فریاد تشنگی مردم بلوچستان به گوش مدیران وزارت نیرو نمی‌رسد

فریاد تشنگی مردم بلوچستان به گوش مدیران وزارت نیرو نمی‌رسد 8 شهریور-99

 فریاد تشنگی مردم محروم  استان محروم بلوچستان تاریخچه ای معادل عمر ننگین رژیم ولایت فقیه دارد .زیرا به خاطر سیاست بیش از 4 دهه تخریبی همراه با تبعیض وبی عدالتی آشکار حاکمان جنگ افروز وویرانگر ولایت فقیه همراه با پاسداران جنایتکار دراین استان محروم است.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک وقصرقند با بیان اینکه فریاد تشنگی مردم بلوچستان به گوش مدیران وزارت نیرو نمی‌رسد، گفت: مسئولیت پرپر شدن کودکان منطقه بلوچستان در هوتگ‌ها و اتفاقات اینچنینی که چندین بار تکرار می‌شود مستقیماً با وزارت نیرو است.

فریاد تشنگی مردم بلوچستان به گوش مدیران وزارت نیرو نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، معین الدین سعیدی در جمع مردم نیکشهر اظهار کرد: در ماه محرم و در ایام عزاداری سیدالشهدا متاسفانه بازهم فرزندان این سرزمین به دلیل مشکلات بی آبی که در جنوب استان سیستان و بلوچستان قرار دارد، پرپر شدند.

وی افزود: دوباره شاهد بودیم که سه تن از فرزندان این سرزمین متاسفانه در هوتگ غرق شدند شاخص دسترسی به آب شرب و بهداشتی در نقطه جنوبی استان سیستان و بلوچستان و مخصوصا در پهنه مکران، پایین‌ترین شاخص در کل کشور است و با توجه به اینکه عمده سدهای بزرگ استان در جنوب استان قرار دارد و از طرفی در کنار اقیانوس قرار داریم، آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم.

نماینده مردم نیکشهر بیان کرد: متاسفانه فریاد تشنگی مردمان این سرزمین به گوش مدیران وزارت نیرو نمی‌رسد و نتیجه این شده که ما پایین‌ترین شاخص ها را در حوزه آب  داریم، نتیجه این شده که در شهر چابهار به عنوان نقطه کانونی حوزه سواحل مکران سهمیه رغت بار آب را داریم نتیجه این شده که ما  الان ۱۹ درصد مردم حوزه دشتیاری و چابهار دسترسی به آب شرب بهداشتی دارند و ۸۱ درصد به صورت سقایی آبرسانی می شوند.

وی اضافه کرد: اینکه عزیزان می فرمایند که این حوادث ربطی به کم آبی ندارد این سوال را از عزیزان در وزارت نیرو می پرسم  اگر این سهمیه آب را اگر این  چند لیتر آب که به گفته آنها ۱۵ لیتر اما در واقع این ظرفیت اسمی است و به صورت  واقعی 10 لیتر هم بیشتر به مردم داده نمیشود به وزیر نیرو  و معاونین ایشان ۵ تا آب معدنی بدهند و بگویند که شما  از صبح تا شب آب شرب شما استحمام شما، خورد و خوراک و پخت وپز شما همین آب است آیا می توانند تحمل کنند.

سعیدی افزود: برخلاف خدمات بی نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف که هیچ چشم منصفی و بینایی نمیتواند منکر شود  در حوزه آب متاسفانه کم کاری تاریخی اتفاق افتاده و حتما از مجموعه  صدا و سیما می خواهم که این موضوعات را به گوش مسئولین عالی رتبه دولتی برسانند هرچند که وظیفه بنده به عنوان خادم مردم در مجلس شورای اسلامی این است که تمام اهرم های قانونی و تمام راهکارهای نظارتی را به کار گیرم تا مشکل تشنگی مردم برطرف شود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک وقصرقند گفت: از نظر ما مسئولیت مستقیم پرپر شدن فرزندان این سرزمین و اتفاقاتی که چندین بار تکرار می شود مستقیماً با وزارت نیرو است، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی سد ایجاد شده است اما شبکه پایین‌دست سد تعریف نشده است که می طلبد اقدام لازم صورت گیرد.