تاکید معاون وزیر دفاع روسیه بر حمایت از نظامیان میانمار

 تاکید معاون وزیر دفاع روسیه بر حمایت از نظامیان میانمار  7-فروردین-1400

حکومت های دیکتاتوری وکودتایی در سرکوب مخالفان خود از همدیگر حمایت می کنند .برای همین معاون وزیر دفاع پوتین ازنظامیان کودتاگر میانماری برای سرکوب وکشتارمعترضان میانماری حمایت کرده است.

الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه

در میانه انتقاد گسترده کشورهای غربی از کودتای نظامی میانمار و سرکوب خونین معترضان، معاون وزیر دفاع دولت روسیه در دیدار با فرمانده کل ارتش میانمار بر تعمیق روابط تاکید کرد.

الکساندر فومین روز جمعه در دیدار با مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش که رهبری کودتا را در دست دارد، با تاکید بر ادامه صادرات تسلیحات به این کشور گفت روسیه مایل به تعمیق روابط با دولت میانمار است.

این اولین بار از زمان کودتای ماه فوریه میانمار است که یک مقام ارشد روسیه به این کشور سفر می‌کند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه یک هفته قبل از کودتا به میانمار سفر کرده و با مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش که رهبری کودتا را در دست دارد، دیدار کرده بود. در این دیدار طرفین بر صادرات تسلیحات موشکی و پهپادهای روسی به میانمار توافق کرده بودند.

به گزارش روزنامه مسکو تایمز، آقای فومین گفته است مسکو میانمار را «شریکی راهبردی» در منطقه قلمداد می‌کند و تمایل به تعمیق روابط دارد.

گزارش‌ها از میانمار (برمه سابق) حاکی است که در کمتر از دو ماه گذشته، دست‌کم ۳۲۰ معترض به کودتای نظامیان در این کشور در پی تیراندازی و اعمال خشونت از سوی نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.