تعدادی از مدیران معزول وزارت کار انواع جرائم امنیتی و اقتصادی داشتند

 عبدالملکی:

تعدادی از مدیران معزول وزارت کار انواع جرائم امنیتی و اقتصادی داشتند۱۲-آبان-۱۴۰۰


آیا دررژیم ازصدر تاذیل که آنگونه  آلوده به فساد است که رهبر ام الفسادش خامنه ای رمال اعتراف به اژدهای ۷ سر فساد کرد و افزود چنانچه یک سر این اژدهاقطع گردد بقیه سرهایش فعال می شود  طوریکه عنصر غیر فاسددراین رژیم نامشروع ولایت فقیه یافت نمی شود؟ چرا پس از حذف جناح رقیب مغلوب ویک دست شدن رژیم ضدمردمی وضدمنافع ملی وتشکیل کابینه پاسداری- اطلاعاتی – امنیتی که یک بسیجی  آتش به اختیار وزیرکارشده است و مدیران غیر خودی وابسته به وزارت کار دولت قبلی با اتهام جرئم امنیتی واقتصادی اخراج کرده است لابدبااین اتهامات برای شان پرونده تشکیل شده که باید محاکمه وزندانی شوند تاازاین طریق به کارگران معترض ناراضی پیامداده شود درصورت اعتراض به سرنوشت مشابه مدیران اخراجی دچارمی شوند؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این دو ماه چندین عزل و نصب داشتیم، ادامه داد: یکی از تعهداتم در مجلس این بود که افراد مفسد، بی‌ربط و ناکارآمد را برکنار کنیم. وزارتخانه ما در میان وزارتخانه‌ها شاید جزو مواردی بود که بیشترین عزل و نصب را داشته است و چندین نفر عزل شدند.


به گزارش صداوسیما، حجت‌الله عبدالملکی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اضافه کرد: بخشی از آنها افرادی بودند که انواعی از فساد از جمله فساد اقتصادی داشتند و بخشی از آنها کسانی بودند که انواعی از محکومیت و جرم مانند جرایم امنیتی و اقتصادی را داشتند.
عبدالملکی ادامه داد: بخشی از آنها کسانی بودند که ناکارآمد بودند یعنی افرادی که تحصیلات و تخصص مرتبط نداشتند و پست مدیریتی را ‌اشغال کرده و بهره‌برداری را کاهش داده بودند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: البته تعدادی از کسانی که از خدمات آنها مرخص شدیم، مدیران خدومی بودند که یا بازنشسته شدند و یا خودشان تمایلی برای ادامه همکاری نداشتند.
وی اضافه کرد: گزارش تفصیلی در هفته‌های آینده درباره برنامه مبارزه با فسادی که عملاً در وزارتخانه در این دو ماه پیش رفته است و شامل همه واحدهای اقتصادی و زیرمجموعه همه صندوق‌ها می‌شود, خدمت مردم ارائه می‌کنیم.
عبدالملکی گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای پرونده فساد در حال تکمیل است که به زودی به قوه قضائیه ارسال می‌شود و در دو یا سه هفته دیگر گزارش مبسوطی از برنامه مبارزه با فساد در وزارتخانه تعاون،
کار و رفاه اجتماعی را خدمت مردم ارائه خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهارداشت: طبق آمارهای رسمی حدود دو و چهار دهم میلیون نفر بیکار در کشور داریم، دو و دو دهم میلیون نفر ‌اشتغال ناقص یا ناپایدار دارند، حدود
۲
میلیون نفر ناامید از یافتن کار داریم که جزو جمعیت فعال نیستند، نه و هفت دهم میلیون نفر هم با ‌اشتغال کم‌درآمد روبه‌رو هستند و همچنین چهار و پنج دهم میلیون نفر هم‌اشتغال غیر رسمی دارند یعنی بیمه ندارند.
عبدالملکی خاطر نشان کرد: همه این گروه‌ها مخاطب برنامه‌اشتغال دولت باید باشند؛ البته مهم‌ترین گروه بیکاران مطلق هستند اما بقیه گروه‌ها هم باید مخاطب قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: برنامه‌ای برای بیمه افرادی که‌اشتغال آنها آتیه ندارد یعنی بیمه نیستند داریم یا افرادی که درآمد کم دارند طبیعتاً درآمد آنها باید افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: بخشی از این آمار ناامیدها از یافتن کار هستند که اگر فضای کسب‌وکار رونق پیدا کند این گروه جزو فعالان بازار کار خواهند بود و استانداردهای رشد ‌اشتغال هم افزایش پیدا می‌کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر یک سامانه شبیه سامانه جامع ‌اشتغال ایرانیان در وزارتخانه وجود دارد که در حال تکمیل این سامانه هستیم تا به سامانه جامع برسیم و در آن سامانه اطلاعات دقیق خواهد شد؛ هنوز اطلاعات دقیقی از وضع ‌اشتغال و بیکاری مردم که بر اساس آن بتوان سیاست‌های کارآمد انجام داد نداریم و بخشی از اطلاعاتی که الان داریم تخمین است و این کار به‌طور جدی پیگیری می‌شود تا بانک اطلاعاتی را تکمیل و سیاست‌ها را کارآمدتر تعریف کنیم.