عملکرد هیئت اجرایی و نظارت شهرستان، انگیزه‌ای برای مشارکت در انتخابات باقی نگذاشته است

 رئیس جبهه اصلاحات فارس:

12-اردیبهشت-1400

رئیس جبهه اصلاحات فارس با انتقاد از عملکرد هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان و ردّ گسترده اصلاح‌طلبان در شیراز و برخی شهرهای استان، گفت : در شهر شیراز، ۸ عضو اصلاح‌طلب شورای پنجم برای حضور در انتخابات شورای ششم ثبت‌نام کرده‌اند که متأسفانه صلاحیت ۷ نفر را رد کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم صبوری افزود : ردّ صلاحیت‌ها در شیراز تنها به اعضای شورا محدود نبوده و تقریبا بیشتر اصلاح‌طلبان حزبی و غیرحزبی از امکان رقابت محروم شده‌اند.

صبوری به خبرنگاران گفت: ترکیب یکدست هیئت اجرایی و نظارت شهرستان از همان ابتدا نگرانی‌های جدی در مورد روند بررسی صلاحیت‌ها ایجاد کرده بود، با این وجود انتظار می‌رفت نگاهی در تصمیم‌ها حاکم باشد که زمینه‌ی حضور سلائق و جریان‌های مختلف را فراهم کند، اما متاسفانه اینگونه نشد.

رئیس جبهه اصلاحات فارس ادامه داد: با وجود آنکه احزاب اصلاح‌طلب در فارس از مدت‌ها قبل با تشکیل جبهه اصلاحات، مشغول برنامه‌ریزی و آماده‌سازی خود برای حضور جدی در انتخابات شوراها بودند، اما در چنین وضعیتی عملاً امکان حضور سازمان‌مند و جبهه‌ای در انتخابات از ما گرفته شده و احتمالاً شاهد برگزاری انتخاباتی غیررقابتی برای شورای ششم در شیراز خواهیم بود.

صبوری افزود : چرا روند و نتیجه‌ی ردّ صلاحیت‌ کاندیداها باید به گونه‌ای باشد که دیدگاه‌ها و سلائق مختلف احساس کنند هیچ نماینده‌ای در میان داوطلبان موجود ندارند؟ 

شاید عده‌ای می‌خواهند مشارکت پایین و محدود انتخابات مجلس در سال ۹۸ تکرار شود. ردّ صلاحیت گسترده و یکپارچه در کلانشهرها از جمله شیراز دقیقا ما را به همین نقطه می‌رساند و این اصلاً خوب نیست.

ابراهیم صبوری گفت: در شرایط فعلی کشور، دور کردن مردم از صندوق‌های رأی هنر نمی‌خواهد، بلکه باید تلاش کنیم تا مردم را با همه‌ی دلخوری‌هایی که دارند با صندوق‌ها آشتی دهیم و به این باور برسانیم که در تعیین سرنوشت خود اثرگذار خواهند بود. امیدواریم آنچه تا امروز در مورد ردّ صلاحیت گسترده‌ اصلاح‌طلبان در شهرهایی مثل شیراز اتفاق افتاده، با تمهید و تدبیر هیئت‌های نظارت استانی بر هم بخورد و شاهد انتخاباتی رقابتی باشیم.