امام‌جمعه مهریز: گرانی‌های بی‌منطق ربطی به خارج کشور ندارد

امام‌جمعه مهریز: گرانی‌های بی‌منطق ربطی به خارج کشور ندارد  14-آذر-99

 گذشته از اینکه رژیم آلوده به فساد وباندسازی و غارتگری است طوریکه هرمهره ای تلاش می کند بیشتر غارتگری کند . از سوی دیگر براساس فتوای امام جمعه مهریی  پس بی خودی رهبر انتصابی ولی فقیه وهمه کارگزاران  دلیل رشد تورم وگرانی ارز و.... کالاها را نسبت به تحریم ها می دهند که ناشی از برنامه های هسته ای وموشکی پاسداران جنایتکار با حمایت خامنه ای رمال است و شعار ضدآمریکایی می دهند.

امام‌جمعه مهریز: گرانی‌های بی‌منطق ربطی به خارج کشور ندارد

یزد- ایرنا - امام‌جمعه مهریز گفت: گرانی‌های بی‌منطق و افسارگسیخته که طی ماه‌های اخیر فشار مضاعفی را بر مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر جامعه وارد کرده هیچ ربطی به خارج از کشور ندارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های مکتوب نماز جمعه این هفته با بیان اینکه گرانی‌ها و وضعیت نامناسب معیشتی، موجب نارضایتی مردم شده افزود: خیلی از مواد مورد نیاز غذایی و کشاورزی در داخل کشور تولید و روانه بازار می‌شود و گران شدن بی‌رویه آنها اصلا قابل قبول و به هیچ وجه پذیرفته نیست .

وی ادامه داد: از دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار است که با برنامه‌ریزی و هاهنگی و اقدام جهادی و انقلابی از افزایش بی‌رویه قیمت اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم جلوگیری کنند که بدون شک با تلاش و همدلی می‌توان بر مشکلات اقتصادی غلبه کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: نظارت مستمر و قاطع و برخورد عملی و جدی با عومل گرانی‌ها و ایجاد کنندگان اوضاع نابسامان اقتصادی در شرایط حال نقش اصلی در تامین نظر مردم و گشایش در امور دارد و این جزو مطالبات برحق شهروندان از مسوولان است.

به گفته محی‌الدینی، تشکل جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی توسط مقام معظم رهبری، نوعی اتمام حجت به سران قوه و مسوولان عالی رتبه کشور است که باید همه برای اجرای منویات معظم‌له که راهگشای حل مشکلات و برون‌رفت از وضعیت اقتصادی است تلاش کنند.

امام جمعه مهریز به تصویب قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی روزهای اخیر اشاره کرد که باید بدون اغراض سیاسی پیگیری و اجرا شود، چون تحقق آن نقش مهمی در برخورد با رفتار طلبکارانه کشورهای بدعهد در برجام دارد.

محی‌الدینی به روز جهانی حقوق بشر که تنها شعاری برای سرپوش گذاشتن به جنایات بی حد و حصر استکبارجهانی علیه ملت‌ها و ستمدیدگان عالم نیست اشاره کرد و گفت: در دنیای کنونی آمریکا و اسراییل غاصب در راس ناقضان اصلی حقوق بشر هستند که از هیچ جناتی ابا ندارند .

وی به ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان شهید دکتر محسن فخری‌زاده توسط عوامل خودفروخته رژیم جعلی صهیونیستی و حامیان جهانی و منطقه‌ای او اشاره کرد و با محکوم کردن این جنایت بزرگ بیان کرد: این اقدام پلید نشان داد که استکبار و آمریکا اصلا قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه مهریز با تبریک ۱۶ آذر ( روز دانشجو ) به نقش دانشگاهیان در نظام  و انقلاب اسلامی اشاره کرد و اساسی‌ترین رسالت جنبش دانشجویی را افزایش بصیرت و ارتقای سطح آگاهی‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و نقش‌آفرینی در فراگیر سازی گفتمان امامین انقلاب و نظام انقلابی و اسلامی برشمرد.

محی‌الدینی همچنین به ۱۹ آذر (سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی) به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: فرهنگ برای کشور یک هویت و اساس همه امور است، بنابراین دشمنان تمامی تلاش خود را در قالب تهدید نرم برای تضعیف ارزش‌های دینی و انقلابی به کار بسته‌اند.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز ، بی‌اعتقاد کردن نسل جوان و آینده‌سازان کشور جزو راهبرد و برنامه اصلی استکبارجهانی است که باید مردم و مسوولان در این برهه حساس با بصیرت و شناخت ابعاد تهاجم فرهنگی برای خنثی‌کردن دسایس آنها وظایف دینی، ملی و انقلابی خود را انجام دهند.

محی‌الدینی در پایان با قدردانی از مردم و اصناف شریف شهرستان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری و مهار کووید-19 ، بر تداوم همکاری و عمل به وظایف تاکید کرد که این همراهی‌ها موجب غلبه بر مشکلات است