اختلافات سیاسی باعث عقب ماندگی استان قزوین نشود

 رئیس قوه قضائیه:

۹-مهر-۱۴۰۰

اختلافات سیاسی واققتصادی و... مختص قزوین نیست چون اپیدمی سراسری با پیشینه بیش از۴۲ ساله است.

رئیس قوه قضائیه گفت: استان قزوین با ظرفیت‌های بالای مادی و معنوی نیازمند توجه ویژه است و وجود جریان‌های مختلف سیاسی که امری بدیهی است نباید باعث شود استان آسیب ببیند برعکس باید از مجموعه ظرفیت‌ها به نفع کشور و نظام بهره ببرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، صبح امروز در بدو ورود به استان قزوین در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) گفت: استان قزوین با پیشینه بسیار زیاد تاریخی و مذهبی و با ظرفیت‌های بالای مادی و معنوی شایسته نگاه ویژه است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: استان قزوین دارای علمای بزرگی در رشته‌های مختلف، شهدای بالا مقام و آزادگانی است که نماد اقتدار و ایثار است، همچنین قطب صنعتی، اقتصادی و کشاورزی بوده و دارای بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی و دشت‌های حاصلخیز  و دانشگاه‌ها و مدارس علمیه است.

وی تاکید کرد: استان قزوین با ظرفیت‌های بالای مادی و معنوی نباید دچار مشکلات باشد؛ بدیهی است با این میزان از ظرفیت ممکن است جریان‌های مختلف سیاسی وجود داشته باشند؛ اما نباید این مسائل سیاسی باعث شود استان آسیب ببیند برعکس باید از مجموعه ظرفیت‌ها به نفع کشور و نظام بهره ببرد.

محسنی اژه‌ای عنوان کرد: در راستای سفرهای استانی تصمصم گرفته شد به قزوین نیز سفر داشته باشیم؛ البته به دلیل کرونا این سفر با تاخیر مواجه شد.

وی اظهار کرد: در این استان چند موضوع دارای اهمیت است. امیدواریم با کمک تمام مسئولین استانی و آحاد مردم بتوانیم در این چند موضوع مهم قدم‌هایی را بلندتر و عمیق‌تر از گذشته برداریم که یکی از این موضوعات آب است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: محیط زیست، زمین و وقف، برخی از  ناهنجاری‌های اجتماعی از  جمله مسائل مهم استان است که باید سعی کنیم برای برخورد با تمام ناهنجاری‌ها، مبارزه جدی با فساد و تبعیض  و از بین بردن گلوگاه‌های فساد و تبعیض تلاش کنیم. باید این موضوعات به دولت و مجلس انتقال پیدا کند.