احتمال وقوع سیلاب در شمال فارس / ثبت 36 میلی‌متر بارش در اقلید

احتمال وقوع سیلاب در شمال فارس / ثبت 36 میلی‌متر بارش در اقلید
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی و عضو ستاد مدیریت بحران استان به جهت آب‌گرفتگی احتمالی معابر و وقوع سیلاب پیرو بارندگی‌های دیروز و امروز خبر داد.
احتمال وقوع سیلاب در شمال فارس /  ثبت 36 میلی‌متر بارش  در اقلید
محمود رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از شیراز بااشاره به اینکه دو روز گذشته بارندگی‌های خوبی را در سطح استان شاهد بوده‌ایم اظهار داشت: به‌طور طبیعی در هر بارندگی به همه دهیاری‌ها،بخشداری‌ها و فرمانداری‌های هر شهرستان و همچنین دستگاه‌های اجرایی اعلام عمومی می‌شود که در بحث سیل تمهیدات لازم را بیندیشند و آمادگی کامل داشته باشند.
وی با تأکید به آمادگی بیشتر مرکز شمال استان، افزود: در این راستا شهرستان‌هایی که سابقه وقوع سیل رادارند مانند شمال استان دارای حساسیت بیشتری بوده و راهداری و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید آمادگی کامل داشته باشند.
رضایی در ادامه گفت:امسال شاهد افزایش میزان بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته در استان هستیم به‌گونه‌ای که در بارندگی قبلی در فروردین  امسال، ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دچار خسارت شد.
وی افزود: همچنین در حوزه زیربنایی، عمرانی و دام و طیور نیز خساراتی را در جنوب استان شاهد بودیم که بر اساس مکاتبات انجام‌شده با دولت،جهت کمک به بخش‌های آسیب‌دیده وام‌ها و تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض تخصیص خواهد یافت.
ثبت 36 میلی‌متر بارش  در اقلید 
مدیرکل بحران استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس نیز گفت:خوشبختانه شاهد میزان خوبی از بارندگی‌ها در سطح استان و شهرستان‌ها هستیم که اقلید با ۳۶ میلی‌متر پرباران‌ترین و لار بدون بارندگی کم باران‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.
رحیم آزادی با اشاره به میانگین بارندگی در کل استان طی روزهای اخیر، وضعیت شهر شیراز را مساعد عنوان کرد و اظهار داشت: طی بارندگی‌های اخیر میانگین بارش در کل استان ۱۶/۳ میلی‌متر بوده است که در شهر شیراز ۱۶ میلی‌متر باران باریده است.
وی همچنین ضمن اشاره به اینکه تاکنون پیش‌بینی خاصی درباره وقوع سیلاب یا آب‌گرفتگی معابر انجام‌نشده است، از آمادگی کامل همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان خبر داد.