از رشد پنج درصدی تولید سیمان تا ابتلای اهالی یک روستا به ویروس ایدز


از رشد پنج درصدی تولید سیمان تا ابتلای اهالی یک روستا به ویروس ایدز
استان‌ها - ایرنا - افزایش پنج درصدی تولید سیمان، فعالیت ۶۵۰۰ واحد معدنی در کشور، رتبه دوم ایران در شاخص منابع انسانی مهندسی، پیگیری پژوهشگران ایرانی برای بومی‌سازی ۲۰ فناوری، ابتلای شماری از اهالی یک روستا به ویروس ایدز، فعال سازی نظارت عمومی برای پیشگیری از وقوع جرم، علاقه‌مندی ایتالیایی‌ها به گسترش همکاری با ایران و حمایت از تولید راهبرد جدید دستگاه قضا از جمله مهمترین خبرهای ۲۴ گذشته سایت استانی سراسری ایرنا بود.
سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:
رشد پنج درصدی تولید کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت در کرج اعلام کرد که امسال تاکنون در نتیجه اقدام‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم، تولید سیمان کشور بیش از پنج درصد رشد داشته است.
ابتلای شماری از اهالی یک روستا به ویروس ایدز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مباحث مطرح شده در باره ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستاهای استان به یک ویروس گفت: شناسایی افراد مبتلا به ویروس HIV، بررسی علل و پیگیری کامل این موضوع در حال انجام است.
مجید شیرانی افزود: حدود یک ماه پیش به دنبال شناسایی تعدادی بیمار مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستاهای استان، تیم‌های بهداشتی و درمانی تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و با هماهنگی کامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان استان اقدام‌های علمی و تخصصی برای شناسایی، درمان و پیشگیری از شیوع بیماری آغاز شد.
فعالیت ۶۵۰۰ واحد معدنی در کشور
علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۱۰ هزار معدن در کشور وجود دارد که از این شمار ۶ هزار و ۵۰۰ واحد فعال است،گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احیای واحدهای معدنی کوچک غیرفعال، کارگروهی ایجاد شده که سازمان زمین شناسی نیز عضو آن است که امیدواریم با کمترین هزینه واحدهای غیرفعال شده را به چرخه تولید بازگردانیم.
تبدیل ۹ استان شمال غرب کشور به مسیر گردشگری بین‌المللی
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها، ۹ استان واقع در شمال غرب کشور در کوتاه مدت به مسیر جدید بین‌المللی گردشگری تبدیل می‌شوند.
ولی تیموری اظهار داشت: در زمینه گردشگری توسعه مناسبی از لحاظ زمانی و جغرافیایی در کشور نداریم و به همین دلیل ارتباطات ویژه در این ۹ استان برقرار شده تا در کوتاه مدت تبدیل به مسیر گردشگری بین‌المللی شوند.
مقام دوم  ایران در حوزه منابع انسانی مهندسی
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران مقام دوم دنیا را از لحاظ منابع انسانی مهندسی و علوم پایه دارد و این در حالی است که از این ظرفیت به درستی استفاده نکرده‌ایم.
پوشش حداکثری تلفن همراه جاده‌ای در مرز خسروی
 مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: پوشش حداکثری تلفن همراه جاده‌ای در مرز رسمی خسروی و استان کرمانشاه به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی (ع) فراهم شده است.
نظارت عمومی در کشور فعال می‌شود
نظارت عمومی در قانون سازمان بازرسی کل کشور پیش بینی شده که به منظور استفاده از اطلاعات مردم در کشور فعال می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان بازرس کل کشور گفت: یکی از رویکردهای جدید دستگاه قضا اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم، تخلف و انحراف از قوانین و مقررات است.
رونمایی از پایگاه بازنمایی آثار امام موسی صدر
پایگاه تخصصی بازنمایی آثار امام موسی صدر طی آیینی با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور درسالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم رونمایی شد.
نظارت بر دستگاه‌های کشور الکترونیکی می‌شود
حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه با ایجاد ارتباط بین سازمان بازرسی کشور و سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی، رصد فعالیت‌های دستگاه‌ها و نظارت بر آن الکترونیکی می‌شود، گفت: شناسایی آسیب‌ها و رفع آن جزء اولویت‌های این سازمان است.
اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند طرح‌های دانش‌بنیان است
قائم مقام رییس بنیاد ملی نخبگان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را نیازمند طرح‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: تربیت نیروی متخصص لازمه اقتصاد دانش بنیان است.
محمود سعادت فومنی اظهارداشت :مجموعه بنیاد ملی نخبگان از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرد و رهبر معظم انقلاب نیز وجود چنین سازمانی را بارها متذکر شده بودند و این اهمیت نخبگان در کشور را نشان می دهد .
بومی‌سازی ۲۰ فناوری در دستور کار پژوهشگران
برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت بااشاره به اینکه بومی سازی ۲۰ فناوری صنعتی که در ۱۰ سال گذشته بیشترین هزینه ارزی را برای کشور داشته است در دستورکار محققان و پژوهشگران حوزه صنعت و دانشگاه قرار گرفت،گفت: این فناوری‌های از سوی متخصصان جوان ایران بومی‌سازی می‌شوند.
حمایت از رونق تولید، راهبرد جدی قوه قضاییه است
محمد الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بابیان اینکه راهبرد جدی امروز قوه قضاییه اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص رونق تولید ،حمایت مادی، معنوی، قضایی و حقوقی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به ویژه صادرکنندگان کالا است، گفت: با این راهبرد می توانیم از این مرحله سخت که به دلیل سوء مدیریت و تحریم های ناجوانمردانه ایجاد شده گذر کرده و به راه حل‌های اصولی دست یابیم.
ارایه مطلوب‌ترین خدمات به بیماران صرع در ایران
"ماتیاس اشموتز" رئیس بخش روانشناسی بالینی مرکز صرع سوییس دستاوردهای علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه ارائه خدمات درمانی استاندارد به بیماران صرع را ستود و اظهار داشت: شاهد آن هستیم که با وجود تمام محدودیت‌هایی که به ایران تحمیل شده، با استفاده از امکانات موجود و دانش محققان ،مطلوب‌ترین خدمات بر اساس استاندارهای بین الملی به بیماران صرع در این کشور ارائه می‌شود.
وی با هدف عقد تفاهم نامه علمی و توسعه همکاری‌های مشترک از مرکز صرع بیمارستان نمازی شیراز دیدن کرد.
علاقه‌مندی ایتالیایی‌ها به ادامه همکاری با ایران
سفیر ایتالیا در ایران گفت: اگرچه تحریم‌ تاثیر منفی بر روابط شرکت‌های ایتالیایی با ایرانی گذاشت ولی این شرکت‌ها علاقه‌مند به ادامه همکاری با ایران هستند.
جوزپه پرونه اظهار داشت: به صورت طبیعی شرکت‌های ایتالیایی مجبور هستند که بر اساس قوانین موجود ایتالیا بتوانند با ایران همکاری داشته باشند همچنین علاقه‌مند به همکاری شفاف با شرکت‌های ایرانی هستند.
گزارش‌های استان‌ها
میزگردی از مرکز اصفهان با نام "بازنگری پایان‌نامه‌های دانشجویان اصفهان از مقاله به مشکل‌محوری ضروری استکه به تغییر نگرش تهیه پایان نامه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها پرداخته است.
یادداشتی از مرکز شیراز با عنوان "پسرکی که به چاه کودک‌ آزاری افتاداقدام مادری که در اطراف شهرستان کازرون استان فارس کودک ۹ ساله‌اش را به چاه انداخت را مورد بررسی قرار داده است.
"صادرات نخود آزاد شدعنوان گزارشی از مرکز کرمانشاه که به رفع ممنوعیت صادرات نخود پرداخته است اتفاقی که می‌تواند درآمد دو هزار میلیارد تومانی برای استان به ارمغان آورد.
گزارشی با عنوان "مرگ رویای کاروناز مرکز اهواز که تاثیر سیل بر رودخانه کارون و لایروبی آن را مورد بررسی قرار داده است.
"الماس‌های تنهای پایتختگزارشی از مرکز تهران که به وضعیت سالمندی در بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایران می‌پردازد.