بازداشت ۴۱ نفر در ارتباط با «مدلینگ» در همدان

 بازداشت ۴۱ نفر در ارتباط با «مدلینگ» در همدان  12-اسفند-99

تصویر مربوط به یک شوی پوشش اسلامی که مورد تائید جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس به نقل از مسئول روابط عمومی سپاه همدان از بازداشت ۴۱ نفر در ارتباط با «عکاسی» و «مدلینگ» در این استان خبر داد.

علی‌ اکبر کریمپور روز دوشنبه، ۱۱ اسفندماه در مورد آنچه «انهدام شبکه سازمان‌یافته هنجارشکن فرهنگی» نامید، بدون ارائه شواهدی مدعی شد که این افراد برای «شبکه‌های» مخالف جمهوری اسلامی در «خارج» فعالیت کرده‌اند.

به گفته آقای کریمپور ، ۴۰ نفر از ادمین‌ها و «عناصر اصلی» این شبکه «دعوت و مورد ارشاد» قرار گرفته و پرونده یک نفر از متهمان اصلی جهت سیر مراحل قضایی تحویل دادستانی شده است.

رئیس پلیس امنیت استان کرمانشاه هم آذرماه امسال از بازداشت مدلی خبر داد که در تکیه «معاون‌الملک» این استان در کلیپی حضور یافته بود.

مقامات قضایی کهگیلویه و بویراحمد هم شهریور ماه از بازداشت یک گروه اقدام کردند که به گفته آنها با پوشیدن لباس بومی «ترویج فساد» می‌کرده‌اند.‎

جمهوری اسلامی همواره به دلیل سرکوب آزادی‌های مدنی و حق انتخاب سبک زندگی، مورد انتقاد نهادهای مدافع حقوق بشر قرار دارد.

در همین حال معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت هم از ضبط ۴۰ هزار فندک‌ خبر داد. به گفته او این بر روی این فندک‌ها «تصاویر مستهجن» و نمادهای «همجنس‌گرایی و شیطان‌پرستی» دیده می‌شود.

در ایران سال‌ها است که پلیس جوانان را به دلیل آن چه «شیطان‌پرستی» می‌نامد، بازداشت می‌کند.

مقام‌های جمهوری اسلامی از واژه «شيطان‌پرستان» معمولا برای اشاره به هواداران گروه‌های موسيقی سبک «متال» استفاده می‌کنند. اين سبک از موسيقی که زيرمجموعه‌ای از سبک موسيقی راک است با استفاده از نمادها و ترانه‌های اعتراضی به نقد بسياری از روابط حاکم اجتماعی و روندهای سياسی می‌پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نادر مرادی روز دوشنبه هم چنین با اشاره به این که این فندک‌ها از استان‌های جنوبی کشور وارد و سپس به تهران منتقل شده، از پلمپ واحد صنفی که این فندک‌ها را به فروش رسانده خبر داد.