گزیده ها 10 تیر -98


گزیده ها 10 تیر -98
کرمانشاه- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف اموال مسروقه به ارزش 52 میلیارد ریال و انهدام 10 باند سرقت در این استان خبر داد.
سردار علی اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت در شهر کرمانشاه، تیم‌هایی از پلیس آگاهی استان، پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی ادامه داد: در تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد که باندهای سرقت علاوه بر شهر کرمانشاه، در استان‌های همجوار و حتی یکی از شهرهای شمالی کشور نیز دست به سرقت زده‌اند.
سردار جاویدان تصریح کرد: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده و استفاده از شگردهای خاص پلیسی موفق شدند در عملیات‌هایی جداگانه 10 باند سرقت را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضائی 38 نفر از اعضاء آنها را دستگیر کنند.
رئیس پلیس استان کرمانشاه افزود: از مجموع باندهای متلاشی شده؛ چهار مورد آنها در زمینه سرقت اماکن و منازل، 2 باند در زمینه کیف قاپی و زورگیری، 2 باند در زمینه سیم برق و 2 باند هم در سایر زمینه‌ها فعال بودند.
وی گفت: همچنین مقدار قابل توجهی وسایل سرقتی از باندهای منهدم شده نظیر تلویزیون، فرش، تابلو فرش، سلاح شکاری، وسایل برقی و صوتی که طبق نظر کارشناسان ارزش آنها به 52 میلیارد ریال می‌رسد، کشف شد.
سردار جاویدان همچنین از کشف چهار خودروی سرقتی و توقیف 2 دستگاه خودرو متعلق به سارقان نیز خبر داد.
وی همچنین با اشاره به دستگیری 8 مالخر که با علم و آگاهی با سارقان همکاری می‌کردند، گفت: تلاش پلیس برای دستگیری سایر عوامل احتمالی این باندها همچنان ادامه دارد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان گفت: پلیس با اقتدار مقابل هرگونه ناامنی ایستاده است و اجازه نمی‌دهد عده‌ای معدود با اقدامات مجرمانه خود باعث ناامنی در شهر شهیدپرور کرمانشاه شوند.
دامادی که در جشن تولد خود پس از رجزخوانی برادر خانمش او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، دستگیر شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت در این خصوص گفت: حدود ساعت 21 مورخ 6 تیر 98 یک مورد نزاع در محله نبرد به پلیس 110 اعلام شد که به سرعت ماموران کلانتری 132 نبرد در محل اعلام خبر حاضر شدند.
سرهنگ محمد جلینی ادامه داد: با حضور ماموران در محل مشخص شد مردی حدوداً 30 ساله توسط شوهر خواهرش با ضربات چاقو به قتل رسیده است.
وی تصریح کرد: بررسی‌های بیشتر نشان داد مقتول به همراه بستگان خود در مراسم جشن تولد شوهر‌خواهرش حضور پیدا کرده بودند.
سرهنگ جلینی ادامه داد: مقتول و شوهرخواهرش در مراسم، حین مصرف مشروبات الکلی، برای هم رجزخوانی کرده و این موضوع باعث ایجاد درگیری لفظی شدید بین آن‌ها شده بود.
سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: درگیری بین مقتول و شوهرخواهر وی تا مقابل در منزل متهم ادامه پیدا کرده که قاتل با برداشتن چاقو از آشپزخانه، سراغ برادرزنش رفته و او را با چند ضربه چاقو به شکم و قلبش به قتل رسانده بود.
وی افزود: متهم پس از وقوع قتل قصد فرار داشت که ماموران کلانتری 132 نبرد با سرپرستی رئیس کلانتری در محل حاضر شده و وی را بازداشت کردند.
سرهنگ جلینی با اشاره به اخذ تست الکل از متهم پرونده و مثبت بودن این تست، گفت: متهم حدوداً 35 سال سن دارد.
به گفته سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت، متهم هم‌اکنون با دستور مقام قضایی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از وی ادامه داد.
قم - خبرنگار روزنامه جمهور‌ی اسلامی: فرمانده انتظامی قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، بیش از سه تن انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 41 درصد افزایش داشته است.سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری تیرماه افزود: در این مدت 9 باند تهیه و توزیع انواع مواد مخدر در قم منهدم شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 11 درصد افزایش داشته است.وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال، 147 کیلوگرم انواع مواد مخدر از خرده فروشان در سطح استان قم کشف شده است گفت: دستگیری توزیع کنندگان خرد در محله‌های قم هفت درصد افزایش یافته است.وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با همکاری و تعامل خوب فرماندهی انتظامی قم با دستگاه قضائی در سال جاری درحال رسیدن به نقطه مطلوب مباحث امنیتی و اجتماعی هستیم که از 15 جرم خاص و مهم، 11 مورد با کاهش مواجه شده است.آقاخانی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال، جرایم سایبری 300 درصد افزایش یافته، جرایم اقتصادی در فضای مجازی 600 درصد افزایش داشته، 6 قتل در سطح استان رخ داده که قاتلان شناسایی و دستگیر شدند، پرونده‌های سرقت به عنف 96 درصد کاهش یافته، مجموع سرقت‌ها 9 درصد کاهش داشته، سرقت تحت پوشش عناوین مختلف 57 درصد کاهش، خودکشی 21 درصد کاهش، شرارت هشت درصد کاهش و نزاع‌های دسته جمعی و فردی 44 درصد کاهش داشته است.وی اضافه کرد: کشفیات کل سرقت‌ها (مهم و خرد) 55 درصد افزایش یافته، در کلاهبرداری 25 درصد کاهش، خیانت در امانت 19 درصد کاهش و در جرایم اخلاقی نیز با کاهش مواجه بوده‌ایم.وی بیان داشت: در سه ماهه نخست امسال، تصادف‌های درون شهری منجربه فوت 11 درصد افزایش، و تصادف‌های خسارتی و جرحی یک درصد کاهش یافته است.آقاخانی با بیان اینکه 42 میلیون دستگاه خودرو در این مدت از محورهای مواصلاتی استان آمد و شد داشته‌اند گفت: در سه ماهه نخست امسال، 43 تن در جاده‌های قم براثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته، 46 تن بوده است.وی با اشاره به اینکه 24 تن در خردادماه امسال براثر تصادف در محورهای مواصلاتی استان جان باخته‌اند افزود: واژگونی خودرو براثر خستگی و خواب آلودگی راننده، بیشترین علت تصادف‌ها در قم می‌باشد.وی همچنین به مزاحمت‌های انجام شده توسط رانندگان خودروهای مدل بالا در برخی از خیابان‌های قم اشاره کرد و گفت: این افراد با حرکت‌های نامتعارف، ایجاد آلودگی صوتی و بعضاً عربده کشی در خودرو باعث مزاحمت برای همشهریان شده‌اند و در هر هفته، طرحی برای شناسایی و برخورد با این رانندگان اجرا می‌شود و این طرح با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.وی در پایان به شهروندان هشدا داد با توجه به افزایش جرایم اقتصادی در فضای مجازی، مراقب پیامک‌های ارسالی ازسوی برخی از افراد باشند، درخصوص کسانی که وعده‌های بی‌اساس مالی می‌دهند و کسانی که اطلاعات فردی را می‌خواهند هوشیار باشند و در هنگام معاملات حتماً به مراکز رسمی ثبت اسناد مراجعه کنند.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: کاهش 10 درجه‌ای دما در استان‌های شمالی پیش‌بینی می‌شود.
احد وظیفه در گفت‌و‌گویی اظهارکرد: امروز
(10
تیرماه) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران ادامه خواهد داشت. در روز سه‌شنبه (11 تیر) بارش به سواحل دریای خزر محدود و بعدازظهر همین روز به‌تدریج سامانه از نوار شمالی خارج می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (12 و 13 تیرماه) آسمان در اغلب مناطق کشور صاف خواهد بود، گفت: بیشترین مقدار بارش امروز(10 تیرماه) در استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان رخ خواهد داد.
وظیفه با بیان اینکه طی امروز (10 تیرماه) دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: کاهش دمای 7 تا 10 درجه‌ای در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.
این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: از بعدازظهر امروز (10 تیرماه) تا اواخر هفته به‌ویژه در ساعات بعدازظهر در شمال شرق، شرق به ویژه منطقه زابل و تا روز چهارشنبه (12 تیرماه) در سمنان، جنوب تهران، اصفهان، یزد و استان‌های مرکزی و قم وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
وی در ادامه اظهار کرد: بعدازظهر امروز و طی روز سه‌شنبه (11 تیرماه) خلیج فارس مواج خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد کیفیت هوای تهران گفت: امروز (10 تیرماه) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهرهمراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دمای پایتخت در این روز در گرم‌ترین زمان به 36 درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به 25 درجه سانتیگراد می‌رسد همچنین ‌فردا (11 تیرماه) هوای تهران کمی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر و با احتمال گرد و خاک خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز به 33 و 22 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر
سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر و جاری شدن سیلاب‌های ناگهانی هشدار داد.
در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: «از روز (9 تیرماه) بعد از ظهر تا صبح سه شنبه (11 تیرماه) به سبب وقوع توفان تندری که موجب رگبار باران و رعدوبرق و تند باد شدید می‌شود، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر و جاری شدن سیلاب‌های ناگهانی پیش‌بینی می‌شود. این شرایط امروز (10 تیرماه) برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، از بعداز ظهر و اوایل شب خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی قابل پیش‌بینی است.انتظار می‌رود طی امروزدوشنبه (10 تیرماه) در مناطق مرکزی گیلان تا مناطق مرکزی مازندران بیشینه بارش تجمعی به50 تا 100 میلیمتر برسد.
از این رو به هموطنان توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. به سازمان‌های ذیربط توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی را به عمل آورند.
لازم به ذکر است از بعدازظهر دوشنبه و سه‌شنبه (10 و 11 تیرماه) وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و شمال سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد که سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود
هوای تهران برای حساس‌ها ناسالم است
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است، از وزش باد نسبتا شدید طی امروز (10 تیر) خبر داد.
حسین شهبازی در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی است، اظهار کرد: همراه با ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر، شرایط لازم برای تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی ساعات فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: با افزایش تابش نور خورشید در طول روز به همراه در دسترس بودن سایر عوامل برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی، شرایط برای شکل‌گیری آلاینده ازن فراهم می‌شود و این آلاینده بین ساعات 14 الی 18 به بیشترین حد خود می‌رسد.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه با تغییر وضعیت جوی تا بعد ازظهر برای برخی ساعات وزش باد انتظار می‌رود و احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد، تصریح کرد: از این رو با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و ازن طی بعضی ساعات، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
شهبازی در ادامه با اشاره به اینکه به‌تدریج از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود، گفت: با تداوم این وضعیت جوی تا امروز (10 تیر) روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها دور از انتظار نیست.
وی در ادامه اظهار کرد: همزمان با افزایش ناپایداری‌های جوی طی امروز (10 تیر) به‌تدریج بر سرعت باد افزوده می‌شود و در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از 5 متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود که احتمال افزایش موقتی ذرات معلق در برخی ساعات را به دنبال دارد.
به گفته شهبازی دمای هوا در تهران امروز روند کاهشی دارد.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد کیفیت هوای پایتخت، تصریح کرد: کیفیت هوای تهران با میانگین 114 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
ترافیک روان در جاده‌های شمال
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک روان در محورهای مواصلاتی منتهی به شمال خبر داد.
سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌و‌گو با ایسنا در باره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور اظهار کرد: براساس آخرین گزارش‌ها از وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور، شاهد بارش باران در اکثر محور‌های استان گیلان هستیم.
وی با بیان اینکه بار ترافیکی در محور‌های منتهی به شمال کشور کاهش پیدا کرده و تردد‌ها به صورت عادی و با ترافیکی روان در جریان است گفت: ترافیک درآزادراه قزوین به کرج در محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس نیمه سنگین است و سایر محورهای کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.