سازمان ملل: صد هزار پناهجو در اتیوپی با بحران کمبود غذا مواجهند

سازمان ملل: صد هزار پناهجو در اتیوپی با بحران کمبود غذا مواجهند 12-آذر-99

سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه، ۱۱ آذر، اعلام کرد ذخیره غذایی حدود صد هزار پناهجویی که از اریتره به اردوگاه‌های منطقه تیگرای در شمال اتیوپی گریخته‌اند، به پایان رسیده است.

بابر بلوچ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در ژنو گفت: «نگرانی‌ها هر ساعت رو به افزایش است

او افزود: «در حال حاضر، ذخیره غذایی اردوگاه‌ها ته کشیده و گرسنگی و سوء تغذیه را به خطری بزرگ تبدیل کرده است

این سخنگو تاکید کرد که از آغاز درگیری‌ها از حدود یک ماه پیش، بارها نسبت به وضعیت وخیم آوارگان و پناهجویان در منطقه هشدار داده‌اند.

او ادامه داد: «ما همچنین در مورد گزارش‌های تاییدنشده درباره حملات، آدم‌ربایی و سربازگیری اجباری در اردوگاه‌های پناهجویان هشدار داده‌ایم

حدود دو هفته پیش، آقای بلوچ در نشستی در ژنو از آواره شدن ده‌ها هزار کودک و زن و مرد خبر داده بود.

نزدیک به یک ماه است که به دلیل قطعی خطوط اینترنت و تلفن و دشواری در خبررسانی، ارتباط تیگرای با دنیا عملا قطع شده است؛ از زمانی‌ که درگیری اخیر میان نیروهای «جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای» و ارتش دولت آبی احمد در این منطقه آغاز شد، ده‌ها هزار تن آواره و صدها نفر کشته شده‌اند.

رهبران قوم تیگرای، دولت اریتره را به مداخله در درگیری‌های این منطقه و همکاری با دولت آبی احمد متهم کرده‌اند.این در حالی است که مقام‌های اریتره تاکنون در برابر این اتهام‌ها سکوت کرده و دولت اتیوپی نیز این ادعاها را به کلی رد کرده است.