رعایت نکردن نکات ایمنی و بهداشتی باعث افزایش کرونا در قرچک شد

رعایت نکردن نکات ایمنی و بهداشتی باعث افزایش کرونا در قرچک شد 11فروردین-99
بایدبه خاطر بحران  کرونا وضع زندان زنان قرچک خیلی خطیر و وحشتناک تر باشد.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: افزایش بیماران کرونایی در شهرستان قرچک ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی عده‌ای از مردم و کسبه در هفته‌های آخر اسفند بود.
رعایت نکردن نکات ایمنی و بهداشتی باعث افزایش کرونا در قرچک شد
حمیدرضا خدایی راد معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص تعطیلی صنوف و رعایت نکردن نکات ایمنی و بهداشتی اظهار داشت: مهم‌ترین عوامل در پیشگیری ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و خروج از انتقال زنجیره انسانی است.
وی ادامه داد: شهروندان قرچکی نباید در یک تراکم انسانی و ارتباط نزدیک به هم قرار گیرند به همین علت گفته شد که در خانه بمانیم.
معاون فرماندار قرچک افزود: اکثریت مردم از این موضوعات اطلاع دارند اما اطلاع داشتن و درک و فهم درست مسئله و بکار بستن آن دو موضوع مجزا است، یعنی برخی افراد نکات بهداشتی و موارد پیشگیری را می‌دانند اما با این حال رعایت نمی‌کنند و این خود یک مسئله مهم است.
خدایی راد تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در شهرستان قرچک تدابیر قابل قبولی از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام شد که نتیحه آن به نسبت شهرستان‌های دیگر به مراتب آسیب کمتری شاهد بودیم.
این مسؤول بیان داشت: در زمان ترددها و خریدهای شب عید قرچک، دو نقطه محمدآباد و ۱۲ متری زیباشهر دائماً مملو از جمعیت بود و بسیار تلاش شد تا مردم و کسبه را از تردد در خیابان‌ها دور کنیم اما برخی افراد توجه نکردند و بر همین اساس پیش‌بینی شد که در هفته‌های اول سال جدید آمارهای ما افزایش یابد که همین اتفاق هم افتاد‌.
خدایی راد اظهار کرد: افزایش بیماران کرونایی در شهرستان ناشی از عدم رعایت عده‌ای از مردم و کسبه در هفته‌های آخر اسفند بود.
وی خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته و در پی مصوبات سختگیرانه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در سطح کشور و تصمیمات مسؤولان شهرستان، بنا بر این شد که در شهرستان قرچک نیز اصناف و کسبه غیرضروری تعطیل شوند تا سلامتی مردم حفظ شود.
معاون فرماندار قرچک یادآور شد: این اقدامات فشارهای اقتصادی زیادی بر مردم وارد می‌کند و ما هم از این امر خبر داریم اما در این برهه، سلامت مردم بر هر چیزی اولویت دارد لذا باید همه به این موضوع توجه کنند.
خدایی راد گفت: از همه کسبه و مالکان که به هشدارها توجه کردند و به تعطیلی کسب و کار خود رضایت دادند تشکر می‌کنیم و از مردم شریف شهرستان عاجزانه خواهشمندیم برای کنترل این بیماری چند هفته‌ای را در خانه‌های خود بمانند و رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند.
وی با بیان اینکه راه پیشگیری از این بیماری بسیار راحت و آسان است، ادامه داد: کافی است شهروندان بهداشت فردی را رعایت کنند و در خانه بمانند و از تک تک مردم شریف شهرستان می‌خواهم چند لحظه بر این موضوع تمرکز کنند و تصور کنند که در صورت عدم رعایت و گرفتار شدن در چنگ این بیماری چه پیامدهایی منتظر آن‌ها است.معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک در پایان ابراز داشت: فرد بیمار یک طرف قضیه است و فشار و استرس بالا برای خانواده‌های آن‌ها طرف دیگر که اثرات خاص خود را دارد و موضوع مهم دیگر اینکه اگر شهروندان قرچکی مسائل بهداشتی و در خانه ماندن را رعایت نکنند ظرفیت‌های بیمارستان‌ها جوابگو نخواهد بود و ناگزیر باید در بیمارستان‌های صحرایی به شهروندان خدمات ارائه کنیم که البته نیازمند هزینه بسیار بالا، نیروی انسانی زیاد و دردسرهای خاص خود است.