خسارت 263 میلیارد ریالی به محصولات باغی و زراعی آذربایجان‌غربی

خسارت 263 میلیارد ریالی به محصولات باغی و زراعی آذربایجان‌غربی
رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از وارد شدن خسارت بیش از 263 میلیارد ریالی ناشی از وقوع تگرگ و سرمازدگی به اراضی زراعی و باغی استان در فروردین ماه سال جاری خبر داد.
خسارت 263 میلیارد ریالی به محصولات باغی و زراعی آذربایجان‌غربی
امیر ساوجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: با توجه به برآوردهای اولیه خسارات ناشی از وقوع تگرگ و سرمازدگی، به اراضی کشاورزی شهرستان‌های میاندوآب، خوی، شاهین‌دژ و سردشت بیشترین میزان خسارت وارد شده است.
وی افزود: بیشترین میزان خسارت سرمازدگی مربوط به محصولات باغی در شهرستان‌های شاهین‌دژ و میاندوآب در سطح یک هزار و 577 هکتار گزارش شده است.
رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تگرگ نیز در سطح ۵۵ هکتار از محصولات زراعی و 2 هزار و 184 هکتار از محصولات باغی از جمله درختان هسته‌دار واقع در شهرستان‌های خوی، میاندوآب، مهاباد، سردشت و شاهین‌دژ خسارت وارد کرده است.
ساوجی بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی توسط کشاورزان تأکید کرد و گفت: هر ساله در اوایل بهار انواع مخاطرات جوی شامل سرمازدگی، سیل، تگرگ خسارت‌هایی را به کشاورزان و دامداران وارد می‌کند، ویژگی طبیعت بر این است که خیلی از حوادث قابل پیش‌بینی نیستند لذا از کشاورزان انتظار می‌رود نسبت به بیمه محصولات خود اهتمام بیشتری داشته باشند.