افزایش غبار در آسمان شهرکرد

افزایش غبار در آسمان شهرکرد/ روند کاهشی دما در خنک‌ترین شهر کشور ادامه دارد11 مرداد - 99
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: تا روز سه‌شنبه در بعدازظهرها با افزایش سرعت باد، احتمال خیزش گرد و غبار در سطح استان وجود دارد.
افزایش غبار در آسمان شهرکرد/ روند کاهشی دما در خنک‌ترین شهر کشور ادامه دارد
مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه براساس آخرین نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای برای سه روز آینده در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و در برخی نقاط غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی این مدت در بعدازظهرها بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای امروز افزایش ابر گاهی وزش باد نسبتا شدید و احتمال بارش پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود، افزود: تا روز دوشنبه شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و از سه‌شنبه افزایش دما خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه این غبار تا فردا در برخی نقاط استان ادامه خواهد داشت و از روز یکنبه از شدت آن کاشته خواهد شد، اضافه کرد: صبح امروز شهرکرد با دمای 13 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان کشور بوده است.
چراغپور با بیان اینکه به باغداران استان توصیه می‌شود در تنظیم و کنترل دما، رطوبت و تهویه گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ با توجه به روند افزایشی دما و ابرناکی بعدازظهرها کوشا باشند، گفت: انجام محلول‌پاشی وسم‌پاشی باغات در ساعات بدون باد و خنک روز انجام شود.