شهرداری اهواز به وظایف خود عمل نکرد


رئیس‌مرکز بهداشت شرق اهواز:
 از رهبران گرفته تا سایر مسئولان و کار گزاران و دست اندرکاران رژیم ولایت فقیه طی 41 سال گذشته که فرصت بسیارطولانی بوده است به جز اعمال سیاست جنگ افروزی و سرکوب و سانسور وغارتگری ... به کدامیک از وعده های داده شده ووظایف خود عمل کرده اند که انتظار است شهرداری اهواز خارج از این محدوده باشد؟
رئیس‌مرکز بهداشت شرق اهواز با انتقاد از عملکرد شهرداری اهواز در کنترل شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، گفت: شهرداری اهواز به وظایف خود عمل نکرده است.
احمد مشکورنیا اظهار کرد: از همان ابتدای شروع ویروس که ستاد کنترل و مبارزه با کرونا تشکیل شد، کارگروه نظارت بر اصناف را تشکیل و آموزش‌های لازم را ضمن بازرسی از آنها ارائه دادیم.
وی افزود: در جلسات مختلف مسائل بازارچه‌های شهرداری اهواز را بارها گوشزد کردیم که با وجود تعطیل شدن اصناف ولی در محدوده شرق اهواز بازارچه کوی طاهر، فاز ۴ کوروش، منبع آب، حصیرآباد و آسیه آباد را داریم که محلی برای تجمع و تراکم جمعیت بودند.
مشکورنیا ادامه داد: بعد از تعطیل شدن اصناف تراکم حضور مردم در بازارچه‌های شهرداری بیشتر از قبل شد و متأسفانه برخی از اصناف برای کار به این بازارچه‌ها روی آوردند چون تصور می‌کردند با آنها کاری ندارند.
وی بیان کرد: شاید اصناف تعطیل شدند ولی فعالیت دست‌فروش‌ها کماکان برقرار بود و اتفاقاً سرشان خیلی شلوغ‌تر از قبل شده و مردم به این بازارچه‌ها بیشتر مراجعه کردند.
رئیس‌مرکز بهداشت شرق اهواز اضافه کرد: وضعیت بازارچه صدف آخر آسفالت واقعاً وحشتناک است و در کارگروه بارها نسبت به این موضوع تذکرات لازم را به شهرداری اهواز ابلاغ کردیم ولی در عمل هیچ کار و اقدام مشهودی از سوی شهرداری انجام نشد.
وی اظهار کرد: تنها اقدام شهرداری اهواز برای بازارچه صدف نصب نیوجرسی بود که ضمن ایجاد مزاحمت برای ساکنان مانع تردد افراد به بازارچه هم نشد.
رئیس‌مرکز بهداشت شرق اهواز با‌اشاره به شلوغی چندین برابری بازارچه‌های شهرداری بعد از تعطیلی اصناف، گفت:
اصناف همراهی و همکاری خوبی در تعطیلی و یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند ولی شهرداری اهواز هیچ اقدامی به غیر از ضدعفونی شهر انجام نداد و به هیچ عنوان به وظایف خود عمل نکرد.
رئیس‌مرکز بهداشت شرق اهواز بیان کرد: مراکز مشاوره ازدواج بهداشت شرق اهواز را تعطیل کردیم تا سلامتی مردم به خطر نیفتد ولی شهرداری در زمینه تعطیلی بازارچه‌های محلی پرتردد کوتاهی‌های بسیاری داشت.
مشکورنیا با‌اشاره به اینکه منطقه مسکونی پشت بازارچه کوی طاهر واقع شده است، بیان کرد: وضعیت این بازارچه خیلی خطرناک است و محل تردد مسافران و به نوعی پاگرد ورودی و خروجی استان خوزستان محسوب می‌شود که افراد بسیاری برای خرید و فروش در آن حضور پیدا می‌کنند.