مراسم نماز ظهر عاشورا در زنجان برگزار نمی‌شود

 به دلیل شیوع کرونا؛

مراسم نماز ظهر عاشورا در زنجان برگزار نمی‌شود  8 شهیور-99

مراسم نماز ظهر عاشورا در زنجان برگزار نمی‌شود

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی استان زنجان گفت: برای حفظ سلامت مردم مراسم نمادین نماز ظهر عاشورا در زنجان برگزار نمی‌شود.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا و به دلیل قرارگیری زنجان در وضعیت قرمز، امسال امکان برگزاری نماز ظهر عاشورا به شیوه سال‌های گذشته در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته شاهد برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا در میادین بودیم، تصریح کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و رعایت مسائل بهداشتی، این امکان وجود ندارد و از مردم انتظار داریم برای حفظ سلامت جامعه توصیه‌های ستاد کرونا را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با تقدیر از عملکرد هیئت‌هایی که مراسم عزاداری را طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار کردند، ادامه داد: هیئت‌های عزاداری باید مراسم را در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار کنند.

وی با درخواست از هم‌وطنان در خصوص پرهیز از سفر در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورا خاطرنشان کرد: توزیع غذای نذری به دلیل رعایت مسائل بهداشتی ممنوع است

این مسئول متذکر شد: همچنین نیازهای بهداشت و درمان احصا و در سایت دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و مردم می‌توانند نذورات بخش سلامت را به شماره‌های کارت اعلامی واریز کنند.