مشاور نظامی خامنه‌ای: به ونزوئلا برای تشکیل بسیج مردمی ایده می‌دهیم

 مشاور نظامی خامنه‌ای: به ونزوئلا برای تشکیل بسیج مردمی ایده می‌دهیم  7 مهر -98

پس از عراق ولبنان و سوریه ویمن نوبت ونزوئلا شده است . چون  پاسدار تروریست باز نشسته و لباس شخصی ودکوری شده  رحیم صفوی وارد صحنه شده تا اجرای مأموریت کند چون وپادوی تبلیغاتی خامنه ای رمال اکنون اعلام کرده است  پاسداران جنایتکار وجنگ افروز و تروریست  قصد دارد  انتقال تجربه 41 ساله سرکوب و جنگ افروزی و روی مین فرستادن نوجوانان دانش آموزان مدارس باعنوان بسیج که زائده پاسداران جنایتکاراست به ونزوئلا کند تاکمک به همپیمان رژیم تروریستی ولایت فقیه مقابل ناراضیان گرانی باشد که ناشی از تحریم و بحران اقتصادی  است.

رحیم صفوی، مشاور عالی نظامی رهبر جمهوری اسلامی

مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی گفته است که این کشور در حال کمک و دادن ایده به ونزوئلا برای تشکیل بسیج مردمی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم صفوی گفته است هدف از این کار «انتقال تجربه» حکومت ایران از دوران جنگ به کشورهایی چون ونزوئلا است که «در مقابل آمریکایی‌ها ایستادند».

آقای صفوی بدون اشاره به اینکه چه نهادی این فعالیت‌ها را مدیریت و اجرایی می‌کند، گفته است که حکومت ایران به ونزوئلا «کمک‌های نرم‌افزاری» می‌کند تا این کشور یاد بگیرد «حملات سایبری را چگونه دفع کنند».

این فرمانده ارشد نظامی در عین حال تاکید کرده که جمهوری اسلامی به خاطر کمک‌هایش به کشورهایی چون سوریه، عراق و ونزوئلا، پولش را می‌گیرد و در همین زمینه به فروش بنزین به ونزوئلا اشاره کرده و گفته است: «به ونزوئلا بنزین دادیم و شمش طلا گرفتیم و طلاها را هم با هواپیما به ایران آوردیم تا در راه اتفاقی برایش نیفتد».

اردیبهشت امسال مقام‌های دولت آمریکا اعلام کرده بودند که دولت ایران در ازای فروش بنزین و کمک به بازسازی تجهیزات پالایشگاهی ونزوئلا، طلا دریافت می‌کند.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، ۱۲ اردیبهشت در توئیتی با اشاره به ارسال ۹ تن شمش طلا از ونزوئلا به ایران، این معاملات را شراکت «بزرگ‌ترین دزدهای جهان» با «بزرگ‌ترین رژیم حامی تروریسم» توصیف کرد.