افزایش ابتلا در ۶ شهرستان استان مرکزی

 معاون استاندار مرکزی:

افزایش ابتلا در ۶ شهرستان استان مرکزی/بر افزایش تزریق دُز سوم واکسن کرونا تمرکز شود۱۱-دی-۱۴۰۰


افزایش ابتلا در ۶ شهرستان استان مرکزی/بر افزایش تزریق دُز سوم واکسن کرونا تمرکز شود

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: باید تمرکز و اقدامات را مصروف به افزایش تزریق دُز سوم واکسن کرونا کنیم.

بهروز اکرمی یازدهم دیماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با بیان اینکه امروز نمی شود با حضور صرف در دفتر کار و برگزاری جلسه امور را پیش برد، بلکه باید در خط مقدم و میدان عمل حضور داشت، اظهار کرد: اگر خواهان جامعه ای موفق و عاری از مشکلات باشیم باید نوع مدیریت به شکل مدیریت شهید سلیمانی باشد و اگر همه مدیران به مانند این شهید بزرگ کار کنند ۹۰ درصد مشکلات کشور و استان حل می شود.

وی با اشاره به تاکیدات امروز ستاد ملی کرونا درخصوص واکسیناسیون دز سوم، گفت: در استان نیز باید تمام تمرکز و اقدامات را حول محور تزریق دز سوم مصروف کرد.

اکرمی تصریح کرد: رییس جمهوری در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی دستور ویژه داد و باید همگان برای مدیریت بهتر بیماری نسبت به این طرح توجه کنیم و از طرفی واکسیناسیون اتباع مجاز و غیرمجاز باید به دقت انجام گیرد.

وی در خصوص واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی خواستار توجه جدی و نظارت برای تزریق دز سوم شد و افزود: در هفته جاری ابتلا در ۶ شهرستان بالا رفته است، آمار در آشتیان دوبرابر شده و فرماندار باید در عین دغدغه مند بودن اقدامات ویژه انجام دهد، در تفرش، دلیجان، ساوه و زرندیه و شازند افزایش بالایی اتفاق افتاده و باید مدیریت شهرستان ها اقدامات ویژه را دنبال کنند، زنگ خطر به صدا درآمده است و اگر غفلت کنیم قطعا گرفتار می شویم.

اکرمی با تاکید بر اینکه کرونا منتظر برگزاری جلسات و تصمیم گیری ها نمی ماند، گفت: این افزایش حاکی از بروز یک اتفاق است و باید با همکاری به سرعت شرایط را تحت کنترل بگیریم از طرفی در ساوه، خنداب و کمیجان وضعیت واکسیناسیون خوب نیست و باید ظرف یک هفته با اقدامات مشخص وضعیت را بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه فرمانداران بویژه در شهرستان های بزرگ مانند اراک و ساوه باید به مانند شهید سلیمانی حضوری میدانی داشته باشند، گفت: جلسات ستاد کرونای استان و شهرستان مهمترین جلسه است و باید شخص فرماندار در جلسات حاضر باشد چراکه هنوز جامعه درگیر این بیماری است.  

اکرمی در واکنش به عدم حضور فرماندار اراک به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه ستاد، افزود: قطعا هیچ جلسه ای مهمتر از ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان وجود ندارد و فرماندار باید شخصا در جلسات حاضر باشند، در خصوص عدم صدور احکام سمن ها از سوی فرمانداری اراک، اگر ۴۸ ساعت دیگر احکام فعالیت نمایندگی مردم در امر نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی فرمانداری اراک صادر نشود شخصا امضا می کنم.

وی تصریح کرد: در صورت ورود مراجعه کننده بدون ماسک به بانک، مدیر شعبه متخلف است و شبکه بهداشت می تواند با تشکیل پرونده او را به مرجع قضایی معرفی کند.