسيده است كه به محضر دادگاه تقديم مي شود. وي اظهار داشت كه بعد از درمان به كشور مراجعت خواهد كرد.
قاضي مسعودي مقام در پاسخ به اظهارات وكيل مدافع متهم شيرعلي گفت: ما به ايشان اخطار كرده بوديم كه ظرف يك ماه حاضر شوند چنانچه كه موعد يك ماهه ايشان تمام شود وثيقه 13 ميلياردي كه ويلايي در لواسانات است توقيف خواهد شد. اين بيماري ناگهان ايجاد شده است و در دادسرا اين مدارك نبوده است، در حوزه پزشكي كشور ما قوي تر از امارات است لذا ايشان دانسته و براي عدم شركت در دادگاه رفته اند، به ايشان تذكر بدهيد در صورت عدم حضور درموعد مقرر وثيقه ضبط خواهد شد.
در ادامه جلسه دادگاه قاضي مسعودي مقام اتهامات متهمان علي اشرف رياحي، معصومه دري و سعيد خيري زاده را قرائت كرد و اين متهمان و وكلايشان براي دفاع در جايگاه حاضر شدند
نماينده دادستان نيز به ارائه توضيحات درباره دفاعيات متهمان پرداخت.
قاضي مسعودي مقام در پايان جلسه گفت: پاسخ استعلامات از بانك مركزي و پتروشيمي در حال دريافت است و در جلسه بعدي اعلام خواهد شد.

گفتني است، اين پرونده مربوط به سال هاي اواخر دهه 80 و اوايل دهه 90 است و به گفته قاضي مسعودي مقام، متهمان پرونده شركت بازرگاني پتروشيمي بايد ارز حاصل از فروش مواد پتروشيمي را به سيستم اقتصادي كشور وارد مي كردند تا از اين طريق نياز هاي كشور تامين شود ولي اين افراد ضمن سوءاستفاده از تفاوت قيمت ارز داخل و ارز وارداتي، در مواردي تحصيل مال نامشروع داشته اند.