بستری شدن ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

بستری شدن ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد  7-دی-99

بستری شدن ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۸۶ بیمار مبتلای قطعی در بیمارستان‌های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. خوشبختانه در ٢٤ ساعت گذشته مورد فوتی بدلیل کرونا در استان وجود نداشته است.وی اظهار کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون  ۲۰ هزار و ۸۶۴ مورد گزارش شده است.
وی تصریح کرد: از  ۲۲۲ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج که شامل تست های pcr و سریع بودند حدود ۲۰ درصد نمونه ها مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه و گچساران می باشند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خوشبختانه با کاهش نسبی شمار مبتلایان، بیماران بستری در بیمارستان‌ها و بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مواجه هستیم که امیدواریم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم و اصناف این روند ادامه داشته باشد. بنابراین از مردم شریف استان تقاضا می کنیم همچون گذشته استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در تجمعات و پرهیز از مکان‌های پرخطر را رعایت نمایند تا ان‌شاالله به کنترل بیماری و کاهش مرگ و میر در بیماری کرونا برسیم.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی بیان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مداوم دست ها و عدم حضور در مکان‌های شلوغ و پر تردد را هرگز فراموش نکنید و از میزان رعایت خود نکاهید.